هنر و فرهنگ

معرفی برگزیدگان جشنواره ادبیات داستانی بسیج

دهمین جشنواره داستانی بسیج برگزیدگان را معرفی می کند و جای تقدیر دارد.

به گزارش رویداد برتر ، با اشاره به روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان ، جواد جمیری جانشین سازمان بسیج هنرمندان در اختتامیه دهمین جشنواره داستانی بسیج که امروز (16 اسفند) در محل شهید فخری زاده. اتاق سازمان بسیج اقشار. پیامبر (ص) فرمود: مناسب است که مراسم اختتامیه این جشنواره ها با روحیه بهتری برگزار شود ، اما شرایط ایجاد شده توسط تاج اجازه این کار را نمی دهد. سعی می کنیم یازدهمین دوره جشنواره داستان را به درستی برگزار کنیم.

سپس احمد شاکری ، دبیر علمی جشنواره ادبیات داستانی بسیج ، بیانیه پایانی را قرائت کرد. در بخشی از بیانیه آمده است: “هنرمند ظرافت ها ، لحظات و حقایق را با روح هنری و نور هنری که در او شعله ور می کند بیان می کند.” رهبر / بیانیه برتر در نشست گروه افراد فرهنگی و هنری 2001.01.05

در طول تاریخ بشر ، ادبیات محل تولد و الهام بخش هنرهای دیگر بوده است و قصه گویی هنری باستانی است که پس از کشف معنای زندگی و تجربه زندگی روزمره ، درک زیبایی شناختی را به مخاطب القا می کند. مینوان بیش از هر زمان دیگری اذعان می کند که وجود یا عدم وجود تمدن ها به روایت آنها گره خورده است. از این رو ، سیاست شناسایی ، پرورش ، حمایت و هدایت نویسندگان انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن ایرانی – اسلامی غیرقابل انکار است.

انجمن داستانی بسیج هنرمندان مفتخر است دهمین جشنواره داستانی بسیج را به عنوان یکی از سالم ترین ، پایدارترین و مشارکت پذیرترین جوایز ادبی در کشور برگزار کند. دهمین جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری و در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان در مدت زمان شش ماه برگزار شد. یکی از ویژگی های بارز این جشنواره مشارکت 32 استان در ارزیابی آثار در سطح استان است.

دهمین جشنواره داستانی بسیج معمولاً حاوی تعدادی از یافته ها و منابع داستانی کشور است. چه بهترین آثار داستانی توسط نویسندگان بزرگسال و نوجوان در سراسر کشور تولید شده باشد ، روند شناسایی و قضاوت مروری بر وضعیت فعلی ، استعداد و نویسندگان داستان و همچنین نیازهای آینده این هنر دارد.

رحیم مخدومی دبیر دهمین جشنواره بسیج پس از خواندن این بیانیه گفت: “آثار دریافت شده به معنای حدود 4000 اثر بود که اتفاق بزرگی است و اگر ما این جشنواره را متمرکز نگه می داشتیم ، آثار ارسالی قطعاً بسیار کمتر خواهد بود.” این عدد بود. تعداد شرکت کنندگان نیز حیرت انگیز است و 4000 اثر توسط 2500 نفر ارسال شده است.

برگزیدگان جشنواره داستان بسیج به شرح زیر اعلام شدند:

سیدمحمد هادی شفیعی ، مرجان ظریفی و بتول مزارعی در نقش بزرگسالان انتخاب شدند شهربانو پاک نژاد ، محمد بلوچی ، کاظم سلیمی ، سعیده شبرنگ و عفت نیستانی در این بخش شایسته تقدیر هستند.

جهانگیر خسروشاهی ، کامران پارسی نژاد و رحیم مخدومی از بزرگسالان انتقاد کردند.

حدیث حمدی ، فاطمه حسن پور و زینب نظری برندگان بخش نوجوانان محدثه پیریت ، یاسمین زهرا شاکل آبادی و مانی گل محمدی در این مرحله قابل تقدیر شناخته شدند.

میرشمس الدین فلاح هاشمی ، سیده آزرا موسوی و معصومه خسروشاهی داوران بخش جوانان بودند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا