اقتصادی

نگاهی به روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال اخیر

برخلاف سالهای اولیه ارزهای دیجیتال ، اکنون بازار ارزهای رمزپایه مورد بحث و جدال است و با نوسان زیادی نشان می دهد که برخلاف بازارهای مالی سنتی ، این بازارها بسیار خطرناک هستند.

به گزارش رویداد برتر ، بررسی عملکرد قیمت ارزهای دیجیتال نشان می دهد که تمام ارزهای دیجیتال عمده طی یک سال گذشته رکوردهای تاریخی جدیدی را شکسته اند. اگرچه در یک سال کاهش زیادی در این ارزها رخ داده است ، روند کلی آنها رو به بالا بوده و همین سودهای بالای این ارزها باعث سرمايه زیادی به این بازارها شده است. وقایع مهم زیر مربوط به بازار ارزهای رمزپایه در سال گذشته بوده است:

1- بیت کوین

بیت کوین با قیمت 7000 دلار در ژانویه شروع به معامله کرد. در 8 فوریه از مرز 10 هزار دلار عبور کرد و اولین دامپینگ جدی خود را در 11 مارس تجربه کرد. تا اینکه به زیر 5000 دلار بازگشت. سپس این ارز روند صعودی مداومی را تا ژوئن تجربه کرد و سرانجام کار خود را با نزدیک به 29،000 دلار در سال جاری به پایان رساند.

سال 2021 بسیار خوب آغاز شد. در ماه اول ، ارزش کل ارزهای دیجیتال در بازار و سپس ارزش بازار بیت کوین از 1 تریلیون دلار فراتر رفت. بیت کوین در 21 فوریه به رکورد جدید 57،962 دلار رسید ، اما پس از آن سقوط کرد. ارزش بازاری این ارزهای رمزپایه اکنون از 880 میلیارد دلار فراتر رفته است.

با تصمیمات پی در پی رکورد بیت کوین ، شرکتهای بزرگ در این ارز سرمایه گذاری می کنند. از جمله تسلا. برخی از شرکت های مهم دیگر مانند توییتر و JP مورگان نیز اعلام کرده اند که در آینده نزدیک برای این ارزهای رمزپایه وارد بازار می شوند.

2- دهلیز

دومین ارز مهم در بازار ارزهای دیجیتال در اوایل سال 2020 حدود 130 دلار بود ، اما در یک سال بیش از چهار برابر شد و در 19 فوریه به تقریبا 2000 دلار رسید (تمام قیمت ها ، متوسط ​​قیمت روزانه چهار بورس مهم در همچنین بازار). دهلیز مانند بیت کوین در دو روز گذشته به شدت افت کرده و به 1500 دلار رسیده است.

رمزارز در ماه های اخیر بسیاری از پروژه های توسعه را اجرا کرده است ، اما هزینه های بالای کاربری شبکه همچنان یکی از نقاط ضعف اصلی آن است.

۳- ریپل

یکی از ناپایدارترین ارزها در سال 2020 ، ثبت برخی از اوج و فرودها. موج دار شدن از 0.33 دلار در فوریه به 0.13 دلار در مارس افزایش یافت. سپس تا 24 نوامبر که به 0.69 دلار رسید بین 0.2 و 0.3 نوسان داشت. این واحد پولی اکنون در محدوده 0.45 دلار معامله می شود. عملکرد این ارز کاملاً تحت تأثیر اخبار دادگاه وی بود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ریپل شکایت کرده است که در هفت سال گذشته اوراق بهادار را بدون اجازه فروخته است. دادگاه در حال انجام است و هیچ حکم نهایی صادر نشده است.

4- خرابی تلگرام

پیام رسان تلگرام قصد دارد ارز دیجیتال خود را در آوریل سال جاری روانه بازار کند. از این واحد پولی به نام گرم می توان در معاملات تلگراف در فضا استفاده کرد. تلگرام در ماه مه اعلام کرد که به دنبال اعتراض دادگاه منطقه ای نیویورک ، این پروژه متوقف خواهد شد.

5- کاردانو

سال 2020 برای کاردانو سال رویایی بود و این ارز با رشد باورنکردنی به یکی از 10 ارز بزرگ بازار تبدیل شده است. افزایش قیمت کاردانو از اوایل سال 2020 12،447 درصد بوده است! این عملکرد آن را به ستاره ای بزرگ در ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. کاردانو نیز طی دو روز گذشته به شدت افت کرده است ، اما بازده هفتگی ، ماهانه و سالانه آن مثبت است.

6- دوج کوین

رمزهای دوج کوین برای اولین بار در اجتماعات دوستان و همچنین ارز دنیای سرگرمی مورد استفاده قرار گرفت. به دلیل استفاده از این ارز در پروژه های خیریه و جامعه بزرگ طرفداران Reddit در داخل شبکه ، به تدریج نام آن شناخته شد. اگرچه ارز رمزنگاری شده از سال 2015 تاکنون پیشرفت چندانی نکرده است ، اما ایلان ماسک ، بنیانگذار تسلا ، بارها از آن حمایت کرده و یکبار آن را ارز آینده مردم در توییتر خواند. از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه ، قیمت این ارز طی دو هفته بیش از 900 درصد افزایش یافته است!

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا