خبرهای کلی

فشار دادن این نقاط بدن ممنوع

درک فیزیولوژی بدن در حفظ سلامتی و سلامتی انسان بسیار مهم است. دانستن اینکه هر قسمت از بدن چگونه کار می کند و چه عواملی برای آن خطرناک است و کدام قسمت از بدن نسبت به درد حساسیت بیشتری دارد ، به تشخیص بیماری و عملکرد بهتر آن کمک می کند.

به گزارش رویداد برتر ، “بهداشت نیوز” در ادامه نوشت: قسمت هایی از بدن به فشار و ضربه بسیار حساس هستند و گاهی ضربه کوچکی به آنها آسیب جدی به سلامتی انسان وارد می کند. بنابراین بهتر است زمان بیشتری را صرف شناختن بدن خود کنیم. در این مقاله ، قسمت هایی از بدن را به شما نشان خواهیم داد که هرگز نباید آنها را فشار دهید. نقاط حساس به درد اغلب مناطقی هستند که تاندون ها و عضلات به هم می رسند.

پیشانی و نوک انگشتان

پیشانی و نوک انگشتان حساس ترین مناطق بدن انسان نسبت به درد هستند. وارد آوردن هرگونه فشار و درد به این نواحی باعث درد در کل بدن خواهد شد.

علاوه بر این ، بسیاری از اعصاب از پیشانی عبور می کنند و فشردن این قسمت از صورت ، حتی برای از بین بردن آکنه ، باعث درد عصبی زیادی می شود و با تأثیر بر روی اعصاب بدن ، باعث ایجاد یک احساس عصبی شدید در فرد می شود.

دماغ

بینی مانند پیشانی دارای بسیاری از اعصاب است و بهتر است از فشردن بینی جدا خودداری شود ، زیرا این حرکات می تواند به مرور زمان بر روی اعصاب فرد اثر سوrim بگذارد.

شانه ها

شانه ها به فشار و ضربه نیز بسیار حساس هستند و هر فشار کمی در این ناحیه باعث واکنش غیر ارادی فشار خون می شود. بسیاری از افراد هنگام فشار دادن شانه ها با حرکت دادن بازوها ، سریع واکنش نشان می دهند که این پاسخ به درد است.

پشت گردن

پشت گردن نیز به فشار و درد بسیار حساس است و توصیه می شود از فشار بر روی این قسمت خودداری کنید زیرا فشار زیاد به این قسمت می تواند سردردهای وحشتناکی را در فرد ایجاد کند.

زانو

زانو در برابر فشار و ضربه نیز بسیار حساس است ، بنابراین توصیه می کنیم به این ناحیه فشار وارد نکنید.

قسمت فوقانی پشت

یکی از حساس ترین قسمت های بدن ، جایی که عضلات کمر به تیغه های شانه در قسمت فوقانی کمر می رسند. فشار دادن هر یک از این نقاط باعث واکنش های عصبی می شود و در طولانی مدت باعث تنش عصبی و تیک های عصبی در انسان می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا