ورزش

استقلال؛ طلسم شکن رابطه ایران- عربستان!

AFC اعلام کرده است که سه کشور امارات ، عربستان سعودی و هند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خانه دارند و جالب است بدانید که عربستان سعودی دارای سه گروه ، تا سه تیم الاهلی ، ال -هلال و النصر برو.

در همین حال ، دو نفر از این سه گروه نیز نیروهای ایرانی دارند. استقلال در گروه الاهلی عربستان سعودی ، الدحیل قطر و الشورتا به گروه دوم تعلق دارد و حالا آنها باید در جده و استادیوم اختصاصی الاهلی به مصاف این تیم بروند. در گروه سوم ، این تیم فولاد خوزستان است که به مرحله گروهی می رود و در صورت شکست دادن العین در پلی آف (که در فولاد برگزار می شود) با النصر عربستان سعودی ، السد قطر و الوحدات اردن دیدار می کند . آره)

نکته عجیب این است که اکنون ، پس از پنج سال ، سربازان ایرانی برای دیدار در آن کشور باید به عربستان سعودی بروند. از سال 2016 و به دنبال وقایع ، عربستان سعودی اظهار داشت که در ایران احساس امنیت نمی کند و برای بازی به این کشور سفر نخواهد کرد. آنها همچنین تصمیم گرفته اند که اجازه ورود نیروهای ایرانی را ندهند ، بنابراین عجیب است که نمایندگان دو کشور می توانند در زمین های بی طرف مانند عمان ، کویت و امارات متحده عربی صف آرایی کنند.

اکنون ، پنج سال بعد ، با تلاش نیروهای دو طرف برای حل مسئله از طریق دیپلماسی ، AFC طلسم را با یک تصمیم منظم به پایان رسانده است و البته فقط یک طرف در طرف دیگر بازی خواهد کرد ، نه از سفر عربستان به ایران.

وقتی پرسپولیس آخرین بار در ریاض با الهلال دیدار کرد ، او سه گل به ثمر رساند تا پیروزی 1-0 مقابل ایران را خنثی کند. سرخپوشان پایتخت در مرحله گروهی برابر النصر به همان نتیجه رسیدند. به دلیل این حادثه ، پرسپولیس در سال 2017 شش بازی در زمین خنثی انجام داد و به این ترتیب به نیمه نهایی راه یافت.

استقلال؛  جادوی شکن رابطه ایران و عربستان!

258 251

دکمه بازگشت به بالا