خارجی

روزنامه اسپانیایی: ترامپ اشتباه کرد؛ فکر غیرت ملی‌گرایانه ایرانی‌ها نبود

طبق مقاله ای در روزنامه اسپانیایی ، یکی از شکست های سیاست خارجی ترامپ ، گسست یکجانبه توافق هسته ای تنظیم اورانیوم غنی شده در ایران بود.

روزنامه نوشت: در سال 2015 ، ایران توافق نامه ای با کشورهای 1 + 5 امضا کرد ، توافقنامه رضایت بخشی برای همه ، در حالی که در سال 2018 ، ترامپ آن را توافق بدی ندانست. وی با اعتقاد به اینکه مشکلات مالی ایران به او فرصتی داد ، توافق هسته ای را در سال 2019 شکست ، به امید امضای توافق جدیدی با ایران که می تواند به تولید هسته ای تهران و خواسته های هژمونیک آن کمک کند. دنیای اسلام را ببندید.

این نشریه افزود: اما در این مورد ، ترامپ کاملا اشتباه کرد. او مانند یک تاجر فکر می کرد ، اما به غیرت ملی گرایانه ایرانی ها فکر نمی کرد. ترامپ از اینكه تهران به جای سرنگونی این چالش را پذیرفت تعجب كرد و ایران علیرغم افزایش تحریم های آمریكا ، برنامه هسته ای خود را دو برابر كرد.

رسانه های اسپانیایی ادامه دادند: “دور از ذهن نیست که واشنگتن در این مورد از نظر سیاسی بدتر شده و اوضاع را دشوارتر کند و این دقیقاً در طی یک دوره اقتصادی دشوار برای ایرانیان بود ، علاوه بر اعتراض به مردم. تحریم ها “

سرانجام ، به محض این که قدرت های بزرگ غرور ایران را در نظر بگیرند ، توافق جدید و بهتری امکان پذیر است.

311311

دکمه بازگشت به بالا