سلامت و دانش

چرا باید سبزیجات برگ دار بخوریم؟

شفاف گفت به نقل از الکوثرت به عنوان خوردن به اندازه کافی سبزیجات بدون برگ یا همان میوه سبز به محافظت از بدن در برابر تعدادی از بیماری ها مانند دیابت و سرطان کمک می کند.

به دلیل مقدار زیادی مواد مغذی ضروری پس از مصرف این نوع سبزیجات ، فرد احساس سیری می کند و همچنین می تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند.

در حالی که سبزیجات بدون برگ یا میوه های سبز بسیار مقوی هستند ، سبزیجات برگ نیز بسیار مغذی و مفید برای بدن هستند. بنابراین ، برای بسیاری از افراد این سال مطرح می شود که کدام یک از این سبزیجات برای بدن مفید است؟

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و جعفری به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات ، کربوهیدرات کمتری نسبت به سبزیجات میوه ای مانند کدو تنبل ، خیار ، کدو سبز یا لوبیای سبز دارند و این باعث می شود که گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به وزن خود اهمیت می دهند.

از نظر مواد مغذی ، سبزیجات برگ تازه از نظر مواد مغذی بسیار غنی از میوه های سبز هستند. متخصصان تغذیه می گویند این ماده مغذی دو برابر میوه از هر سبزیجات برگدار را تأمین می کند.

متخصصان تغذیه تأکید می کنند که برای حداکثر منافع ، میوه ها و سبزیجات برگ دار باید همزمان استفاده شوند و سبزیجات تازه باید انتخاب شوند و بیش از حد پخته نشوند. زیرا بر میزان آهن ، فولات ، ویتامین ها و فسفر موجود در آنها تأثیر می گذارد. بنابراین بهتر است به صورت خام یا پخته مصرف کنید تا بیشترین فواید را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا