خارجی

عربستان: نمی‌توانیم در شرایط کنونی به سادگی از یمن خارج شویم

سفیر عربستان در لندن در سخنرانی خود اظهار داشت که کشورش در شرایط فعلی نمی تواند به راحتی یمن را ترک کند.

وی افزود: “ما باید درمورد آنچه در یمن اتفاق می افتد واقع بین باشیم؛ اگر این كشور را یك جانبه ترك كنیم ، این عقب نشینی نه تنها به صلح مطلوب منجر می شود ، بلكه به آغاز فصل خونین دیگری منجر می شود و حتی تلفات غیرنظامیان نیز بیشتر است.

وی گفت: “عربستان سعودی در اجرای ابتکارات پیشنهادی برای ایجاد صلح و حل بحران در یمن جدی است ، اما ما در حال حاضر نمی توانیم به راحتی یمن را ترک کنیم و موانعی وجود دارد که باید قبل از هر چیز از بین بروند.

سفیر عربستان در لندن با نادیده گرفتن حملات کشورش به ملت غیر مسلح یمن و محاصره این کشور ، ادعا کرد که لغو تصمیم “تروریستی” حوثی ها (انصارالله) توسط دولت جدید ایالات متحده آنها را تشویق به آغاز سفر می کند . حمله نظامی جدید. این مسئله باعث ایجاد موجی از حملات جدید هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی در عربستان سعودی شد.

خالد بن بندر همچنین در مورد حملات ارتش و کمیسیون های مردمی یمن به مواضع نظامی در عربستان سعودی در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوز عرب به مردم یمن گفت: “ما فقط تعداد حملات سالهای اخیر را در نظر می گیریم ، نتیجه می گیریم که بیش از 800 حمله موشکی و پهپادی علیه عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا