خارجی

موضوعاتی که آمریکا به عربستان گوشزد کرد

ند پریس سخنگوی وزارت امور خارجه شنبه شب در مصاحبه تلفنی با فیصل بن فرحان گفت: “دو طرف در مورد امنیت منطقه ای ، مبارزه با تروریسم و ​​همکاری در بازدارندگی و دفاع در برابر حملات در عربستان سعودی تبادل نظر کردند.”

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه ایالات متحده اولویت های اصلی دولت جدید ایالات متحده را از جمله پیشبرد مسائل حقوق بشر و پایان دادن به جنگ یمن بیان کرد.

سخنگوی کاخ سفید ، جن ساکی ، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت بایدن صریحاً قتل جمال خاشقچی ، نویسنده سعودی را محکوم و تحریم کرده است ، گفت: “تکرار می کنم ، قتل خاشقچی جنایتی وحشتناک بود.”

وی گفت: “ما در حال آماده سازی انتشار گزارش غیر بخشی به كنگره با شفافیت كامل هستیم كه این یك قانون است و ما می خواهیم از این قانون پیروی كنیم.” دفتر مدیر اطلاعات ملی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات پرونده دارد و آن را برای شما ارسال می کند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: “ما انتظار داریم عربستان سعودی سابقه حقوق بشر خود را که شامل آزادی زندانیان سیاسی مانند دو فعال زن حقوق بشر در زندان های عربستان است ، بهبود بخشد.

ساکی گفت: “سیاست ما در قبال عربستان سعودی هنوز در دست بررسی است و اکنون نمی دانم درباره سیاست ما چه بگویم.”

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا نیز در سفر روز پنجشنبه خود به وزارت امور خارجه بر لزوم پایان دادن به جنگ یمن تأكید كرد و دستور قطع همه حمایت های نظامی و اطلاعاتی از ائتلاف سعودی در هنگام حمله به یمن را صادر كرد.

جنگ یمن شش سال پیش با توجه کامل عربستان به همسایه جنوبی خود آغاز شد و تاکنون بیش از 100000 نفر همراه با تخریب گسترده زیرساخت های این کشور کشته شده اند.

311311

دکمه بازگشت به بالا