اقتصادی

چرا بورس صعودی نمی‌ماند؟ – رویداد برتر

بازار سرمایه هفته های متلاطمی را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد این نوسان همچنان ادامه دارد. در حالی که شاخص کل بورس طی دو تا سه هفته گذشته بین یک میلیون و 100 هزار قطعه بین یک میلیون و 200 هزار قطعه در نوسان بوده است و روند صعودی بازار ادامه نخواهد یافت ؛ اتفاقی که توسط یک کارشناس به این واقعیت نسبت داده می شود که هنوز ابهاماتی در خارج از بازار وجود دارد.

روزبه شریعتی در مصاحبه با رویداد برتر ، با تأکید بر اینکه ابهاماتی که هنوز در بازار وجود دارد ، به قوت خود باقی است ، توضیح داد: بازار با ابهاماتی مانند آینده دلار ، روابط سیاسی ایران و آمریکا ، بانک ادامه خواهد یافت. نرخ بهره و … تلاش می کند ، و این ابهام مانع از خرید قابل توجه خریدهای پرخطر می شود. مگر اینکه قیمت ها به اندازه کافی بالا باشد تا همه خطرات را توجیه کند.

وی ادامه داد: در صورت رفع این ابهامات ، پیش بینی روند بازار راحت تر خواهد بود. در حال حاضر ، بازار به گونه ای است که برخی سهام به خوبی خریداری می شوند در حالی که هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که ارزش سهام خاصی بیش از سهام دیگر باشد. در واقع ، رهبر بازار در حال حرکت به جلو است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دامنه بین یک میلیون تا 150 هزار واحد یک حاشیه مطمئن برای بازار است اظهار داشت: در صورت از دست رفتن این سطح ، متغیرهای بسیار مهم باید تغییر کنند. به عنوان مثال اطمینان حاصل کنید که دلار به 15000 تومان می رسد و نرخ سود بانکی 27 درصد است. اگر این اتفاق بیفتد ، بازار آزاد می شود ، اما اگر چشم انداز کاهش نرخ تورم و نرخ بهره بانکی و ماندن دلار در محدوده 24000 گوجه فرنگی باشد ، باید گفت که بازار به پایین ترین حد و چشم انداز رسیده است. متعادل است و طبق گزارشات و پیش بینی های سال آینده در حال حرکت است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا