خبرهای کلی

پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری در اکثر مراکز درمانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

الهام آزاد در گفتگو با آنلاین ، با اشاره به تصویب مجلس در مورد بیمه ناباروری اظهار داشت: طرح تأمین هزینه های ناباروری با اکثریت آرا of اعضای پارلمان اروپا تصویب شد.

وی افزود که این طرح در قالب پیشنهادی در تبصره 17 لایحه 1400 بودجه كمیته بهداشت و ادغام و همچنین در بند دادگاه علنی پارلمان اصلاح خواهد شد. اضافه کردن تبصره 17 لایحه بودجه تصویب شد.

یکی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: هزینه های ناباروری تحت پوشش سیاست های کلی جمعیت و بند سوم برنامه ششم توسعه است که در آن به هزینه های ناباروری اشاره شده است اما متاسفانه اعتبارات آن هزینه شد. در هزینه های درمان مبهم ، اعتبار حتی برای اولین مرحله از درمان ناباروری کافی نبود.

90٪ پوشش درمان ناباروری در بیشتر مراکز

وی با اشاره به محققان مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و بررسی موانع و موارد این پروژه و مطالعه آن در گروه زنان ، کمیته بهداشت و کمیته جمعیت ، تصریح کرد: حدود 3.5 میلیون زوج نابارور وجود دارد.

آزاد با اشاره به اجرای این طرح توسط وزارت بهداشت و سازوكاری كه ایجاد كرد ، اظهار داشت: قبلاً پوشش ناباروری فقط در برخی از مراكز دولتی و برخی استانها امكان پذیر بود اما با تصویب این طرح ، هزینه درمان ناباروری بیشتر مراكز درمانی است. “

وی ادامه داد: “در حقیقت ، 90٪ هزینه سه دوره کامل یکی از جفت های نابارور روش های پشتیبانی باروری icsi و ivf و همچنین هزینه دارو و پارا کلینیکا این روش سایر روشهای درمان ناباروری را شامل می شود و دولت موظف است سیستمی برای ثبت اطلاعات متقاضیان برای درمان و تعیین سهم بیمه پایه بر اساس جمعیت اعضای هر سازمان ایجاد کند.

افزایش پنج برابری حقوق کارمندان را بررسی کنید

یکی از اعضای دفتر کمیته پارلمانی قانون 90 گفت: “طرح افزایش 5٪ ​​حداقل دستمزد ، طرح دیگری بود که توسط پارلمان پیشنهاد شد که مخالفان و موافقان زیادی داشت.”

وی تصریح کرد که این طرح برای بررسی به کمیته مشترک ارجاع شده و مجدداً به صحن علنی مجلس ارجاع شده است. اگر ابهام طرح افزایش پنج برابری حقوق کارمندان را برطرف کنیم ، در حقیقت اگر این کار مرحله به مرحله انجام شود ، ممکن است تصمیم خوبی برای حفظ تعادل لیست حقوق و دستمزد کشورمان باشد.

دکمه بازگشت به بالا