خبرهای کلی

خاطرات وکیل/کلاهبرداران در کمین مالکین خانه های کلنگی

دکتر تنها فرزند خانواده بود که دیپلم دانشگاهی داشت و خواهر و برادرهای دیگر بیهوده زندگی می کردند ، فکر می کردند ثروت پدرانه آنها قارون قارون و برادرشان حامی ابدی آنها است. پزشک به این وضعیت عادت کرده است. پدرش درگذشت. وی با اصرار خانواده در جریان قرارداد مشارکت ، املاک پدری را به مهندس می سپارد تا برای خواهر و برادرش سقفی درست کند ، اما سال ها بعد به دلیل ناتوانی در آینده خواهر و برادر تبرئه می شود. از آنجا که برادرانش شایسته این ارث بودند ، او خود را برای یادگار این پدر غیر ضروری می دانست.

آنچه دکتر براساس خانواده و شرایط زندگی خود عنوان کرد ، یک خانواده ساده و بدون تخلف بود که تنها قرارداد خرید نیازهای روزمره آنها از فروشگاه تعاونی مصرف کننده بود ، نه بازار. سبک زندگی این خانواده مشابه نیست. می داند آنچه را در بازار مسکن ویژه می بینید و می سازد و می فروشد. با این روحیه ، مشخص نیست که کدام یک از مکنده ها مهندس را به دکتر معرفی کرده اند تا با او قرارداد مشارکت منعقد کند.

من سالهاست که در سازمان مشارکت و قراردادهای فروش مهندس را می شناسم. قبل از نقل مضمون ، باید به مهندس به عنوان جوشکاری سیار که با کلاهبرداری اموال را خراب کرد و دروغ گفت خود را مهندس می داند ، مراجعه کرد. من از مهندسان موبایل و جوشکارها عذرخواهی می کنم. من نزدیک به ده سال است که مهندس را در راهرو اتاق جلسات می بینم. … اقدام دادگاه روزی که در دادگستری فرهنگشهر به او دستبند زدند ، بدون اینکه سردرگمی و شرمساری از چهره اش دیده باشد ، استکبار ، توهین و فحاشی تعداد زیادی از مردم را تماشا کرد و پوزخندی زد ، تا حدی به ماهیت وی پی بردم.

پس از مرگ پدرش ، پزشک قبل از صدور گواهی انحصار وراثت بر خواهر و برادرش اصرار کرد ، او به چندین آژانس املاک و مستغلات رفت تا او را به یک سرمایه گذار ساختمانی معرفی کند تا در تخریب و بازسازی خانه پدرش شرکت کند. مهندس ، هرچقدر هم که قد بلند باشد ، در طول سالها به اندازه کافی یاد گرفته بود که حرف بزند و مردم را گول بزند ، به حدی که در عرض چند دقیقه ، اعتماد پزشک و قرارداد تخریب و نوسازی خانه پدرش افتتاح شد. این ملک بین 50 تا 50 تنظیم شده است و این آغاز یک ماجراجویی است. قبل از دستگیری دکتر ، او به خانواده و رابطه بین خواهر و خواهرش لمس کرد ، بنابراین دیگر اثری از این خانواده ساده و بی دغدغه نبود ، همه آنها کل مسئله پزشکی را دور زدند که تنها نگرانی و نگرانی او میزبانی خواهر و برادرهایش بود ، آیا در سخنان و دلسوزی او نیکی وجود دارد ، چه باید پرداخت کنم؟

چند ماه پس از انعقاد قرارداد به طور یک جانبه به نفع مهندس ، بدون رعایت حداقل ضوابط قانونی ، مهندس خواهر و برادر دکتر را مجبور کرد که به بهانه آماده شدن برای تخریب ، اموال پدری خود را ترک کنند و در ملک اجاره ای بمانند. طبق روش و عرف این نوع قرارداد ، سازنده به مالک اجاره می دهد ،در چند ماه ، به موازات س theال در مورد تخریب اموال ، به موازات پرداخت نشدن اجاره محل اقامت خانواده دکتر ، درگیری هایی آغاز می شود که در آن مهندس از اشتباهات خواهر و برادر برادران خود برای انجام بیشترین استفاده را می کند او شکایت دارد وی برای انجام عقد قرارداد بدون اجازه سایر وراث ، قبل از تصدیق تصرف در مالکیت و ارث ، پرونده را به گونه ای اداره کرد که اگر اقدامی علیه وی انجام نشود ، به زودی فقط یک آپارتمان از املاک پدر و املاک به وی مراجعه کند. کل املاک توسط مهندس متعلق بود.

خلاصه پرونده:مهندس برای تشویق خواهر و برادر دکتر از دکتر به عنوان شاهد و شاکی شکایت کرد و به موازات این ادعا ، به دنبال دلیلی برای ارزیابی خسارات ناشی از قرارداد وی با پزشک بود که متأسفانه ادعاهای دروغ و خلاف واقع مهندس و پزشک اظهار داشت که قرارداد برادرشان با مهندس اصرار و هماهنگی وی منجر به آغاز دادرسی کیفری شده است. این حکم ، همراه با خسارات تخمین زده شده توسط مهندس ، تأثیر مادام العمر بر پزشک داشت و من به عنوان وکیل پزشک مجبور شدم برای موکلم در دو روش کاملا متفاوت و البته مرتبط کار کنم یکی از قراردادها هیچ یک از استانداردهای قراردادی را برآورده نکرد و دیگری پرونده کیفری است. دفاع از یک پزشک در یک پرونده جنایی بسیار آسانتر از مذاکره در مورد جبران خسارت و قراردادهای مطابق با اصول قانون کیفری و قانون مجازات بود ، اما معافیت پزشک از پیگرد قانونی مشکلات وی را حل نمی کند زیرا خواهر و برادرهای دکتر تأثیرگذار هستند. طرف شخصی که او را به ملک و آپارتمان برد ، تاکنون مهندس یک قدم جلوتر از ما بود که می توانست کاری انجام دهد تا خانواده دکتر بتوانند در برابر او موضع بگیرند !! کلید حل معما فسخ قرارداد است.

بنابراین ، مطابق مواد 1 ، 23 و 24 قانون فروش پیش از ساخت * و ماده 18 آیین نامه اجرایی * ، من مهندس را جرم انگاری کردم ، زیرا وی قرارداد رسمی منعقد نکرد و سپس ضرب المثل را دنبال کرد ، من کسی را سوراخ نمی کنم … a بر اساس اقدامی که مهندس در این زمینه انجام داده است. من تقاضای ابطال قرارداد را طبق ماده 247 قانون مدنی مطرح کردم. در توضیح برنامه با اشاره به اظهارات مهندس و برادران دکتر. در یک دادخواست کیفری علیه دکتر ، وی عمدا قرارداد مهندسی بدون سرمایه را نقض کرد. من خودم را با جزئیات معرفی کردم و خودم را به عنوان یک شریک معرفی کردم و 50٪ از ثروت پدرانه دکتر را داشتم.

در رسیدگی به درخواست ابطال قرارداد ، با این ادعا که برخلاف ادعای مهندس ، وی قادر به انجام هیچ یک از شرایط قرارداد نبوده و در عمل آورده و سرمایه ای برای عقد قرارداد نداشته است ، هر کاری که کرده است ، چون این قرارداد رسمی و نامعتبر بود ، من همچنین طبق ماده ، دعوی خسارت را علیه مهندس مطرح کردم

هدف نهایی بسیاری از دعاوی علیه مهندس جلب رضایت و اجبار به مصالحه بود ، در غیر این صورت نتیجه دادخواست و طولانی بودن پرونده جنایی که در دادگاه ها دیدم برای دکتر و خانواده چندان مفید نبود. همین رویکرد مورد بحث قرار گرفت و سازش با وکیل مهندس حاصل شد و تصمیم بر این شد که مبلغی معادل ده درصد ارزش قرارداد به عنوان غرامت به مهندس پرداخت شود و کلیه موارد و ادعاهای طرفین باید انجام شود. ناقص در نظر گرفته شده است. بخشی از عملیات تخریب اموال پدرانه دکتر انجام شده است ، پرداخت مبلغ توافق شده عادلانه بود ، بنابراین هر دو وکیل برای اطمینان از مزیت نسبی مشتری راضی به این توافق نامه ، توضیح اشتباهات خود در سازمان حقوقی قرارداد توصیه های توصیه شده حداقل این خسارت مربوط به گذشته است ، اما سازنده باید مطابق قانون پروژه خانه پدر را در قالب یک قرارداد آماده کند.

*وکیل

PS:

قانون پیش از ساخت

ماده 1: هر قرارداد مربوط به ساخت یا تکمیل یک واحد ساختمانی خاص در زمین مالک باید شامل این قرارداد باشد.

ماده 23: فروش ساختمان مجرمانه و عدم انعقاد قرارداد رسمی قبل از مجازات به مجازات حبس نود و یک روز محکوم خواهد شد. طرف قرارداد توسط دفاتر اسناد رسمی توصیف نشده است

ماده 18 اساسنامه: عقد قرارداد استاندارد برای پیش فروش ساختمان و غیره ممنوع است.

ماده 247 قانون مدنی می گوید: انعقاد قرارداد توسط شخصی که مالک موضوع قرارداد نیست یا یکی از مالکان موضوع قرارداد فاقد اعتبار است.

ماده 98 قانون آیین دادرسی مدنی ، افزودن دعاوی به دعاوی حقوقی را تنظیم می کند ، که این یک موضوع خاص و البته فوق العاده مهم است.

1717

دکمه بازگشت به بالا