خبرهای کلی

تایید صلاحیت بیش از ۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌ها

به گفته وزارت کشور ، پس از ارائه برخی نکات و تجزیه و تحلیل های مربوط به ترکیب و عملکرد دستگاه های اجرایی انتخابات توسط چندین فعال سیاسی ، وزارت کشور با صدور اطلاعیه هایی به تشریح روند راه اندازی و تأسیس ریاست ها و آمار مربوطه پرداخت. با ثبت نام در انتخابات و نتایج نهادهای حاکم در این زمینه منتشر می شود.

در متن این ارتباطات ، پس از بررسی مقدمات فوق ، محورهای زیر برای انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر و روستا از نظر تکامل ، ترکیب ، رویکرد و عملکرد ادارات مشخص شده است:

1. اعضای بدنه اجرایی انتخابات کمیسرهای خلق هستند که طبق مواد 36 ، 37 و 38 قانون انتخابات با گرایش های سیاسی و اجتماعی متفاوت از اقشار مختلف انتخاب می شوند و به امور مربوطه از جمله تعیین صلاحیت ها برای وظایف قانونی و شرعی آنها.

۲. به دنبال بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی در شهرهای دستگاه های اجرایی ، مواد 30-34 قانون انتخابات و طبق ماده 52 ، صلاحیت بیش از 90٪ داوطلبان تأیید شده است.

3- افرادی که در این مرحله هنوز گواهی ندارند ، مطابق قانون فرصت اعتراض دارند و تلاش مشترک کلیه کارکنان اجرای قانون و نظارت بر اجرای قانون خواهد بود.

4- بررسی صلاحیت داوطلبان در شوراهای اسلامی در روستاها هنوز آغاز نشده است ، اما تأكید شده است و قطعاً انتظار می رود كه این ارگانها مطابق قانون عمل كنند. لازم به ذکر است که مطابق تبصره 1 ماده 49 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور ، تنها نامزدهایی که مشکوک به داشتن یکی از چهار مورد ذکر شده در ماده 33 قانون هستند ، ممکن است مظنون به بررسی باشند مناسب بودن نامزدها برای انتخابات شورای اسلامی. پیوند یافت شد.

5. برای محافظت از منطقه ارزشمند مجالس اسلامی به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی و محل خدمت به مردم ، همیشه تأکید می شود که افراد صادق و قابل اعتماد با همه پرسی به شوراها بروند ، قانون اساسی می تواند به سرعت ، از نظر اجتماعی ، اقتصادی ، توسعه ، بهداشت ، فرهنگ ، آموزش و سایر برنامه های رفاهی ارتقا یابد.

وی گفت: “بر اساس موارد فوق ، قطعاً اظهارات كلی و مبهم و قضاوت یك جانبه بر عملکرد صدها دستگاه اجرایی كه هزاران نفر از آنها نماینده هستند ، ناعادلانه است.” در حال حاضر ، حمله به روند انتخابات توسط وزارت کشور ، هیئت مدیره و نمایندگان مردم در حال بررسی است. خداوند متعال در قرآن کریم ، از جمله سوره نساisa آیه 135 و سوره مائده آیه 8 ، اشاره می کند که خصومت یا دوستی با یک گروه نمی تواند ما را از عدالت دور کند.

در بخش دیگری از ارتباطات وزارت کشور ، با استناد به تجزیه و تحلیل نادرست بر اساس آمار نادرست از میزان مشارکت و ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی ، نکات زیر منتشر شد:

• وزارت کشور و امور خارجه ، فرمانداریها و ولسوالیها به طور جداگانه در دو دوره نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها را ثبت کردند.

• در این دوره ، برخلاف دوره های قبلی ، برای اولین بار ثبت نام داوطلبان در غیاب آنها با استفاده از فن آوری های جدید امکان پذیر بود که مورد استقبال قرار گرفت.

• بیش از 298 هزار نفر برای رای دادن در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند که در مقایسه با دوره قبل بیش از 8 هزار نفر و در مقایسه با دوره چهارم بیش از 32 هزار نفر است.

• بیش از 8٪ داوطلبان زن بودند که نسبت به دوره قبل 2٪ افزایش و نسبت به دوره قبلی بیش از 3٪ افزایش داشت.

• بر این اساس ، روشن است که تحلیل های ارائه شده بر اساس آمارهای نادرست کاملاً نادرست و غیرواقعی هستند.

در پایان این اطلاعیه ، وزارت کشور در حالی که در ماه مبارک رمضان به خداوند متعال متوسل می شود تا همه را در مسیر حقیقت و عدالت راهنمایی کند ، تأکید می کند: آنها طبق یک سری قوانین حاکم بر انتخابات عمل می کنند و نمی توانند تحت هر فشار سیاسی عمل کنید.

دکمه بازگشت به بالا