اقتصادی

تامین انرژی فناوری‌های پوشیدنی با کمک امواج رادیویی

یک تیم تحقیقاتی بین المللی در تلاش است تا انرژی دستگاه های پوشیدنی را از امواج رادیویی مهار کند.

طبق وب سایت رسمی رویداد برتر و دانشگاه پنسیلوانیا امواج رادیویی ، از مایکروویو گرفته تا Wi-Fi که به محیط نفوذ می کنند ، فقط سیگنال های انرژی نیستند. آنها می توانند منابع انرژی بیشتری باشند. یک تیم تحقیقاتی بین المللی به سرپرستی Huanyu Cheng ، استاد مهندسی دانشگاه ایالتی پن ، روشی را برای استفاده از انرژی امواج رادیویی برای دستگاه های پوشیدنی ایجاد کرده است.

چنگ گفت: “منابع انرژی فعلی فضا برای ابزارهای ارزیابی سلامت پوشیدنی را دارد.” اما آنها مشکلات خاص خود را نیز دارند. ما نمی خواهیم جایگزینی برای منابع انرژی فعلی ارائه دهیم. هدف ما افزودن سایر منابع انرژی پایدار است.

این تیم یک سیستم انعطاف پذیر ایجاد کرده اند که می تواند داده های جمع آوری شده توسط حسگرهای بهداشتی را به صورت بی سیم انتقال دهد. این سیستم متشکل از دو آنتن فلزی انعطاف پذیر است که بر روی یک ماده گرافن رسانا با یک پوشش فلزی سوار شده اند.

طراحی ویژه این سیستم باعث می شود تا هنگام کشش ، خم شدن و پیچ خوردن عملکرد خود را حفظ کند. این سیستم به مدار کششی متصل است که می تواند انرژی تولید شده توسط امواج الکترومغناطیسی را به برق تبدیل کند. این برق می تواند برای تأمین انرژی دستگاه های بی سیم یا شارژ دستگاه های ذخیره انرژی مانند باتری یا خازن های بزرگ استفاده شود.

چنگ ادامه داد: “ما از انرژی اطراف خود و امواج رادیویی که همیشه در همه جا هستند استفاده می کنیم.” اگر از این انرژی استفاده نکنیم ، به راحتی هدر می رود. این انرژی قابل تصرف و اصلاح است. این فناوری عنصر اصلی تیم ما است. ترکیب با دستگاه های بی سیم جدید قادر به داده ، عنصر مهمی را فراهم می کند که با ماژول های حسگر ما کار خواهد کرد.

وی افزود: گام های بعدی ما بررسی نسخه های مینیاتوری این مدارها و ماشینکاری انعطاف پذیری آنها است. این پلتفرمی است که می تواند به راحتی با ماژول های دیگر ادغام و استفاده شود.

این مطالعه در مجله Materials Today Physics منتشر شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا