خبرهای کلی

مراقب این توله‌سگ بانمک باشید!

با فروپاشی بازار سهام ایران و رشد همزمان بازار ارز دیجیتال ، سرمایه های خرد سرگردان اکنون به این بازار نوظهور سرازیر شده اند. علاوه بر محبوبیت عمومی که با این ابزار مجازی در جهان و ایران بدست آمده است ، صدها و حتی هزاران سایت و کانال در شبکه های اجتماعی در زمینه اطلاعات ، آموزش و تجارت در این بازار راه اندازی شده است.

پدیده ارز دیجیتال فقط حدود یک دهه است که در سراسر جهان وجود دارد و ایران حتی بازارهای سهام و تجارت کمتری دارد. بعلاوه ، مشخص نیست که آیا دهها وب سایتی که به عنوان صرافی پول یا بازارهای پول دیجیتال عمل می کنند ، مجاز به انجام این کار هستند.

کار در بازارهای مالی الزامات خود را دارد و علاوه بر دانش اولیه مرتبط با آن ، بازار ارز دیجیتال به دلیل ظهور و نوسان نیاز به مطالعه و درک عمیق تری دارد. خطر مبادله پول در یک بازار ناشناخته و همچنین خطر تجارت در سایتها و کانالهایی که نمی دانند از کجا و از کجا می آیند ، کافی است تا بتوانید با احتیاط وارد این بازار شوید. حالا مورد عجیب و اغوا کننده Dojquin را اضافه کنید.

بازار ارزهای دیجیتال از بدو تولد بیت کوین در سال 2009 وجود داشته است و امروز بزرگتر و شلوغ تر از گذشته است. کل سرمایه بازار اخیراً از 2 تریلیون دلار فراتر رفته است و تعداد سکه های جایگزین معروف به “altcoins” (سکه های جایگزین ایجاد شده در برابر بیت کوین یا ارزهای جایگزین) به هزاران رسیده است که حداقل حدود 5000 آنها در جام کوین مارکت است. . سایت.

اکثر این ارزهای دیجیتال برای یک هدف خاص طراحی شده اند و سیستم عامل های اصلی آنها کاربردهای خاصی مانند پردازش معاملات مالی جهانی را دارند ، اما DodgeQueen در ابتدا شوخی بیش نبود. این یک شوخی برای دو مهندس نرم افزار با دنیای در حال ظهور ارزهای دیجیتال است که به زودی خریدار پیدا کرد و جدی شد.

داستان از این قرار بود که یک مهندس نرم افزار مستقر در استرالیا به نام جکسون پالمر ، که در Adobe کار می کرد ، دامنه DojQuin.com را ثبت کرد و سپس عکس سگ Shiba Inu را در فتوشاپ منتشر کرد. این مطلب در صفحه اصلی وب سایت شما بارگذاری شده و با عنوان “ارز دیجیتال آینده” خوانده شده است. وی هیچ برنامه ای برای توسعه این ارز دیجیتال نداشت تا اینکه به لطف اینترنت مهندس نرم افزار دیگری به نام بیلی مارکوس که برای IBM در سراسر جهان ایالات متحده کار می کرد ، از این سایت بازدید کرد و هنگام تلاش برای ساخت ارز دیجیتال جدید با پالمر تماس گرفت. و مارکوس DodgeQueen را بر اساس پروتکل های ارزی LightQueen برنامه نویسی کردند.

اگرچه Dojcoin مانند بیت کوین و لایت کوین مبتنی بر فناوری “بلاکچین” بود و برای بدست آوردن آن باید “استخراج” می شد یا با سخت افزار گرافیکی استخراج می شد ، اما هیچ کاربرد اساسی نداشت و فقط هجو برای بیت کوین بود که ارزش مادی نداشت. اول ، Reddit کاربران را به عنوان پاداش در شبکه های اجتماعی دریافت می کرد و کاربران می توانستند آن را به دیگران منتقل کنند. چیزی مانند پسندیدن ها در سایر شبکه های اجتماعی ، با این تفاوت که پسندیدن های ما در فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام اکنون ارزش آن را به صورت رایگان ندارند! در حالی که تجارت Dojquin بین کاربران ، ارزش واحدهای منفرد یا اصطلاحاً “توکن” را به حدود نیم دلار کاهش داده است (در زمان نگارش ، قیمت Dodgequin به حدود 30 اینچ برگشته است).

هجوم مردم از سراسر جهان برای خرید DodgeQueen ارزش بازار را به 50 میلیارد دلار یا “دوباره پر کردن بازار” افزایش داده است – که البته مدت زیادی طول نکشید و به سرعت به 40 میلیارد دلار کاهش یافت – اما Dodgequin با این وجود وارد اوج شد 10 ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار. در حالی که برخی همیشه امیدوار بوده اند كه قیمت Dodgequins چند برابر شود و بر اساس تجزیه و تحلیل آنها ، این امر حداقل در كوتاه مدت كاملاً ممكن ارزیابی می شود ، اما بیشتر تحلیلگران ، به ویژه تحلیلگران بازار ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری در آن را قمار دستگاه دیجیتالی که فقط با گران شدن قابل خرید و فروش است. البته قبل از اینکه همه همین کار را بکنند!

اگرچه برخی از کارشناسان معتقدند که Dojcoin اساساً یک ارز دیجیتال نیست و جایی در این بازار ندارد ، اما حرکت عاطفی سرمایه گذاران کوچک منجر به پذیرش و افزایش چشمگیر قیمت Dojcoin در نتیجه شبکه های اجتماعی شده است. حدود یک سال گذشته ، هزاران کاربر Reddit ، TickTock و توییتر با به اشتراک گذاشتن پست ها و “memes” مربوط به Dodgequin در زمان های مختلف یکدیگر را تشویق کرده اند تا ارزش بازار ارز دیجیتال و در نتیجه قیمت نمادین آن را افزایش دهند. تاکنون موفق بوده است.

یکی از میم ها یا شوخی های موجود در شبکه های اجتماعی مربوط به ایلان ماسک و دوج کوین از کارتون “شیر شاه” است.

البته در کنار این خریداران کوچک ، ایلان ماسک ، مالک تسلا و اسپیس ایکس ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد جهان و نوعی نخبه اقتصادی محسوب می شود نیز تأثیرگذار است: ماسک بارها در مورد داج کوین و مورد علاقه خود توییت کرده است ارز دیجیتال این امر باعث شده تا نام Dojquin یکی از هزاران ارز دیجیتالی کمتر شناخته شده و یکی از بحث برانگیزترین ابزارهای عصر ارز رمزنگاری شده باشد ، گرچه برخی آن را دستکاری بازار می دانند.

ایلان ماسک ، صاحب یک مشهور ثروتمند ، تسلا و اسپیس ایکس ، که ثروت خود را به 1.5 میلیارد دلار بیت کوین تبدیل کرد ، سعی کرد در زمان های مختلف با توییت هایی به افزایش ارزش دوج کوین کمک کند.

اما همه اینها هنوز متخصصان را متقاعد نکرده است که DodgeQueen را به عنوان ابزاری قابل اعتماد به کار گیرند. بازار ارز دیجیتال خود یک بازار بی ثبات است و این حرکات احساسی که در ادبیات به آن “پمپ و دامپ” یا “فراز و نشیب” می گویند ورود به بازار Dodgecoin را بیش از هر ارز دیجیتال خطرناک تر می کند. نمونه این افزایش حدود پانصد درصدی در روزهای اخیر و کاهش حدود سی و پنج درصدی از اوج آن است که باعث افزایش قیمت دوج کوین از حدود هشت سنت به 45 سنت در پنج روز و به دنبال آن شدید 30 نوسانات سانت (در زمان نوشتن مقاله).

لحظه ای تصور کنید که وارد دنیای کارما محور ارل شده اید. در چنین بازاری پر جنب و جوش ، تصور کنید که برای Dojoquin ثروت زیادی خرج کنید ، جایی که آنها ثروت خود را صرف یک دلار می کنند و ظرف چند ساعت سرمایه گذاری خود را از دست می دهند! در حالی که برخی از تحلیلگران در ایران و همچنین رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی هنوز منتظر قول ایلان ماسک برای سفر به ماه با دوج کوین هستند ، همان تحلیلگران نکاتی را برای بسیاری از طرفداران بازار ارائه می دهند: ارزهای دیجیتال و بدون آنها آگاهانه وارد این بازار شوید؛ اگر سرمایه اندکی دارید ، مراقب باشید تمام دارایی های خود را در این بازار قرار ندهید. و سرانجام طمع را بشکنید و پس از کسب سود قابل قبول ، از این توله سگ ناز خداحافظی کنید و اجازه دهید او با ایلان ماسک دوال به ماه برود!

در شبکه های اجتماعی ، “سفر به ماه با DodgeQueen” اشاره ای به افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال است که البته مستقیماً با ایلان ماسک و پروژه های فضانوردی وی و پشتیبانی از Dodgequin در ارتباط است.

نکته آخر اینکه این واقعیت است که ما در ایران زندگی می کنیم و همیشه باید از نوسانات نرخ ارز آگاه باشیم. از آنجا که نرخ ارز ایران بر اساس معادل قیمت آن به دلار (یا “تتر”) محاسبه می شود. به عبارت دیگر ، به عنوان مثال ، اگر 20 درصد سود از طریق ارز دیجیتال کسب کنید و همزمان – بسته به تحولات سیاسی / اقتصادی کشور – گفته می شود که نرخ ارز در همان محدوده قرار می گیرد ، بهترین نتیجه صفر و صفر.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا