اقتصادی

آیا نخست‌وزیر کره جنوبی با راه حل ایرانی-کره ای به تهران می‌آید؟

در ادامه سفر منطقه ای خود به خاورمیانه ، نخست وزیر کره جنوبی قرار است در 22 و 23 آوریل (یکشنبه و دوشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با تعدادی از مقامات ایرانی ، سفری دو روزه به تهران داشته باشد.

به گزارش رویداد برتر ، براساس آنچه گزارش شده است چونگ سی کیونگ ، نخست وزیر کره جنوبی که پیش از این به عنوان رئیس مجلس شورای ملی برای شرکت در مراسم تحلیف مسلمانان حجت الاسلام و حسن روحانی به تهران سفر کرده بود ، در سفر دو روزه خود به مجارستانسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمد باقر قالیباف وی همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی است علی لاریجانی یک مشاور ارشد در مورد تاریخچه روابط دو مقام ایرانی و کره ای دیدار و مشورت خواهد کرد.

در سفر پیشنهادی دولت کره جنوبی ، مقامات دو کشور در مورد روابط دو جانبه و بین المللی و مطابق انتظار بحث خواهند کرد. یکی از مباحث اصلی رایزنی های مقامات ایرانی و کره ای آزادسازی وجوه مسدود شده ایرانی در کره جنوبی است. تاکنون مقامات کره جنوبی اظهارات و قول های مختلفی در مورد آزادسازی پول داده اند ، اما در عمل چیز زیادی ندیده ایم و اکنون این مسئله (پول ایران توسط کره بلوکه شد) و ما آن را محقق نکرده ایم عملیات به منظور آزادسازی آن ، دولت کره بر روابط دو جانبه تأثیر گذاشته است ، زیرا می توان گفت که روابط دو کشور در حال حاضر برقرار است عدم فعالیت در کره جنوبی واقع در مزرعه و انتظار می رود چونگ شی کیونگ با یک راه حل عملی که باید یک راه حل ایرانی-کره ای برای آزاد کردن پول بلوکه شده کشورمان باشد ، وارد تهران شود..

در سالهای اخیر ، مقامات کره ای به بهانه تحریم های آمریکا و روابط بین دو کشور از آزادی پول ایران خودداری کرده اند ، بنابراین چراغ سبز را ایالات متحده بر عهده دارد ، در حالی که به نظر می رسد کره ای ها باید نتیجه بگیرند که یک راه حل برای این مسئله یک راه حل آمریکایی نیست و دو کشور باید بر اساس ابتکار عمل راه حلی برای این موضوع پیدا کنند ، زیرا ایران در این زمینه پیشنهادهای مشخصی به طرف کره ای ارائه داده است.

“اخیراً ، فشار از طرف ایران بر کره برای برداشتن گام های عملی برای آزادی این پول ، یک کارگروهکارگروه تجارت بشردوستانه“این موضوع بین وزارت بهداشت ایران و احزاب کره تنظیم شده است و علی رغم رایزنی ها و پیگیری های انجام شده در تهران ، ایران تاکنون توانسته کمتر از 20 میلیون دلار از این پول بلوکه شده را جمع آوری کند. دارو و تجهیزات پزشکی بخرید آهسته. تدریجی.

ایران و کره جنوبی حدود 60 سال است که روابط دوستانه دارند ، اما متأسفانه در سال های اخیر ، به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام ، به دنبال تحریم های کره در پی تحریم های آمریکا ، این روابط به چالش جدی کشیده شده است. همانطور که گفته شد ، یکی از بزرگترین چالشهای مردم ایران پول بلوکه شده در کره جنوبی است که گفته می شود 7 میلیارد دلار ارزش دارد و انتشار آن مطمئناً می تواند تأثیر نسبتاً زیادی بر اوضاع اقتصادی ایران داشته باشد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند كه با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا و سفر اخیر معاون وزیر خارجه كره جنوبی به تهران ، دولت سئول تصمیم گرفته است كه باید برای جلوگیری از از دست دادن ایران در خاورمیانه اقداماتی انجام دهد. در این زمینه ، به نظر می رسد حداقل در شکل ظاهری آنها تلاش شده است تا برخی از چالش های دو کشور را برطرف کند. بر اساس برخی اخبار منتشر شده و احتمال احیای برجام ، مقامات کره ای در تلاشند تا بازار از دست رفته ایران را احیا کنند ، اما البته آنها باید بدانند که در صورت بروز این اتفاق ، حضور آنها در ایران مانند گذشته ادامه خواهد یافت. این نمی تواند باشد و ایران ، مانند گذشته ، دیگر فقط بازار کالاهای کره ای نیست ، بلکه باید برای آوردن فناوری و صنعت به ایران تلاش کند تا روابط خود را با ایران گسترش دهد.

براساس این گزارش ، نخست وزیر کره جنوبی از چهره های برجسته حزب حاکم کره جنوبی است و از وی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری کره سال آینده نام برده خواهد شد و با توجه به این موضوع ، این امکان وجود دارد که سفر تهران ادامه یابد به گفته وی ، کسانی که می خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند باید یک سال قبل از انتخابات از سمت رهبری خود استعفا دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا