خارجی

نصرالله: می‌توانیم بدون استفاده از دلار از ایران مشتقات نفتی بخریم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما می توانیم مشتقات نفتی را بدون استفاده از دلار از ایران خریداری کنیم و هزینه آن را به لیر پرداخت کنیم.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از العالم ، سید حسن نصرالله در سخنرانی تلویزیونی خود در روز “جانباز مقاومت” در مورد اینکه چرا این روز را به عنوان روز جانبازان انتخاب کرده صحبت کرد و گفت که حضرت ابوالفضل العباس (ع) چیزی فراتر از یک جانباز است.

وی گفت: مردان زخمی ما حضرت ابوالفضل العباس ، این نماد بزرگ را دنبال کردند. در طول سفر طولانی ما ، این مجروحان استقامت ، استقامت و وفاداری داشته اند. مجروحان لحظه ای از این مسیر منحرف نشده و به تلاش خود در مناطق مختلف ادامه دادند.

دبیرکل حزب الله با تقدیر از خانواده های شهدای مقاومت و تسلیت به خانواده های شهدای اخیر اظهار داشت: “ما دو برادر خود ، شیخ احمد الزین و انیس نقاش را از دست داده ایم و به آنها تسلیت می گوییم خانوادهی آنها.”

نصرالله افزود: افرادی که در سالهای اخیر بخصوص در زمان اشغال لبنان توسط اسرائیل آسیب دیده اند ، به طور فزاینده ای از واقعیت ها آگاهی دارند. هر روز واقعیت گروه های تروریستی مسلح و طرفداران آنها روشن می شود. ما با گروههای تروریستی تکفیری مسلح که توسط سرویس اطلاعاتی ایالات متحده برای نابودی ملتها و ارتشها ایجاد شده اند روبرو هستیم. ایالات متحده می تواند از این گروهها از یمن تا عراق و سوریه حمایت كند.

دبیرکل حزب الله به افشاگری های اخیر در یمن در مورد رابطه گروه تروریستی القاعده و سرویس اطلاعاتی ایالات متحده اشاره کرد و گفت: “وجود این گروه های تروریستی و تأسیس و پشتیبانی آنها بیش از پیش آشکار می شود.”

وی افزود: اسناد جدید نقش آژانس جاسوسی آمریکا را در جذب و آزادسازی سران داعش در زندانهای عراق آشکار می کند.

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اوضاع لبنان گفت: “لبنان واقعاً در مرکز یک بحران بزرگ اقتصادی ، اجتماعی ، مالی و سیاسی بزرگ قرار دارد و برخی تلاش می کنند جنگ داخلی را به آتش بکشند. در لبنان “

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: “ما در حزب الله نمی خواهیم از اسلحه برای تشکیل دولت ، برای حل اوضاع اقتصادی و مالی یا برای بازسازی دولت استفاده کنیم.”

وی گفت: “برخی از احزاب خارجی و داخلی به دنبال هدایت کشور به یک جنگ داخلی هستند و برای این منظور آنها به دنبال” سوخت و هیزم “هستند.

نصرالله با انتقاد از برخی نظرات در مورد بحران لبنان ، اظهار داشت: این واقعیت که برخی علل غلط این بحران را فرض می کنند ، به این معنی است که ما به دنبال درمان های نامناسب هستیم و کسانی هستند که به دنبال راه حل هستند و سعی در یافتن راه حل ندارند. راه حل بحران کنونی. “

دبیرکل لبنان ، حزب الله گفت: دلایل زیادی برای بحران پیش روی لبنانی ها وجود دارد و اگر فقط یک دلیل را حذف کنید و دلایل دیگر را کنار بگذارید ، به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

وی گفت: “برخی در برخورد با این بحران می گویند كه تمام مشكلات لبنان تحت تسلیحات لبنان است.” آیا ما اسلحه های خود را زمین خواهیم گذاشت و مشکلات را حل خواهیم کرد؟ گفته می شود که حزب الله ، حزب الله ، حزب الله … مقصر دانستن حزب الله برای همه اشتباهات بیرحمانه است و گفته می شود که سلاح حزب مقاومت باعث این مشکلات شده است.

سید حسن نصرالله با اشاره به وام های گرفته شده توسط لبنان و اوضاع اقتصادی این کشور گفت: “وضعیت اقتصادی فعلی به دلیل وضعیت دهه های اخیر است.” دلایل بسیاری از مشکلات و بحران ها در لبنان وجود دارد ، از جمله قاچاق املاک و مستغلات و پول در خارج از کشور ، مسدود کردن سپرده ها و سپرده ها ، و انفجار و تنش در بندر بیروت ، و لبنانی ها نیاز به رسیدگی به این عوامل دارند ، در غیر این صورت هیچ راه حلی وجود ندارد پیدا شد

ادامه: فشار آمریكا بر لبنان و ارعاب كشور از حركت به سمت برخی از فرصتهای اقتصادی علت اصلی بحران لبنان است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: حل و فصل بحران فقط تشکیل دولت نیست. تشکیل دولت آغاز مسیر مدیریت بحران است.

“آیا یک دولت تکنوکرات می تواند فشارها را تحمل کند؟” – او گفت. صندوق بین المللی پول نمی خواهد کمک کند ، بلکه می تواند شرایط خود را به لبنان وام دهد و تحمیل کند. من به نخست وزیر ، که برای تشکیل کابینه منصوب شد ، می گویم. آیا می توانید مسئولیت را بپذیرید؟ زیرا اگر نمی توانید ، در حال بازی آتش بازی هستید.

به گفته دبیرکل حزب الله ، نخست وزیر اجرایی لبنان باید کابینه ای تشکیل دهد که شامل نیروهای سیاسی باشد تا همه بتوانند مسئولیت را بر عهده بگیرند و هر کسی که این مسئولیت را لرزاند باید به محاکمه کشانده شود.

وی گفت که اگر یک کابینه متخصص ایجاد شود ، هرگز نمی تواند مقاومت کند و نمی تواند مسئولیت بحران کشور را به عهده بگیرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه هیچ مقام رسمی در لبنان وجود ندارد ، از همه نیروهای سیاسی خواست تا از توانایی های داخلی و روابط خارجی خود برای حل بحران لبنان استفاده کنند.

دبیرکل حزب الله در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “ایران پیشنهاد خوبی برای حل بحران سوخت در لبنان ارائه داده است.” ما می توانیم مشتقات نفتی را بدون استفاده از دلار از ایران تهیه کنیم و هزینه آن را به لیر پرداخت کنیم. پیشنهاد ایران برای خرید مشتقات نفتی برای لیر لبنان معتبر است ، پیشنهاد ایران از طریق دولت لبنان مطابق با قوانین آن در حال اجرا است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی بیشترین مسئولیت را در حفظ ارزش لیر لبنان دارد. آه ، رئیس بانک مرکزی! با اقتدار و روابط خود می توانستید جلوی این رشد غیرقابل قبول را بگیرید و این را می دانید و این مسئولیت شماست.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه برخی از مسیرها توسط گروه های لبنانی بسته شده است ، گفت: شما راهزن هستید! او مردم را گرسنه کرد ، آنها را کشت ، و کشور را به آستانه جنگ داخلی رساند و دست به عملی مشکوک زد.

وی تشکیل کابینه را برای حرکت به سمت حل بحران لبنان ضروری دانست و اظهار داشت: اگر بحران در تشکیل کابینه لبنان ادامه یابد ، اولین راه حل ادامه کابینه فعلی است (تسهیل امور به نخست وزیر حسن (دیاب) )

وی گفت: در صورت ادامه این بحران ، چاره ای جز مراجعه به قانون اساسی نیست.

وی در مورد اتهامات علیه نیروهای حزب الله و طرفدارانش مبنی بر اینکه همه آنها به دلار پرداخت می کنند ، گفت که بیشتر نیروهای این حزب داوطلب هستند و برای همکاری و تلاش های خود پول دریافت نمی کنند.

سید حسن نصرالله گفت: “حتی وقتی برخی از افراد در لبنان حقوق بازنشستگی بالایی می گرفتند ، کسانی که از حزب الله حقوق می گرفتند زندگی سختی داشتند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا