ورزش

خط به خط با لیست پر سر و صدای تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران 24 بازیکن را برای بازی دوستانه با تیم ملی سوریه به تیم ملی دعوت کرده است. این لیست همچنین شامل نام بازیکنان کمتر شناخته شده و جوانی مانند ابوالفضل جلالی از سایپایی و تراکتور مهدی تیکدری است که هم مدافع هستند و هم جناح چپ.

در عوض بازیکنانی مانند رامین رضاییان ، وریا غفوری و … با وجود کمبود بازیکن بیشتر ، هنوز در تفکرات سرمربی کروات تیم ملی جایی ندارند.

با توجه به اینکه تیم ملی پس از این اردو فرصت دیگری برای آماده سازی برای مقدماتی جام جهانی نخواهد داشت ، بازیکنان فعلی از جوان گرفته تا باتجربه باید جزو نامزدهای نهایی مربی کروات باشند که قصد بازی دارند. بازیکنان خود را با سوریه به حداکثر برسانید.

در ادامه نگاهی به خطوط مختلف تیم فوتبال می اندازیم.

دروازه

بازگشت علیرضا بیرانوند ، دروازه بان آنتورپ بلژیک ، نوید یک مسابقه گرم روی دروازه تیم ملی را می دهد. او به دلیل مصدومیت یا نیمکت نشینی در اردوهای اکتبر و نوامبر غایب بود ، اما در ماه های اخیر مسابقات زیادی را برای تیمش انجام داده و اکنون می تواند قفس خالص را بازیابی کند.

با این وجود امیر عابدزاده دروازه بان لژیونر تیم ملی غایب است. برای رفع ابهام ، کادر فنی تیم ملی اعلام کرد که این امر به دلیل محدودیت های تاج در جزیره مادیرا پرتغال است.

در نتیجه اگر از عابدزاده دعوت می شد ، یک نفر از پیام نیازمند و رشید مظاهری به تیم ملی می پیوست و هر دو در حال حاضر در اردو هستند. با این اتفاقات ، دروازه بانی مانند حامد لک که بهترین عملکرد را در لیگ بیستم داشت ، از چهره های اصلی سرمربی کروات نیست.

حفاظت

سرمربی تیم ملی بارها اظهار داشت که تیم ملی نیاز به اصلاحاتی در خط دفاعی دارد و این بزرگترین مشکل است. وحید هاشمیان اخیراً در مورد خط دفاعی گفته است که فوتبال ایران در این منطقه نسبت به گذشته پیشرفت نکرده است و بر خلاف سایر خطوط ، بازیکنان جوان کمتری توانسته اند در لیگ برتر ظاهر شوند و در نتیجه میانگین سنی افزایش می یابد. بازیکنان

به همین دلیل ، اسکوچیچ بازیکنانی را به این اردو دعوت کرده است که ممکن است در باشگاه های خود کمتر بازی کنند اما در شرایط ایده آل سن خود قرار دارند. بازیکنانی مانند عارف غلامی و سید مجید حسینی در ماه های اخیر کمتر فرصت بازی داشته اند.

مصدومیت پورعلی گنجی و محرمی و همچنین عدم دعوت از بازیکنانی مانند رامین رضاییان ، سرمربی تیم ملی ، بازیکنانی مانند ابوالفضل جلالی و مهدی تیکدری ، سایپا و تراکتور فرصت بازی در تیم ملی را داشتند. تیم

جعفر سلمانی ، یکی از لژیون های فوتبال ایران که در Portimuense ، پرتغال بازی می کند و دانشجوی سابق Skocic در صنعت نفت است ، یکی از جدیدترین فوتبالیست های ملی ایران است. اگرچه او در پست های هجومی در باشگاه خود بازی می کند اما مربی کروات رویاهای جدیدی در مورد این بازیکن جوان دیده است.

در این پست ، سعید آقایی – که عملکرد چشمگیری در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر داشته است – خالی است.

هافبک

تقریباً هیچ تغییری در خط میانی رخ نداده است ، اما بازگشت امید ابراهیمی به این معنی است که پس از برگزاری دو اردوی آماده سازی در ماه های اکتبر و نوامبر ، کادر فنی هنوز نتوانسته است یک بازیکن با کیفیت در جام جهانی 2018 پیدا کند.

سعید عزت اللهی که در نوامبر 1999 با بازی خوب در لیگ دانمارک ، سقوط تیمش و چند مسابقه نیمکت نشینی توانست به تیم ملی برگردد ، دوباره در این اردو غایب است.

اما افرادی مانند احسان حاجوسفی ، وحید امیری ، سیامک نعمتی ، علی قلی زاده ، علی کریمی ، امید نورافکن و احمد نوراللهی واقعاً آماده ترین هافبک امروز فوتبال ایران هستند که می توانند به تیم ملی بپیوندند.

حمله کردن

همانطور که انتظار می رفت ، سردار آزمون و مهدی طارمی ، تیم ملی بهترین بازیکنان فوتبال ایران برای دو نبرد اصلی سال های اخیر و فوتبال اروپا ، در اردو حضور دارند. در غیاب کاوه رضایی ، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس بازیکنانی مانند کریم انصاری ، فرد ، مهدی قائدی و اللهیار صیادمنش

این در حالی است که صیادمنش در دو سال گذشته بهترین عملکرد را ارائه داده و پس از یک سال و نیم غیبت دوباره به تیم ملی راه یافته است. مهدی قائدی اگرچه عملکرد فصل قبل را ندارد اما همچنان یکی از امیدهای آینده فوتبال ایران است. با عملکرد سینوسی کریم انصاری فرد در AAK آتن و در غیاب آن بازیکنان ، وی همچنان یکی از گزینه های سرمربی تیم ملی است.

به طور کلی ، لیست بازیکنانی که به دلیل محدودیت و آسیب دیدگی به تیم ملی دعوت شده اند و به استثنای چند بازیکن جوان که قضاوت شگفت انگیزی دارند ، چندان عجیب و دور از انتظار نیست. از طرف دیگر ، تغییرات اخیر باعث کاهش میانگین سنی تیم ملی شده است ، اما مشخص نیست که آیا این بازیکنان جوان می توانند استاندارد بالایی نسبت به بازیکنان باتجربه نشان دهند و در تیم ملی باقی بمانند یا خیر.

جنبه دیگر بی توجهی اسکوچیچ به انتقاد بازیکنانی مانند ورا غفوری یا اشکان دژاگه است که شایسته حضور در تیم هستند اما در حال حاضر مربی کروات به چنین موضوعاتی توجه نمی کند.

254 251

دکمه بازگشت به بالا