جامعه

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی کشور

سازمان هواشناسی از فردا تا دوشنبه (6 تا 7 مارس) فعالیت سیستم جوی ، افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در خلیج فارس ، دریای عمان و دریای خزر را اعلام کرد.

به گزارش رویداد برتر سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی وزش باد شدید و ارتفاع موج فردا (6 مارس) در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس ، مناطق ساحلی سواحل بوشهر و غرب هرمزگان بین 2-3 متر و در مناطق دریایی به 3.5 متر افزایش می یابد.

ادامه این شرایط در روز شنبه (7 مارس) در تنگه هرمز ، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس ، مناطق ساحلی و سواحل بوشهر و هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

علاوه بر این ، ادعا می شود که وزش باد شدید و افزایش امواج در روز یکشنبه (6 مارس) در قسمت شرقی خلیج فارس ، تنگه هرمز ، مناطق ساحلی و سواحل هرمزگان و بوشهر پیش بینی می شود. در این شرایط ، صدمه به شناورهای سبک و نیمه سنگین ، غرق شدن شناورها و قایق های کوچک ، ترک خوردن تورهای ماهیگیری ، برهم زدن فعالیت های دریایی و فعالیت های دریایی دور از انتظار نیست.

در این هشدار ، سازمان هواشناسی ممنوعیت تفریحات آبی و شنا ، ممنوعیت فعالیت های قایقرانی و ماهیگیری سبک ، نیمه سنگین و تفریحی و محدودیت فعالیت فعالان برای حمایت از صنایع دریایی به ویژه دریایی را پیشنهاد کرد.

سازمان هواشناسی نیز هشدار داد رنگ زرد این دو سیستم جوی را توصیف می کند و در مورد وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر و تا 2 متر در مناطق ساحلی طی سه روز آینده هشدار می دهد.

آنها همچنین هشدار می دهند که این شرایط جوی فردا (6 مارس) در غرب خلیج فارس ، مناطق ساحلی و سواحل خوزستان و روز شنبه (7 مارس) در دریای عمان و غرب خلیج فارس ، مناطق ساحلی رخ خواهد داد. و سواحل سیستان و بلوچستان خوزستان و هرمزگان انتظار می رود.

ادامه این شرایط تا روز یکشنبه (6 مارس) در دریای عمان و خلیج غربی ، مناطق ساحلی و دریایی خوزستان ، بهشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان دور از انتظار نخواهد بود.

هشدار می گوید که وزش باد شدید و افزایش امواج فردا (15 اسفند) در شرق دریای خزر ، خط ساحلی و سواحل گلستان و روز یکشنبه (6 مارس) در قسمت های غربی و مرکزی افزایش خواهد یافت. همچنین پیش بینی می شود از دریای خزر ، مناطق ساحلی و سواحل گیلان و مازندران پیش بینی شود. وی نسبت به فعالیت این سامانه در روز دوشنبه (7 مارس) در دریای خزر ، مناطق ساحلی و سواحل گیلان ، مازندران و گلستان هشدار داد.

در چنین شرایطی شناورها و قایق های کوچک می توانند غرق شوند ، قایق های سبک و نیمه سبک آسیب ببینند ، تورهای ماهیگیری شکسته شود و فعالیت های دریایی و دریایی مختل شود. بنابراین ، سازمان هواشناسی با احتیاط در حرکت شناورهای تفریحی ، سبک و نیمه سبک و فعالیتهای ماهیگیری ، در مورد احتیاط در شنا و تفریحات آبی هشدار داد.

به گزارش رویداد برتر در هشدار نارنجی انتظار می رود سازمان هواشناسی تأثیر نامطلوبی بر آب و هوا بگذارد و خسارات احتمالی وارد کند. هشدار نارنجی برای آماده سازی طرف های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود. همچنین یک هشدار رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی وجود دارد که می تواند سفر و فعالیت های روزمره را مختل کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی جهت آمادگی برای درمان پدیده های جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر شده است. از طرف دیگر ، مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامی انجام دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا