خبرهای کلی

وزیر دفاع ترامپ نقش او را در حمله به کنگره تأیید کرد

کریستوفر میلر ، آخرین وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ، بار دیگر بر نقش خود در تشویق طرفداران خود برای حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 تأکید کرد.

کریستوفر میلر به ویس گفت: “سissال این است که آیا کسی بدون سخنرانی رئیس جمهور به ساختمان کنگره رفته و به آن حمله کرده است؟” من فکر می کنم این کاملاً روشن است. [بدون اظهارات ترامپ]- این اتفاق نمی افتاد.

با این حال ، وزیر دفاع پیشین در مورد اینکه آیا ترامپ می دانست اظهارات وی باعث تحریک توده ها برای حمله به کنگره می شود ، اظهار نکرد. وی گفت: “این س anotherال دیگری است که آیا او می دانست جمعیت را به این سمت سوق می دهد؟” “من این را نمی دانم.”

میلر در پاسخ به این س ifال که آیا فکر می کرد ترامپ مقصر حمله به کنگره است ، گفت: “پیوند عللی” با اظهارات ترامپ ساعت ها قبل از حمله معترضین به کنگره و اقدامات کسانی که به صحبت های وی گوش می دهند وجود دارد.

وزیر دفاع سابق گفت: “من نمی دانم ، اما به نظر می رسد زیرا اینجا یک پیوند علی وجود دارد.”

میلر پس از برکناری مارک اسپارت از سوی ترامپ در 9 نوامبر به عنوان جانشین وی انتخاب شد. دو روز پس از اقدام ترامپ ، اعلام شد که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.

میلر گفت که صبح روز 6 ژانویه به حرف ترامپ گوش داده و آن را “نگران کننده” خوانده است. وی گفت که آن روز با ترامپ صحبت نکرده است.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در پاسخ به این سedال که اگر در 6 ژانویه از ترامپ دستوری برای انجام کاری ناخوشایند دریافت کند ، چه کاری انجام خواهد داد ، گفت: “من نمی توانم تصور کنم که ارتش آمریکا به دنبال یک دستور غیرقانونی باشد.

وی افزود: “اگر چنین دستوری خلاف قانون اساسی باشد ، این امر غیرقانونی است و به آن عمل نمی شود”.

دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات نوامبر در برابر جو بایدن ، با ادعای تقلب در انتخابات توسط دموکرات ها ، از پذیرش نتایج انتخابات خودداری کرد.

در تاریخ 6 ژانویه ، قبل از عدم اعتماد مجلس نمایندگان ، ترامپ با تأیید دوباره ادعاهای خود در مورد تقلب در انتخابات ، از هواداران خود خواست تا در نزدیکی ساختمان کنگره تجمع کنند.

ساعاتی بعد ، طرفداران ترامپ با هجوم به ساختمان کنگره و ورود به مجلس نمایندگان ، کالج انتخابات را مختل کردند و مایک پنس ، معاون ترامپ ، قبل از رسیدن معترضین از صحنه فرار کرد.

دکمه بازگشت به بالا