خبرهای کلی

شش روایت از سال ۹۹

ما سال گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی داشتیم که باید برخی از آنها را مرور کنیم.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه دنیای اقتصادی وی نوشت: “99 سالگی در حال پایان است ، زمانی که شیوع ویروس کرونا سایه سنگینی بر تمام مناطق زندگی ایرانیان انداخت و روزهای عجیب و باورنکردنی را برای ما ایجاد کرد. البته فوتبالیست ها کمی خوشحال بودند. از آنجا که این غول سرگرم کننده و این صنعت بزرگ در هیچ کجای دنیا متوقف نشده است. ما سال گذشته بسیاری از رویدادهای تلخ و شیرین را داشتیم که برخی از آنها را باید مرور کنیم.

فاجعه سال

بدون شک باید از مرگ باورنکردنی و فوق العاده غم انگیز مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان فاجعه بزرگ سال 1999 یاد کرد. هر دو پر از لبخند و اشتیاق به زندگی ، خیلی زود ویروس کرونا را تاج گذاری کردند و درگذشتند. هنوز باورکردنی نیست که آنها دیگر در میان ما نیستند ، اما با عزیمت این دو عزیز ، شماره های 8 و 25 به اعداد غم انگیز فوتبال ایران اضافه شده است. میناوند و انصاریان در دربی تهران ، چند روز قبل از مرگ وی ، میزبان و مهمان برنامه حمایت مالی باشگاه پرسپولیس بودند. مرگ دیگو مارادونا افسانه ای در صحنه بین المللی امسال نیز هواداران را تلخ کرد.

بوسه سال

یکی از استرس آورترین وقفه های فصل فوتبال ایران انتقال شجاعانه خلیل زاده از پرسپولیس قطر به الریان است. این اتفاق قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد و ضربه فنی بدی به پرسپولیس وارد کرد. سپس شجاع همیشه از تعصب و وفاداری می جوشد ، و جمله ای مقدماتی داشت ، برای مثال ، با این مضمون که “من خانواده فقیرم را به خانواده ثروتمند نمی فروشم” ، اما در نهایت آن را فروخت! آنچه باعث آتش سوزی شد ، اقدام عجیب خلیل زاده هنگام بوسیدن آرم الریان در جلسه مقدمات بود. او در پرسپولیس کارهای زیادی انجام داد اما تکرار مکرر او در اولین روز پیوستن به باشگاه قطر هواداران را بسیار عصبانی کرد.

شوک سال

در آخرین روزهای سال 1999 ، سرانجام انتخابات اتحادیه فوتبال برگزار شد و تیم مهدی تاج و علی کفاشیان (حداقل از نظر ظاهری!) بازنشسته شدند. برنده انتخابات عزیزی خادم بود که ائتلاف وی با حیدر بهاروند و استفاده از تماس با روسای هیئت های فوتبال نقشی اساسی در این موفقیت داشت. در کمال تعجب علی کریمی فقط 9 رای برای شفاف سازی ساختار حکمرانی فوتبال ایران دریافت کرد. شگفتی دیگر انتخابات رأی احسان حاجصفی بود. ساعاتی پس از کاپیتان تیم ملی کشورمان پست پشتیبانی جلال حسینی از علی کریمی را پسندید ، مشخص شد که مصطفی به آجورلو رای داده است!

شکاف سال

پرسپولیس امسال برای دومین بار در سه فصل به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. در شرایطی که تجربه فینال قبلی می توانست به سفیدپوشان در آخرین مسابقه انفرادی مقابل اولسان هیوندای کمک کند ، اشتباه مهلک مهدی شیری رشته تیم را برگرداند. وقتی بازی به تساوی یک بر یک رسید ، مدافع پرسپولیس در محوطه جریمه خود توپ را به طرز عجیبی گرفت و یک پنالتی برای اولسان اعلام کرد. این یکی از عجیب ترین اشتباهات تاریخ فوتبال ایران بود که اکنون نمی توان آن را فراموش کرد. در پایان پرسپولیس برای دومین بار به دلیل این اشتباه در آستانه قهرمانی در جام قهرمانی را از دست داد.

سال ناگوار

البته در سال 1999 اتفاقات ناخوشایند و ناخوشایند زیادی نداشتیم ، اما یکی از بدترین آنها مربوط به میزبانی ایران در مسابقات کشوری و باشگاهی بود. بر این اساس ، آنها نه تنها درخواست هر یک از چهار نماینده ایران برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را پذیرفتند ، بلکه دعوت تیم ملی را برای میزبانی مقدماتی جام جهانی نیز قبول نکردند. بنابراین تیم فوتبال ایران در ژوئن 1400 مجبور است مسابقات گروهی را در بحرین ادامه دهد ، این کار کار ما را بسیار دشوار می کند. همانطور که انتظار می رفت ، روسای جدید اتحادیه فوتبال با صدور بیانیه ای مدیران سابق را مقصر این شکست می دانند!

بلوار

اما اتفاق عجیب دیگر در سال 1999 ، سفر رفت و برگشت فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال بود. این مربی پس از از دست دادن تراکتور و عدم قهرمانی در جام حذفی استعفا داد. مجیدی با احمد سعادتمند ، مدیر اجرایی وقت باشگاه درگیری بزرگی داشت. وی سرانجام رفت و باشگاه محمود فکریت را با قول بازگرداندن استراماچیو به سرمربیگری درآورد. فکری همچنین در 16 مسابقه سرمربی تیم بود و یک دوره آشفته را پشت سر گذاشت تا اینکه مجیدی اخراج شد. “بسیاری از رفتار مجیدی تعجب کردند و از او س askedال کردند که چرا اصلاً رفت تا خیلی زود برگردد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا