خارجی

برابری ارزش فرهنگی مرحوم شیخ‌الاسلام با جایگاه میدانی شهید سلیمانی در جبهه مقاومت/ اوج توانایی در سکان‌داری دیپلماسی مقاومت

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت یک دیپلمات انقلابی ؛

اگرچه یک سال از درگذشت دکتر حسین شیخ الاسلام ، جانباز دیپلماسی پیشکسوتان جبهه مقاومت ، معاون امور بین الملل رئیس جمهور و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد ، چراغی که وی در آن روشن کرد روزهای تاریک فرهنگی در منطقه به نور. نمایش همه دوستداران عدالت و ظلم همچنان جبران ناپذیر است.

شیخ الاسلام در شانزدهم دسامبر سال 1931 در اصفهان متولد شد و پس از یک مبارزه مادام العمر و خدمت به اسلام ، ایران و نیازمندان ، در تاریخ 6 مارس 2017 در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به دلیل بیماری عروق کرونا قلب درگذشت.

تقویت ستون دیپلماسی علمی با بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی

مرحوم شیخ الاسلام در اولین سالهای پس از انقلاب اسلامی همه را از هوش و در عین حال پایبندی خود به اسلام و انقلاب اسلامی آگاه کرد. وی عضوی از گروهی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که لانه جاسوسی آمریکا را در تاریخ 4 نوامبر 1979 در تهران تسخیر کرد.

وی سپس از سال 1981 تا 1997 به عنوان معاون سیاسی در وزارت امور خارجه به دلیل نگرش ویژه خود نسبت به حضور قدرتمند ایران در صحنه بین الملل خدمت کرد. وی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ، به عنوان نماینده حوزه های انتخابیه تهران ، ری ، سمیرانات و اسلامشهر ، تمام تلاش خود را در خانه ملت برای به روزرسانی قوانین انجام داد. شیخ الاسلام که همیشه سخت ترین کارها را به خوبی انجام داده است ، به عنوان سفیر ایران در یکی از مهمترین کشورهای جبهه مقاومت ، سوریه خدمت کرده است.

مرحوم شیخ الاسلام از نوادگان شیخ الاسلام اصفهان بود که سابقه وی به دوره صفویه برمی گردد و از جمله علی اکبر شیخ الاسلام که از فعالان سیاسی و اجتماعی جنبش مشروطه بود. اصفهان.

مرحوم شیخ الاسلام مدتی مشاور علی لاریجانی ، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل بود. در آگوست 2016 ، به درخواست محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، وی به عنوان یکی از مشاوران ارشد وی درآمد.

شیخ الاسلام در ژوئن 2016 به عنوان معاون رئیس جمهور در امور بین الملل مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد.

دانشگاه آزاد اسلامی که همیشه به فکر استخدام بهترین و مورد اعتمادترین افراد در پستهای حساس بود ، در اوایل سال 2017 تصمیم گرفت یکی از مهمترین سمتها ، یعنی معاون امور بین الملل را به شیخ الاسلام واگذار کند تا همه شغل های خود را به اشتراک بگذارد. تجربه در امتیاز دهی: از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور برجسته تر در صحنه علمی بین المللی استفاده کنید.

دانشگاه آزاد اسلامی حضور خود را به عنوان معاون رئیس جمهور در امور بین الملل و به عنوان یک دانشجوی غیر ایرانی به عنوان دوره تحکیم ستون دیپلماتیک علمی دانشگاه می داند.

البته مرحوم شیخ الاسلام در هر جایی که صحبت از یک رهبر شایسته می شد در صف انتخاب و انتصاب بود. وی از سال 1979 تا 1979 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آمریکایی و کانادایی و از سال 2010 تا 2016 دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود.


بیشتر بخوانید:

مراسم خاکسپاری حسین ساخ الاسلام به حل و فصل بحران “تاج” موکول شد

پیام تسلیت به نمایندگان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در پی درگذشت شیخ حسین الاسلام


مرحوم شیخ الاسلام که دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و دانشگاه شهید بهشتی است ، نیاکان دینی و پیشگام نیز داشته است. پدر وی محمد علی شیخ الاسلام از نوادگان شیخ الاسلام اصفهان است و قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد. از جمله علی اکبر شیخ الاسلام ، فعال سیاسی و اجتماعی در جنبش مشروطه خواهی اصفهان. نماینده اصفهان در اولین مجلس موسسان ایران و محمد باقر محقق سبزواری از علما و فقهای شیعه در قرن یازدهم هجری ، شیخ الاسلام و امام جمعه اصفهان در روزهای صفویه و همچنین نویسنده نام بردند. بیش از 40 کتاب و رساله.

بر اساس پروتکل های سلامتی ، مراسم تشییع جنازه مرحوم شیخ الاسلام به دلیل فوران تاجگذاری در بهشت ​​زهرا تهران برگزار شد ، اما مراسم یادبودی که به صورت آنلاین برگزار شد ، مقامات و شخصیت های برجسته شرکت کنندگان داخلی و خارجی حضور داشتند. حزب الله لبنان – جنبش امل اسلامی لبنان ، جنبش نجیب عراق ، رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور پیامی تسلیت برای نابودی این متحد دائمی جبهه مقاومت را که بازی می کرد ، تسلیت گفتند. نقش بی نظیری در آنها او را آزار دادند.

برای خبرگزاری آنا افتخار بود که در محضر مرحوم شیخ الاسلام حضور یابد و با وی مصاحبه کند که چند روز پس از مرگ وی منتشر شد.

شیخ الاسلام: پتانسیل جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تبلور یافته است

مرحوم شیخ الاسلام در مصاحبه با خبرگزاری آنا تأکید کرد که ظرفیت های جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تبلور است و برای به نمایش گذاشتن این دانشگاه و تقویت حوزه علم و فناوری تلاش خواهد کرد. وی در ادامه گفت که ما نیاز به ایجاد همکاری سازنده با کشورهای مختلف ، به ویژه با جهان اسلام ، و تقویت همکاری بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در کشورهای اسلامی داریم.

شیخ الاسلام

پایبندی به آرمان های امام و رهبری به مرحوم ساخ الاسلام

در این مصاحبه ، مرحوم شیخ الاسلام بار دیگر بر تعهد خود به منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد. وی با بیان اینکه رشد سریع علمی کشور از موارد برجسته رهبر عالی است ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های خوبی برای اجرای دستور رهبر عالی در این زمینه دارد و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط خوب بین گروه های مقاومت و مردم غرب آسیا با جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتمان انقلاب اسلامی باعث افزایش آگاهی مردم منطقه شده و ظالمانه تر و مستقل تر از قبل از.”

شیخ الاسلام انتفاضه و فلسطینی ها ، عراقی ها ، افغان ها و … را اداره می کرد. مبارزات او

معاون فقید رئیس امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان غیرایرانی اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان شایسته ای است. مردم آزادانه خلق می شوند و هر ملتی برای استقلال تلاش می کند و نمی خواهد بیگانگان برای آنها تصمیم بگیرند. البته انقلاب اسلامی همان اهداف را دنبال کرد و به بسیاری از اهداف خود دست یافت. امروز می بینیم که مسیحیان لبنان از مقاومت اسلامی حمایت می کنند و رابطه بسیار خوبی با ایران دارند.

نقش مرحوم شیخ الاسلام در بلوغ و تقویت محور مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری که بخاطر کار در وزارت امور خارجه و مسئولیتهای سه دهه کاری سفارت سوریه در ایران ، با شخصیت و روش حسین سخ الاسلام کاملاً آشنا است. در این رابطه: در وزارت امور خارجه بخشی وجود داشت به نام حمایت از لیبرال ها. این بخش وظیفه حمایت از مبارزان آزادی را بر عهده داشت. در وزارت امور خارجه ، این مسئولیت را معاون سیاسی عهده دار مسئولیت شیخ الاسلام فقید بود. بنابراین جبهه های آزادی از آسیای صغیر تا آفریقا به نوعی بهم پیوسته بودند. پشتیبانی ، ارتباط و پشتیبانی همه گروه های مخالف به عهده وزارت امور خارجه و شیخ الاسلام بود. هم در جبهه آزادی و هم در جبهه کشورهای اسلامی همه در کنار شیخ الاسلام ایستادند.

حسین ساخ الاسلام

بعلاوه ، در سالهای اول انقلاب اسلامی ، بسیاری از کشورها از جمهوری اسلامی که جوان بودند و مراکز علمی داشتند ، حمایت کردند. این حمایت باعث خصومت دولتهای آنها با ایران شده است. همه این عوامل و سازوکارها و همچنین پشتیبانی از این گروه ها و جنبش ها معطوف به وزارت امور خارجه بوده است. بنابراین شیخ الاسلام به موضوع انتفاضه و فلسطینی ها ، عراقی ها ، افغان ها و … پرداخت. با آن بجنگ جمهوری اسلامی از همه اینها برای ایجاد ثبات و تضعیف جبهه خصمانه استفاده می کند.

این ایده ها توانستند صدام را نابود و دولت مناسبی را در عراق تشکیل دهند. بنابراین شکل فعالیت علمی و عقیدتی به خود گرفت و شیخ الاسلام نیز مسئول این روابط بود ، از جمله مسئله مقاومت در برابر اسرائیل و آزادی فلسطینی ها و لبنان.

وقتی اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد ، قصد داشت از ایران نیرو اعزام کند. این حرکت علیه اسرائیل و تشکیلات ، آموزش ، پشتیبانی و حمایت از مردم لبنان و فلسطینی ها و غیر فلسطینی ها و همه گروه های شیعه لبنانی به عهده شیخ الاسلام بود. او شروع به آزاد سازی جنوب لبنان کرد و اسرائیل شکست خورد و رانده شد. دولت به حمایت این گروهها احتیاج داشت. دولتی که می توانست در قدرت باشد سوریه بود ، بنابراین روابط با سوریه روابط ویژه ای بود که می خواست با آنها سفر را افزایش دهد. این ایده کاملا محقق شد و جبهه ای ایجاد شد. در این جبهه مقاومت ، اکثریت شیعیان که از نظر حکمرانی و روابط دینی و مذهبی ارتباط بیشتری با جمهوری اسلامی و امام داشتند ، شیعیانی بودند که هم از امام تقلید می کردند ، هم به ولایت اعتقاد داشتند و هم اطاعت را در نظر می گرفتند. اجباری برای امام.

بنابراین پایگاه مقاومت در اینجا شکل گرفت و این روابط مقاومت توسط وزارت امور خارجه و شیخ الاسلام دنبال شد. از نظر سیاسی ، این حرکت به تدریج منجر به این شد که گروهی از دوستان با توجه به عقاید و عقاید خود در همان جبهه مظلوم واقع شوند و برخی بر اساس تحلیل و برداشت خود از یکدیگر طلاق بگیرند. آنها به ایران آمدند و پیشنهاد خدمت به امام را دادند. ما می خواهیم جبهه ای به نام حزب الله ایجاد کنیم و امام فرمودند که تشکیل می شود.

قدم به قدم با سردار سلیمانی

منصور صالح فرد ، مشاور اقتصادی سابق سفارت چین در ایران ، در مصاحبه با آنا گفت: ما باید با خلا فرهنگی در عراق و سوریه ، حضور سردار شهید سلیمانی در زمین و یک شیخ فقید روبرو شویم. اسلام تا حد زیادی این خلا را پر کرده است. “

وی افزود: “اگر ژنرال حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت در جبهه های نبرد با خیانت و تروریسم بین المللی بود ، مرحوم شیخ الاسلام فرمانده دیپلماسی مقاومت بود ، و این همه از زمان وزارت خارجه و زمان مهم است. کمیسیون امنیت ملی و عضو قانون 90 پارلمان اروپا بود.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا