اقتصادی

تشریح دلایل گرانی جوجه یکروزه/ قیمت جوجه کمتر از ۵۰۰۰ تومان نیست

در حالی که برخی از کشاورزان معتقدند بیشتر مرغهای تولید شده به دلیل عدم نظارت قاچاق از کشور خارج می شوند که این امر منجر به افزایش قیمت جوجه های یک روزه شده است ، دبیر مرغ یک روزه دلیل اصلی این افزایش قیمت جوجه های یک روزه افزایش هزینه های تولید است.

محمدرضا صدیق پور در گفت وگو با رویداد برتر ، در پاسخ به دلیل گرانی جوجه های یک روزه اظهار داشت: با افزایش هزینه های تولید مرغ ، جوجه های یک روزه هزینه های افزایش تولید را گاز نمی گیرند.

وی ادامه داد: در بحث هایی که در تنظیم بازار جهاد وزارت کشاورزی با حضور سازمان های تولید مرغ گوشتی انجام شد ، اعلام کردیم که قیمت مصوب 4200 گوجه فرنگی برای مرغ های یکروزه قیمت سال گذشته بوده و باید این نرخ تعدیل شود در سال جدید. “قیمت خرده فروشی پیشنهادی ما 5200 تومان بود. اما به دلیل آرامش بازار مرغ ، آنها فقط قیمت مصوب مرغ را افزایش دادند و تصمیم گرفتند تنظیم قیمت مصوب مرغ یک روزه را به روز بعد موکول کنند.

دبیر انجمن مرغداران یکروزه با اشاره به اینکه وقتی قیمت مصوب مرغ بالا رفت ، افزایش قیمت مرغ یک روزه نیز در آنالیز قیمت مرغ لحاظ شد ، افزود: و هزینه یک روز -مرغ قدیمی امسال کمتر از 5000 تومن نیست.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان جوجه های یک روزه در 8 ماهه سال گذشته مرغهای خود را به قیمت 1500 گوجه فرنگی زیر قیمت مجاز فروختند و 1400 میلیارد ضرر از تولیدکنندگان دریافت کردند. وی گفت: بارها کارگروه تنظیم بازار برای اطمینان از این ضرر و ضرر آن در سال گذشته تصویب شد ، اما متأسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات انجام شده تاکنون اقدامات موثری انجام نشده است و بسیاری از تولیدکنندگان قادر به بازگشت به صحنه تولید نیستند. با این ضرر و این تولیدکنندگان مرحله تولید را رها کرده و تولید مرغ را رها کردند و تحت الشعاع قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن مرغ یک روزه با وجود مشکلات ، همیشه سعی در تهیه مرغ های مورد نیاز کشور داشته است.

صدیق پور در پاسخ به این س whetherال که آیا گفته می شود قاچاق در خارج از کشور یکی از دلایل افزایش قیمت جوجه های یک روزه است و آیا امکان قاچاق جوجه های یک روزه وجود دارد یا خیر؟ وی اظهار داشت: ممکن است به دلیل اختلاف نرخ ارز بین مرزی مقدار کمی قاچاق صورت گرفته باشد و همین افراد با فروش مرغ با قیمت گزاف بازار را مشتعل کنند اما دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ افزایش هزینه های تولید است. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا