رویدادها

مانور واکنش اضطراری استان های معین پایتخت برگزار می شود

معاون آمادگی ، واکنش و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از برگزاری مانورهای واکنش اضطراری و مانورهای واکنش هوایی در استانها در تهران در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش رویداد برتر ، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه مانورهای واکنش اضطراری و مانورهای هوایی در برخی از استان های تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: این مانور مطابق با دستورالعمل های تاج و پروتکل های بهداشتی در حال انجام است و مجوزهای لازم از مرکز ملی تاجگذاری تهران گرفته شده است. . در ماه مارس سال جاری برگزار می شود.

سلیمی اضافه کرد: قلب این مانور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران است ، مرکز مدیریت بحران در 22 منطقه ، با دانشگاه های پزشکی ، جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی و خدمات ایمنی ، سازمان اورژانس و پلیس.

معاون آمادگی ، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران در تهران با اشاره به اینکه پایتخت به چندین گسل لرزه ای نزدیک نزدیک است ، تأکید کرد که در صورت بروز حادثه ای فاجعه بار ، امکانات موجود در این شهر و شهرستانهای اطراف ممکن است پاسخگوی نیازهای ضروری و ضروری نباشید.
وی با بیان اینکه اجرای این رویه ، اجرای دستورالعمل های صادر شده از سوی سازمان مدیریت بحران در زمینه تقسیم استانهای خاص ، پیشتاز و جانشین تهران ، گفت: این دستورالعمل به دلیل آسیب پذیری 22 منطقه پایتخت است. بلایای طبیعی برای جانشین ، رهبران و استانهای تعیین شده لازم است که این مانور را تا حد ممکن کارآمد انجام دهند.

سلیمی افزود: در صورت وقوع زلزله به بزرگی 7 ریشتر در تهران ، ورود نیروهای امدادی از سایر استان های کشور امری اجتناب ناپذیر است و در این مدت پاسخی به خدمات حیاتی و اورژانسی است. استان های سرب و تعیین شده “شهر تهران به یک برنامه کلی نیاز دارد تا نقش ها و مسئولیت های هر سازمان مسئول در استان ها را قبل از وقوع مشخص کند.

ادامه: در دستورالعمل های اجرای مدیریت بحران برخی از استان ها ، مناطق 22 گانه تهران به پنج منطقه تقسیم شده اند: شمال غربی ، شمال شرقی ، جنوب شرقی ، جنوب و جنوب غربی و استان های قزوین ، مازندران ، سمنان ، قم و مرکزی در آن زمان.

سلیمی گفت: “قبلاً مانورهایی در پیشتاز پایتخت و استانهای خاص برنامه ریزی شده است ، اما زمان نگهداری آنها به دلیل گسترش ویروس کرونا و ملاحظات کرونری ، برخی مانورها است. استانها به طور جداگانه در هر منطقه از تهران برگزار می شوند. “

معاون آمادگی ، اقدامات مقابله ای و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران استان تهران اظهار داشت بلافاصله پس از حادثه ، هشدار و اطلاع رسانی اضطراری ، هماهنگی عملیات امنیتی ، جستجو و نجات ، تریاگی و تخلیه اضطراری و معالجه مصدومین از سایر قسمتها و از آنجا که تمرکز بیشتری بر فرایندهای پاسخگویی و سلسله مراتب دستور دارد ، به صورت یک میز گرد برگزار می شود.

وی گفت: طبق سناریوی پیش بینی ، ساعت 8:30 صبح ، زمین لرزه ای فرضی به بزرگی 7 ریشتر در حوالی مرکز ری در نزدیکی تهران رخ می دهد که منجر به تخریب گسترده در مناطق مختلف تهران می شود. آتش سوزی و آسیب رساندن به شریان های آبرسانی ، تأمین برق ، گازرسانی ، بی خانمانی بسیاری از شهروندان تهرانی ، آسیب دیدگی و خرابه ها.

سلیمی افزود با اعلام وضعیت اضطراری ، مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران استان تهران مرکز مدیریت بحران ویژه ای را در تهران ایجاد می کند که از سازمان مدیریت بحران درخواست کمک ملی می کند. با اعلام آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور به استانهای تهران ، تیم های واکنش سریع از سازمان های امدادی و انتظامی در استان های پیشتاز و معین مرکز مدیریت بحران استان را برای اعزام نیروهای عملیاتی به تهران بر اساس دستورالعمل های اطلاع رسانی اعزام می کنند.

معاون آمادگی ، ضد پدافند و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران استان تهران گفت: “در کنار این مانورها ، مانورهای کمک هوایی تهران نیز از دیگر رزمایش ها است که با پایگاه شکار مهرآباد ، نیروی هوایی ارتش ، هلال احمر همکاری می کنند. جامعه و آژانس واکنش اضطراری. ” در این مانور ، عملیات بارگیری ، تخلیه نیرو و تجهیزات ، طبقه بندی و انتقال مجروحان و هماهنگی میدانی عملیات فرودگاه مطابق با دستورالعمل های مدیریت بحران کشور انجام می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا