استان ها

تفسیر دعای روز هشتم ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر؛ در روز هشتم ماه مبارک رمضان ، شرح نماز به شرح زیر است:

به نام خدا

“خدای من ، از رحمت یتیمان و تغذیه یتیمان ، آشکار شدن صلح و محبت شریف برای مدت طولانی یا پناه صالحان مراقبت کن.”

“وای خدای من ، این ماه به من یتیمان ، غذا ، سلام و احوالپرسی و همراهی با افراد با وقار را دوست بدار تا پناهگاه آرزوگران تو باشم.”

نماز روز هشتم ماه رمضان

در این دعا برخی موارد را از خداوند می خواهیم ، مواردی که در این فصل از خداوند می خواهیم مربوط به کیفیت زندگی اجتماعی و برخورد با مردم است. آنچه در طول هفت روز تاکنون خوانده ایم در مورد رابطه انسان با خدا بود: خدایا تو را در نماز توفیق ده. بالا آمدن؛ سریع؛ مصادیق آن دعا است. به طور خلاصه ، این در خواست ایجاد رابطه ای بین بنده و خدا بود. همچنین بین بنده و بندگان دیگر روابط وجود دارد؛ یعنی فرد با اجتماع ؛ و رفتار مومنان با یکدیگر که بیشتر در این زمینه احکام اسلام است

اسلام و ظرافتهای اجتماعی

احکام و مقررات اسلام به یک معنا دو معنی دارد: یکی در مورد تنظیم روابط من با خدا ، دیگری در مورد قوانین و مقرراتی است که بر روابط ، آداب معاشرت ، معالجه و موارد مشابه جامعه مسلمان حاکم است. دستورات اسلام در این قسمت دوم بسیار بیشتر است زیرا اگر وضعیت جامعه در این جهان مطلوب باشد و روابط انسانی سالم باشد و جامعه واقعی رشد کند و م believeمنان در سایه این جامعه واقعی زندگی کنند ، در این صورت تحصیلات حاصل می شود. آموزش آخرت بر این اساس است و اگر می خواهیم جامعه ای واقعی سازمان یافته باشد ، باید از دستورالعمل های ارائه شده توسط اسلام پیروی کنیم: نحوه رفتار مردم با یکدیگر. موقعیت هر کلاس نسبت به کلاس دیگر چگونه است؟ اخلاق اسلام نیز در این بخش آورده شده است. انسان باید کار خوب انجام دهد ، باید کار خوبی انجام دهد ، به کسی احتیاج ندارد ، به ظلم و ستم نیاز ندارد. این دستور در مورد اتحاد مسلمانان و متحد خواندن آنهاست.

یکی از مواردی که اسلام بسیار بر آن تأکید دارد ، حمایت از افراد ضعیف و فقیر است. نیکی کردن به کسانی که ضعیف شده اند و به نوعی ناتوان از آنچه امروز تفسیر می کنیم ضعیف است کسی که بیمار است نیاز به کمک دارد. شما به عشق احتیاج دارید. به عنوان مثال ، فردی فقیر شده و به مهربانی و احسان احتیاج دارد. یا ما یتیم و بی خانمان هستیم. این در نهایت نیاز به کمک و مساعدت دارد.

به ویژه در مورد محرومان و مستضعفان ، اسلام به شدت تأکید کرد که مسلمانان وظیفه دارند که به آنها نیکی کنند. در این دعا (روز هشتم ماه مبارک رمضان) از خدا می خواهیم که ما را در انجام این کارها موفق کند. یکی از این کارها رحمت یتیمان است

یتیمان به کمک معنوی و عاطفی نیاز دارند

“یتیم” جمع یتیم است. یتیم کسی است که پدر ، مادر یا هر دو خود را از دست داده باشد. یتیمان ضعفی هستند که نیاز به کمک و رحمت فراوان دارند.

ما نمی خواهیم بگوییم که یتیمی فقط از نظر مالی محروم و بدبخت بود! از نظر معنوی نیز به حیات خود ادامه داده است. از نظر مادی ، پدرش ممکن است ثروتمند و موروثی بوده باشد ، سرپرستی نیز باید آن را رعایت کند تا مالش هدر نرود ، اما جنبه اصلی معنوی این است که یتیم از جاذبه پدری یا مادری محروم شده است. در اینجا این وظیفه مسلمانان است که به والدین خود عشقی را که به آنها داده شده است ، نشان دهند. او می گوید ، “وای خدای من! – با یتیمان مهربان باشید و از یتیمان مراقبت کنید. در قانون مقدس اسلام ، رعایت وضعیت یتیم دستور داده شده است. به عنوان مثال گفته شد که پاداش کسی که با احسان و عشق دستی به یتیم دراز کند چقدر پاداش می گیرد ، تاج و تخت خدا می لرزد. این بدان معناست که مسلمانان نباید اجازه دهند که یتیمی گریه کند. این مسئولیت هر مسلمان است. مخصوصاً کسانی که با او خویشاوندی دارند. به ویژه در ماه مبارک رمضان ، همانطور که پیامبر (ص) در پایان ماه در شعبان مقرر فرموده است ، و این روایت بسیار مفصل است. در بخشی از خطبه معروف در توصیف ماه رمضان ، وی گفت: “الحمد لل یتیمان ، ستایش یتیمان”. اگر حق یتیم خود را از دست دهید و از آن مراقبت نکنید ، فرزندان شما دیگران را دوست خواهند داشت. او می گوید ، خدای من! در این روز از ماه رمضان از شما می خواهیم که با یتیمان مهربانی و مهربانی در قلب ما قرار دهید.

درخواست دیگر در این دعا “تغذیه با غذا” است. رضایت از گرسنگان یکی از عباداتی است که بسیار مورد تأکید و توصیه قرار گرفته است. در میان مظلومین ، باید از کسانی که در فقر هستند احتیاط کرد. تغذیه غذا به کاهش فقر اشاره دارد. البته غذاهای مخصوص نیز بسیار خاص و سفارش یافته هستند؛ یعنی نان دادن به گرسنه ها. این یکی از عالی ترین عبادات است و انسان را در معرض پرستش و تقرب به خداوند قرار می دهد که به مردم اجازه نمی دهد گرسنه ها را راضی کنند و این یکی از مواردی است که در ماه رمضان بیشتر در این ماه عرضه شده است.

– و به فقیر خود اعتماد کن.

مردم! به فقیر و نیازمند ماه رمضان در این ماه اعتقاد داشته باشید. فقرا ، یعنی آنهایی که خیلی بیمار هستند. فقرا کسانی هستند که بدبخت هستند ، اما به اندازه فقرا فقیر نیستند

به دنبال نقاط ضعف باشید

این وظیفه مسلمانان است که تا آنجا که می توانند به افراد ضعیف و نیازمند جامعه کمک کنند. یعنی بخصوص در ماه رمضان ، افطار و غذا دادن توصیه می شود. ناگفته نماند که این ظروف برای گرسنگی و مهمانی مهمانی نیستند ، البته این یک مقدمه است. اصل تغذیه – حتی اگر مهمانی غنی و ثروتمند باشد – ارزشمند است. همان سرگرمی و تغذیه ، چیزی که بسیار با فضیلت است ، مخصوصاً در ماه مبارک رمضان که دارای فضیلت و پاداشی مضاعف است.

پیامبر گرامی اسلام فرمود: “من لیاقت ممن هستم ، که برای رقابت و نجات م believeمنان روزه می گیرم.” روزهای من بهتر بود. به عبارت دیگر ، در اوایل شبهای ماه رمضان ، مسئله دلبستگی به مهمانی و قطع روزه بیشتر متداول بود.

مومنان و مومنان باید توجه داشته باشند که این یک سنت حسنه در ماه رمضان است

– آنها در مقابل سایم یک قلاب از دست دادند. حالا یا افطار را به خانه اش می برید یا او را به خانه خود دعوت می کنید. در مساجد ، که گاهی اوقات یک خرما یا چیزی به افطار می دهند ، این نیز نوعی غذا است. در هر صورت ، تغذیه غذا به هر طریقی یکی از بزرگترین عبادات است ، خصوصاً افطار دادن و غذا دادن روزه دار که بسیار ثواب بیشتری دارد و در ادامه این دعای شریف می خوانیم ، ” وفشا’السلام ».

سلام پرچم صلح و آرامش

نماز سوم در این روز: وای خدای من! در گسترش صلح ، آرامش و صلح در بین مردم به ما موفقیت دهید. یعنی ما باید خودمان سالم باشیم و نباید امنیت جامعه را متزلزل کنیم و باید تلاش کنیم و باید تلاش کنیم تا امنیت جامعه متزلزل نشود و صلح و امنیت باید جامعه ما را راهنمایی کند. همه باید از خودشان تشکر کنند. مکاشفه سلام همان گسترش صلح و آرامش است. این یکی از بزرگترین عبادات است. آنها روایت کردند که وی می گوید: “خوب است اگر مiمنی برای مردم غذا ، غذا ، صلح و برکت نخورد.”

(بهترین شما کسانی هستید که گرسنه ها را سیر می کنند و در میان مردم سلام می فرستند و در حالی که دیگران می خوابند برای نماز شب دعا می کنند).

ائمه معصومین (علیهم السلام) از اینها به عنوان “ناجی” یاد می کنند ، یعنی چیزهایی که انسان را از آتش جهنم نجات می دهند.

مواردی که در این سوره دعا قابل خواندن است از مهمترین مواردی است که به رابطه انسان و همنوعان وی مربوط می شود. یکی از خواسته های ما در این بیانیه شرکت با خوب است. در دعای روز هشتم می گوییم: یا خدایا ، سخنان مهربانانه به ما بده ، یعنی رابطه خود را با افراد خوب موفق کن؛ دوستی با افراد خوب

این یک دستور مهم اسلامی است که هم در روشنگری و هم در تعلیم و تربیت بسیار م effectiveثر است که یک همراه خوب و یک دوست خوب باشد. بیشتر افراد خوب و بد از یک دوست بد و یک دوست خوب ناشی می شوند. بنابراین ، در این قسمت از دعا ، این خواسته را از خاخام ها داریم که “خدای من! “این به ما امکان می دهد با افراد خوب بنشینیم و دوست شویم.” در قسمت آخر دعا “با توجه به طول یا پناه پدر و مادر” می خوانیم.

همانطور که مشخص شد ، در پایان هر نماز ، ما به یکی از صفات خدا دعوت می شویم ، که همه ما در اینجا آن را “طول” می نامیم. طول به معنای پاداش و احسان است. شما یک رویاپرداز هستید.

دکمه بازگشت به بالا