خبرهای کلی

فقط هم «سیاسی» نیست – رویداد برتر

اگر نگاهی دقیق به روند حفظ لیگ برتر خود بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که ایرادات اساسی در سخت افزار داریم. مشکلاتی که دیگر هیچ ارتباطی با AFC یا سایر نهادهای بین المللی ندارند و مربوط به خود ما هستند.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه دنیای اقتصادی “همه ما ناامید و ناراحت هستیم که برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا به تیم فوتبال و باشگاه ایرانی نرسیده است. مثل همیشه ، آسانترین کار در جهان این است که همه چیز را به گردن دشمنان و AFC بگذارید از قضا ، چنین مواضعی در ایران طی روزهای اخیر تکرار شده است و حتی برخی مقامات ارشد ورزشی در مورد کنفدراسیون کنفدراسیون صحبت کرده اند. اسپانسرها در عدم پذیرش کشور ما نقش داشتند. ما نمی دانیم این دلایل منطقی است یا خیر. اما وقتی نگاهی دقیق به روند برگزاری لیگ برتر خود بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که فقدان اساسی ما قابلیت های سخت افزاری داریم اشتباهاتی که دیگر هیچ ارتباطی با AFC یا سایر نهادهای بین المللی ندارد و مربوط به خود ماست.

این هفته ، دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر در زمین “وحشتناک” بازی کردند. پرسپولیس با مشکل چمن بلند در خانه پدیده مشهد روبرو شد. اعضای تیم چنان شلوغ هستند که نیازی به توضیح بیشتر نیست. برای سپاهان هم شرایط بهتر نبود. این تیم در حالی در زمین ورزشگاه قوامین پاس تهران مقابل سایپا بازی کرد که زمین چمن ورزشگاه بسیار ناهموار بود و توپ به سختی روی آن حرکت می کرد. اتفاقاً هم پاس قوامین و هم ورزشگاه مشهد تازه ایجاد شده از جمله استادیومی هستند که ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 به AFC معرفی کرده است. اکنون شما خود را به جای کنفدراسیون قرار می دهید و آیا عدالت را نسبت به تمایل خود برای برگزاری چنین مسابقاتی در چنین کشوری رعایت می کنید؟ در شهرهایی مانند مسجدسلیمان یا قائمشهر اساساً علف وجود ندارد.

از بحث در مورد کیفیت پس زمینه دور شوید و به سراغ فناوری دستیار ویدئو بروید. فرض کنید تیم های ایرانی در همان مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به مرحله سقوط سقوط کردند و ما دوباره میزبان را درخواست کردیم. در این حالت و در شرایطی که حتی ورزشگاه آزادی به کمک یک قاضی فیلم مجهز نیست ، چگونه ما را پذیرایی می کنیم؟ آیا فصل گذشته از این فناوری استفاده نشده است؟ پس تیمی که وارد ایران می شود چه نقشی دارد؟ آیا آن روز خواهیم نشست و شکایت خواهیم کرد که چرا آنها به ما مهمان نوازی نمی دهند؟ آیا بهتر نیست از این به بعد VAR را در استادیوم های مهم کشورمان راه اندازی کنیم تا در عرض چند ماه بتوانیم بهانه ای از کنفدراسیون بگیریم؟ خوب ، ما مطمئناً چنین کاری نمی کنیم زیرا این یک معامله بزرگ است. در عوض ، اتهامات مربوط به کاشت و کنفدراسیون سیاسی مطمئناً گیج کننده تر است. حال بیایید به سراغ موانع و مشکلات دیگری برویم. به عنوان مثال ، AFC مدت هاست که ما را در مورد بدهی های صداوسیما برای واسطه گری در لیگ قهرمانان آسیا هشدار داده است. نتیجه این درگیری ها چه بود؟ آیا صداوسیما بدهی های خود را تسویه کرد یا به پخش غیرقانونی بازی ها ادامه داد؟ “پس چرا آنها واقعاً در چنین شرایطی پذیرای ما هستند؟”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا