خبرهای کلی

دستور ترخیص ۹۰ درصدی روغن از گمرک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
اروانقی اظهار داشت: با توجه به وضعیت روغن ها در کشور ، 90 درصد ترخیص کالا از گمرک مورد تأکید قرار گرفته و در اقدامات اخیر تسریع و تسهیل ترخیص کالا از گمرک نفت در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام گمرکی ایران افزود: با توجه به واردات 4850 تن روغن از شرکت بازرگانی دولتی ، مقامات ذی صلاح گمرکی موظف شدند 90 درصد از نفت خام اعلام شده را از طریق مجوزهای قانونی و بدون کد رهگیری بانک ترخیص کنند.

اروانقی به وضعیت اخیر ذخایر نفتی در گمرک و بنادر اشاره کرد و یادآوری کرد که در حال حاضر 345 هزار تن نفت خام ذخیره شده است که پس از تشریفات گمرکی حساب می شود.

وی گفت: یک کشتی 5 هزار تنی و دو کشتی 25 هزار و 500 تنی و همچنین یک کشتی 25 هزار تنی نفت خام در حال حاضر در بنادر نوشهر ، امام خمینی ، شهید رجایی تخلیه می شود. علاوه بر این ، کشتی های حامل 5 هزار تن نفت در بندر امیرآباد ، 30 هزار تن در بندر امام خمینی و 30 هزار تن اضافی در بندر شهید رجایی منتظر مجوز پهلوگیری هستند.

نوسانات بازار نفت و نبود آن در ماه های اخیر منجر به تشکیل صف های طولانی برای عرضه محصول شده و آنها حاشیه های خاص خود را دارند که طی آن مقامات مربوطه بارها قول تنظیم بازار را داده اند اما تاکنون این موضوع اجرا نشده است در همین حال ، گزارش های رسمی مرکز آمار نشان می دهد که قیمت نفت نسبت به سال گذشته به طور متوسط ​​68 تا 139 درصد افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا