خبرهای کلی

سفرهای خاموش به شهرهای قرمز

روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهای کشور و حتی به استان های قرمز و نارنجی سفر می کنند. سفرهای خاموش به محدوده های قرمز و نارنجی نیز از هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تب 1400 سفر در گرمای کرونا آغاز شد ؛ با اعلام رسمی مرکز ملی علیه کرونا و رئیس جمهور ، جاده نوروز به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و جاده زرد و آبی ممنوع شد. شهرها آزاد شد.

در هفته های اخیر ، تنها وزارت بهداشت بوده است که به طور خاص به مردم توصیه می کند “از فکر سفر به نوروز خلاص شوند” زیرا عواقب آن به مرحله چهارم تاج در کشور وارد می شود و از ظرفیت پرسنل بهداشت. “

روزنامه همشهری پیش از این اعلام کرده بود که طرح رنگی که در روزهای قبل از نوروز توسط مرکز ملی ضد تاجگذاری اعلام شده براساس سفرهای نوروزی خواهد بود و در آخرین رنگ سال 1999 ، سفر به شهرها و شهرهای زرد ممنوع است. و آبی آزاد می شود. این رنگ البته هر هفته به روز می شود ، بنابراین اگر سایر شهرهای زرد و آبی قرمز و نارنجی شوند ، سفر به آنها نیز ممنوع است.

با این حال ، هشدارهای وزیر بهداشت قبل از تصمیم فرماندهی ملی ضد كرونا برای صدور قرار ممنوعیت مطلق سفر و اعلام تصمیم شورای ملی مقاومت ضد كرونا برای آغاز سفرهای نوروزی در آستانه موج چهارم در ایران ، كارساز نبود. مردم که “حتی اگر همه شهرهای ایران برای سفر باز باشند ، حضرت عباسی نمی تواند سفر کند.”

وضعیت عجیب پایانه های مسافربری

روزنامه نگاران همشهری صبح دیروز در پایانه های مسافربری در تهران اعلام کردند که تقاضا برای بلیط های سفر نوروزی بسیار زیاد است و پروتکل ها دنبال نمی شوند. حضور در محل خبرنگاران همشهری در پایانه های مسافربری نشان می دهد که تب سفر در نوروز در این پایانه ها داغ است و تعاونی های مسافربری پروتکل مسافران را نقض می کنند.

گزارشگران همشهری در مورد پایانه های مسافربری گزارش می دهند که خرید سیستم بلیط اتوبوس به صورت آنلاین شامل مسافت و موقعیت اجتماعی است ، اما در حقیقت ، اتوبوس های مسافربری با ظرفیت کامل حتی مسافران را به راهروهای اتومبیل سوق داده و مسافران را به شهرهای مقصد می رسانند.

دور زدن پروتکل های پزشکی برای مشخصات مسافران در شرایطی اتفاق می افتد که رعایت دقیق پروتکل های سفر پزشکی بر عهده مرکز ملی کرونا و همچنین مرکز خدمات سفر است. با این حال ، اگر به ترمینال مسافربری غربی در میدان آزادی تهران نگاهی بیندازیم ، هجوم مسافران جاده ای را که با اتوبوس های بین شهری در حال مسافرت هستند و پروتکل های بهداشتی را در حالت مسافری دور می زنند ، به وضوح مشاهده خواهید کرد.

اگرچه اتوبوس های بین شهری مطابق ترمینال های پزشکی در پایانه های مسافربری رفتار می کنند و با نیمی از ظرفیت کار می کنند ، پس از خروج از ترمینال حرکت می کنند. خبرنگاران همشهری حتی شاهد حضور مسافری بودند که به کردستان می رفت و در یک پایانه مسافربری در غرب تهران درخواست بلیط کامل می کرد و فروشنده بلیط به او گفت: “راهرو اتوبوس نیز پر از مسافر و محلی برای سوار شدن مسافران است.” چیزی نیست. جدید.”

مسافرانی که وارد شهرهای سرخ می شوند

البته برخی گزارش ها آغاز سفرهای آرام نوروز قبل از 25 اسفند و ایجاد محدودیت های ترافیکی نوروز را نشان می دهد و همشهری در تماس با برخی از کشورهایی که قبل از سفر ممنوع شده بودند ، دریافت که میزان ورود و خروج از این استان ها نیز افزایش یافته است.

روزنامه همشهری آماری از ورود و خروج در دو استان نارنجی و شلوغ شمالی کشور دارد که نشان می دهد در دو هفته گذشته تعداد ورود به استانهای گیلان و گلستان نسبتاً افزایش یافته است.

طبق آماری که اداره مدیریت اطلاعات راه های گیلان در اختیار همشهر قرار داده است ، 2 هفته پیش در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه 104 هزار و 522 دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده است که 3 مسافر با 313 هزار و 566 مسافر در هر خودرو را شامل می شود. در همین حال ، آخر هفته گذشته ، این آمار 4.3 درصد افزایش یافت و به 109.015 خودروی ورودی استان گیلان و 327.045 مسافر در آن استان نارنجی رسید. این آمار به این معنی است که سفرهای نوروزی بی سر و صدا ، یک هفته قبل از شروع رسمی این سفرها ، شروع می شود.

آمار خروج از استان گیلان خود نشان دهنده افزایش خروج از این استان نارنجی است. در 3 روز گذشته 2 هفته پیش ، 96،067 وسیله نقلیه Gilant را ترک کردند که آخر هفته گذشته به 99941 وسیله نقلیه رسید. این آمار نشان می دهد که سفر آرام نیز از مقاصد گردشگری آغاز شده است.

در استان گلستان ، دو هفته پیش تعداد ورود به استان نارنج افزایش یافته است و در تعطیلات آخر هفته 2 هفته پیش ، 67،314 وسیله نقلیه با 201،942 مسافر ورودی به آن استان سفر کرده اند. آخر هفته گذشته 3 روز ، اما این آمار به 65310 ماشین ورودی با 195930 مسافر ورودی رسیده است.

روزانه 130 هزار مسافر در پایانه های مسافربری

داریوش باقر جوان ، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ملی حمل و نقل جاده ای ، به همشهر اطلاع داد که سیستم حمل و نقل جاده ای کشور روزانه به طور متوسط ​​130،000 مسافر جابجا می کند.

براساس این اعلامیه ، از امروز تا پایان مارس 1999 ، 780،000 مسافر از پایانه های مسافربری به مقصد مختلف در کشور سفر می کنند و در این شرایط ، اگر پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شوند یا اجرای آنها کاهش یابد ، هیچ نگرانی برای تکثیر ویروس کرونا وجود ندارد از آوریل 1400. بدون کشور.

با این حال ، داریوش باقرجوان به همشهر می گوید: سیستم حمل و نقل جاده ای نوروز امسال برنامه رزرو بلیط اتوبوس ندارد و این اقدام برای مقابله با بیماری عروق ویروس کرونا قلب انجام شد.

البته وی از مردم خواست که از سفرهای غیرضروری در کشور از طریق سیستم حمل و نقل جاده ای به ویژه سفرهای نوروزی پرهیز کنند: “سیستم حمل و نقل جاده ای کشور خدمات خود را برای سفرهای نوروزی ارائه نمی دهد بلکه برای سفرهای اجتناب ناپذیر لازم برای مسافران ارائه می دهد ؛” سفر در نیمی یا حتی یک سوم ظرفیت سیستم حمل و نقل جاده ای انجام می شود. “
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، روزانه به طور متوسط ​​10 هزار اتوبوس با ظرفیت شلوغ 13 مسافر حرکت می کنند که می تواند تا 17 مسافر برسد. وی گفت: سفر با اتوبوس در کشور 50 درصد کمتر از ظرفیت حمل و نقل جاده ای است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، سفر با اتوبوس با کاهش 40 درصدی مسافران همراه بود.

داریوش باقرجوان اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس های مسافربری جابجا می شوند و سیستم حمل و نقل جاده ای کشور از مردم می خواهد که برای سفر به نوروز برنامه ریزی نکنند زیرا ظرفیت مسافر محدود است و خدمات محدود به سفرهای اساسی است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به س Hال همشهری پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری کشور ، به ویژه در تهران را دور زده و اتوبوس های بین شهری مسافران را از ترمینال ها خارج کرده و از مسافران بیشتر از “من نمی دانم” او از استدلال امتناع ورزید ، “او گفت. این دستور درستی است که البته باید جدی گرفته شود. چون نمی توانید با سلامتی مردم شوخی کنید.

به گفته وی ، حتی اگر تقاضا برای سفرهای نوروزی برای حمل و نقل جاده ای کشور در حال افزایش باشد ، برخلاف سفرهای نوروزی سال های گذشته که برای تأمین نیازهای سفر ناوگان حمل و نقل را باید افزایش می دادیم ، امسال هیچ افزایشی در ظرفیت برای ناوگان حمل و نقل و ارائه خدمات برای سفرهای تفریحی “و زیارت مستثنی است.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا