نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

تصمیمات ناگهانی دولت در مورد صادرات ، واردات و ارز چالش مهمی برای شرکت های تولیدی به وجود می آورد ، در حالی که سفیران ایرانی در سایر کشورها می توانند نقش مهمی در آوردن محصولات دانش بنیان ایرانی به بازارهای بین المللی داشته باشند.

سید اویس درگاهی ، مدیرعامل یک شرکت فناوری در مصاحبه با رویداد برتر وی گفت: به بهانه اینکه امسال سال “تولید ؛ وسایل ، موانع” نامگذاری شده است ، با بیان اینکه تعدادی از مشکلات ناخواسته یا عمداً برای تولید افراد دانش بنیان در کشور بوجود آمده است. : محصول؛ دولتی که تولید را بدون هیچ گونه حمایتی ، اقتصادی آماده آماده سازی می داند و می خواهد در زمان برداشت پشت میز تولیدکننده بنشیند. در حالی که وظیفه دولت حمایت از بخش تولید داخلی است ، نه برداشت.

وی با انتقاد از رویکرد ملی در قیمت گذاری محصولات دانش بنیان ، گفت: “ما محصولات سلولزی تولید می کنیم و دولت از ما می خواهد که قیمت های مصرف کننده را لحاظ کنیم و بسته به نوع کیفیت افراد مختلف ممکن است قیمت گذاری متفاوتی داشته باشیم ، اما ناگهان شاهد هستیم افزایش قیمت

درگاهی هزینه های سربار را از دیگر چالش های بخش تولید کشور ذکر کرد و افزود: “قیمت گاز در ایران به شدت در حال افزایش است و اگر دولت قصد پرداخت یارانه را دارد ، بهتر است این یارانه ها در بخش گاز افزایش یابد که رشد تصاعدی دارد.” قیمت واقعی آن را یادداشت و محاسبه کنید. متأسفانه این اتفاق نیفتاد ، زیرا 10٪ به عنوان ارزش افزوده و 10٪ به عنوان عوارض دریافت می کند که باعث افزایش هزینه های تولید می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با تأکید بر اینکه جمع آوری این تعرفه ها و محاسبه نمایی هزینه های ترمز و برق باعث کاهش سرعت تولید می شود ، خاطرنشان کرد: هزینه تبلیغات محصولات دانش بنیان از دیگر چالش های تولید است. چه مقدار فروش باید بتوانیم 70-80 میلیون دلار تبلیغات پرداخت کنیم؟ در حالی که بخش تبلیغات ممکن است واجد شرایط باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند تهدیدها را برای احتمال جدا شدن از نفت در زمان تحریم ها تهدید کند ، به اصطلاح مصرف سرانه در کشور وجود دارد که میزان صادرات یا واردات کالا را تعیین می کند. از طرف دیگر ، من به عنوان تولید کننده ، با یک شرکت ارمنی قرارداد امضا می کنم و تعریف سرانه آن در دست افرادی است که به دنبال موقعیت های رهبری هستند و این افراد ناگهان اعلام می کنند که صادرات را متوقف می کنند در حالی که من مقدار زیادی از وقت خود را صرف کردم پول در بازاریابی و زمان صادرات ما می خواهیم اعلام کنیم که این محصول در کشور مورد نیاز است.

درگاهی دریافت مجوزهای ساخت را یکی دیگر از چالش ها عنوان کرد و گفت: “در زمینه بهداشت و درمان ، ما دستگاهی را تولید کردیم که باید کدی از وزارت بهداشت با عنوان” UMDNS “دریافت می کرد که پس از یک سال و سه ماه توانستیم آن را دریافت کنیم. یک اختراع. “انجامش دهید. با این حال ، اکنون در عصر توسعه سریع فناوری هستیم. حال چگونه می توان با این شتاب فناوری یک سال و 3 ماه صبر کرد تا کد را دریافت کنیم؟ این باعث می شود که از دنیا عقب بمانیم.

به گفته محقق ، این دستگاه زمان جراحی را 50-80 درصد کاهش می دهد.

وی با اشاره به نیروی کار جوان گفت: دولت به جای استفاده از این نیروی کار در بخش تولید ، در حال پیری است.

این فعال فناوری با تأکید بر اینکه دولت باید به یک دولت پاسخگو تبدیل شود ، گفت: “در این زمینه باید کمیته ای ایجاد شود تا دولت هر سه ماه یکبار به این نهاد پاسخ دهد.”

درگاهی با اشاره به حمایت دولت از تولید محصولات دانش بنیان ، گفت: “محصولات دانش بنیان در کشور تولید می شود ، اما بزرگترین مشکل ما نهادهای دولتی است ؛ اگر رد پای دولت کاهش یابد ، شرکت ها به سمت درست حرکت می کنند. جهت.

مدیرعامل این شرکت بهداشتی درمانی با اشاره به نقش سفرای ایرانی در خارج از کشور در توسعه دیپلماسی علم و فناوری خاطرنشان کرد: سفیران خارجی ایران هیچ برنامه ای برای توسعه صادرات کالاهای داخلی ندارند.

وی ادامه داد: مطابق مواد 9 و 10 قانون تجارت ، سفارتخانه ها علاوه بر رویکرد سیاسی و فرهنگی باید دارای رویکرد اقتصادی نیز باشند و در ایجاد بستر مناسب برای تولیدات داخلی و حضور تولیدکنندگان در کشورهایی که فعالیت می کنند تلاش کنند. با ایجاد یک بانک اطلاعاتی. “، مدیریت صحیح و کمک به تولیدکنندگان و بازرگانان کشور.

وی چالش های شرکت های بخش حمل و نقل را تشریح کرد و گفت: یک کانتینر از تهران به کابل 2200 دلار (60-70 میلیون گوجه فرنگی) هزینه دارد. سپس کشورهایی مانند ترکیه از حمل و نقل پشتیبانی می کنند.

درگاهی یکی از راه های بهبود محصولات شرکت دانش بنیان را پشتیبانی واقعی از شرکت های دانش بنیان و به روزرسانی دقیق و صحیح تعرفه عنوان کرد و اظهار داشت: “امسال مدیر ارشد بر رفع موانع تولید و پشتیبانی تأکید کرد و این مرا تشویق می کند و همه تولیدکنندگان. “و ما همكارانی خواهیم داشت و مطمئناً امسال را با جدیت مضاعف و پشتكار فراوان آغاز خواهیم كرد و امیدواریم كه شاهد جهشی واقعی و عملی در تولید باشیم كه مدیر عالی تا پایان امسال تأكید كرده است. .

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا