استان ها

تولید ۲۰ ماده مؤثره داروی‌های خاص از سوی دانش بنیان‌ها/عرضه دو داروی ایرانی بیماری MS

یک تیم تحقیقاتی در یک شرکت دارویی علاوه بر سنتز و تولید بیش از 20 دارو ، موفق به تولید دو داروی خوراکی و تزریقی برای بیماری ام اس شدند.

محمدامین رضوانفر ، مدیرعامل شرکت دارویی دانش بنیان در گفت وگو با رویداد برتر، با بیان اینکه بیش از 25 محصول در این شرکت تولید شده است ، گفت: تمرکز اصلی این شرکت تولید مواد اولیه دارویی با ارزش افزوده بسیار بالا با مقدار کمی تولید است.

وی گفت: “این داروها برای درمان برخی بیماری ها مانند ام اس ، سرطان ، دیابت و بیماری های تخریب عصبی استفاده می شود.” “تاکنون ، ما بیش از 10 محصول دانش بنیان تولید کرده ایم و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده پپتید دارویی در ایالات متحده هستیم.”

رضوانفر تولید پپتیدها را در مناطق سرطانی مانند تخمدان و پروستات ، دیابت و ام اس ذکر کرد و یادآور شد: این شرکت تولید مواد اولیه دارویی را در دستور کار دارد و تاکنون 20 داروی تولید شده تولید کرده است.

وی معتقد بود كه مواد اولیه دارویی خط اول تحت تأثیر اعمال تحریم ها قرار گرفته و اظهار داشت ، “به همین دلیل ما در این زمینه برنامه ریزی كردیم و مسیر شركت را به سمت محصولات دانش بنیان برای سنتز م efficientثر مواد ترسیم كردیم.” داروها ، داروها و توسعه دانش فنی محصول نهایی داروهای مشخص شده است.

رضوانفر با اشاره به برنامه های این شرکت برای صادرات محصولات دانش بنیان دارویی ، توضیح داد: ما قصد داریم دو دارو برای درمان بیماران مبتلا به ام اس صادر کنیم ، یکی داروی گلاتیرامر استات برای درمان ام اس است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با تأکید بر اینکه گلاتیرامر استات تنها داروی تزریقی پپتید برای بیماری ام اس است ، ادامه داد: “ما همچنین صادرات” Fingolimod “خوراکی را به عنوان اولین داروی خوراکی MS ارزیابی می کنیم.”

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اولویت ما تأمین نیازهای بهداشتی کشور است ، برنامه اصلی این شرکت تأمین نیازهای دارویی سیستم بهداشتی کشور است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا