خبرهای کلی

۱۴۸۵روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین گفت: فریدون همتی پنجشنبه شب ، پنجمین روز از دهه مبارک فجر ، معاونان وی ، فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران اجرایی دستگاه های اجرایی.

استاندار هرمزگان با اشاره به جنگ اقتصادی گسترده ، تحریم های بیرحمانه دشمن علیه رژیم اسلامی و ملت ایران گفت: کرونا به تنهایی اقتصاد جهانی و کشورهای قدرتمند اقتصادی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد فضای اجتماعی و سیاسی شده است. و همچنین بر ایمنی آنها تأثیر می گذارد.

وی افزود: حمایت از رهبری هوشمند رهبر معظم انقلاب ، مقاومت مردم ، تلاش همه نهادهای اجرایی و اقتدار فزاینده نیروهای مسلح ، علی رغم حملات مختلف اقتصادی و تحریم های سرکوبگرانه ، دشمن نتوانست به اهداف شوم خود برسد. “

استاندار هرمزگان اظهار داشت که دشمن با این اقدامات امیدوار است نظام اقتصادی و زندگی روزمره مردم را مختل کند. و ملت هوشمند ایران ، بیشتر در گذشته ، آنها از این اقدامات ناامید شده اند و جمهوری اسلامی ایران همچنان در وسط میدان باقی مانده است.

همتی با اشاره به برخی اقدامات مهم توسعه دولت در هرمزگان ، اظهار داشت: 1019 پروژه کوچک ، متوسط ​​و بزرگ از هفته دولت تا امروز با تلاش مدیران اجرایی و شرایط سخت تحریم های اقتصادی با نزدیک به پنج هزار و 700 میلیارد وام انجام شده است. تومان آماده استفاده است.

وی گفت: “پروژه های كوچك مانند تأمین آب آشامیدنی یك روستا برای ما به همان اندازه افتتاح كارخانه فولاد مهم است.”

همتی گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است ، دستگاه های نظارتی باید رویکردی خردمندانه و آگاهانه تر داشته باشند و نظارت نمی تواند به گونه ای باشد که مانع تصمیم گیری شجاعانه رهبران در شرایط مهم و حساس شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در سال 1997 برای جبران کمبود آب آشامیدنی مردم بندرعباس ، 40 هزار متر مکعب 100000 متر مکعب آب شیرین کن با حفر چاه و ساخت سد در شمیل وارد مدار شد. خوشبختانه با وجود کمبود تولید آب ، با حمایت مردم کمترین بار آبی در بندرعباس نبود.

همتی افزود: سه فاز آخر آب شیرین کن بندرعباس تا پایان سال وارد مدار می شود و از فاز اول دستگاه شیرین سازی یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس ، بخشی از آب آشامیدنی بندرعباس و همه آب مورد نیاز شهر خمیر از طریق این خط وارد مدار شد.

وی اظهار داشت: راه اندازی فاز اول کارخانه آب شیرین کن خلیج فارس امکان دسترسی به آب آشامیدنی روستاها ، کشاورزی و صنایع را در امتداد خط لوله انتقال آب به کرمان فراهم می کند. در هزار و 485 روستا آب آشامیدنی سالم وجود دارد.

همتی اظهار داشت: برای پایان دادن به حریم خصوصی و تأمین آب ، نزدیک به 400 میلیارد گوجه از طریق روستاهای سردشت و بشاگرد از طریق سدهای جاگین و سهران هزینه شده است.

همتی با اشاره به خدمات تولید برق دولت گفت: شش نیروگاه از ابتدای دولت یازدهم و با بهره برداری از نیروگاه کلاس F تا پایان امسال به بهره برداری رسیده است. در مجموع 10 نیروگاه نیروگاه های برق در استان این کار را انجام می دهند.

وی با اشاره به افزایش هزار و 598 مگاواتی تولید برق در دولت های تدبیر و امید در هرمزگان ، گفت: مقدمات اجرای نیروگاه سیریک در قسمت شرقی استان انجام شده و در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه امکانات بیمارستان و عملکرد دولت در بخش بهداشت گفت: به منظور توسعه امکانات بیمارستانی در چهار سال گذشته با توسعه امکانات موجود بیمارستان و ایجاد امکانات جدید بیمارستان ، نزدیک به دو هزار تخت بیمارستان محدوده برای اتاق های پزشکی

همتی اظهار داشت: ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در رودان ، احداث زایشگاه میناب ، احداث بیمارستان فارابی بستک از مهمترین پروژه های افتتاح شده توسط دولت های یازدهم و دوازدهم و در حال حاضر پروژه های بزرگی مانند بیمارستان 531 تختخوابی در بندرعباس. ، بیمارستان نفت ستاره و بیمارستان دریایی سپاه در حال ساخت است که از بودجه دولت تأمین شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات مهم در بخش كشاورزي استان گفت: 540 پروژه به ارزش 23 هزار و 292 ميليارد ريال در دولت هاي 11 و 12 اجرا شده است كه با فشار جديد تحت 60 درصد توسعه سيستم هاي آبياري ، 78 درصد افزايش در توليد و محصولات باغی ، 180٪ صادرات محصولات کشاورزی ، 900٪ رشد گلخانه ای در استان ، اجرای 8000 حوزه آبخیز در 550،000 هکتار و بیابان زایی در 10،000 هکتار ، 5900 تن تولید ماهی پرورشی در دریا و پرورش میگو 841٪ افزایش در دولت های 11 و 12 یکی از مهمترین اقدامات در بخش کشاورزی استان است.

در این جلسه ، همتی همچنین اقدامات مهم در صنعت و معدن استان را برجسته كرد و اظهار داشت: 2،644 مجوز تاسیسات صنعتی در دولت های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری حدود 145،240 میلیارد گوجه صادر شده است.

وی با بیان اینکه 606 پروانه بهره برداری صنعتی در دولت یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری 26000 و 470 میلیارد تومانی صادر شده است ، گفت: 341 فقره از این پروانه ها با سرمایه گذاری 24000 و 849 میلیارد تومانی صادر شده است که افزایش 29 درصد در مقایسه با دولت یازدهم و سرمایه گذاری با 1430 درصد افزایش همراه بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به صدور 140 پروانه استخراج معادن در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت که وی 1111 میلیارد گوجه سرمایه گذاری کرده است: 71 مورد از این مجوزها با سرمایه گذاری 1140 میلیارد گوجه صادر شده است که 2000 درصد افزایش سرمایه گذاری از دولت یازدهم

یک مقام ارشد در استان با اشاره به بهره مندی نزدیک به 11000 خانوار از گاز داخلی ، گفت: در سال 1996 بیش از 38000 خانوار در هرمزگانی وجود دارد که معادل 2٪ است و در سال 1999 ، 138،000 خانوار از نعمت 26٪ گاز طبیعی برخوردار شده اند. همراه با رشد.

همتی احیای مسکن روستایی را یکی از خدمات مهم دولت در استان ذکر کرد و گفت: در دولت های 11 و 12 بیش از 24 هزار واحد مسکن روستایی احیا و بیش از 16 هزار واحد مسکن روستایی توسط دولت دوازدهم احیا شد.

دکمه بازگشت به بالا