خبرهای کلی

نشست امکان سنجی تنقیح قوانین در قم برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین بعد از ظهر دوشنبه اولین جلسه گزینه است سنجی استفاده از هوش مصنوعی توسط کارشناسان هوش مصنوعی و کارشناسان حقوق عمومی در مرکز تحقیقات رایانه ای علوم اسلامی نور ، که به همت دفتر قم مرکز تحقیقات مجلس برگزار شد ، حجت الله ابراهیمیان گفت: “بررسی و تصفیه قوانین خدا را شکر ، به طور خلاصه او که مسئولیت مرکز تحقیقات را بر عهده داشت ، با مسئله انتقاد به خوبی کنار آمد و با توجه به ظرفیت جدید قم و استفاده از ماشین آلات و هوش مصنوعی در علوم اسلامی ، این فرصت را صادر کرد سنجی توسط دفتر مرکز قم سود ماشین و هوش مصنوعی را بررسی کنید.

وی معاون اجرایی دفتر مرکز تحقیقات قم است و سپس سه قدم برمی دارد گانه جمع آوری ، پالایش و ارائه مقدماتی مواد قانونی نویسنده قانون منقح توضیح و اضافه: در بند 10 سیاست های کلی قانونگذاری که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در قانون توسعه و بازنگری قوانین و مقررات کشور ، مصوب 1389 ، و در تفاهم نامه همکاری بین قوای سه گانه. گانه در بررسی قوانین و مقررات کشور 1398 ، مرکز تحقیقات ، مطابق با وظیفه ذاتی خود ، در حال آماده سازی برای شروع بررسی قوانین سه قوه است. گانه و به ویژه قانونگذار و قائم مقام قانونگذار این کار را آسانتر می کنند.

مینایی ، مشاور مدیر سمینارهای هوش مصنوعی ، فن آوری در این جلسه اطلاعات و فضای مجازی همچنین گفت: “امروز ، نحو نوشتار به راحتی توسط دستگاه قابل انجام است و دستگاه قادر است روابط بین موجودیت هایی را که شامل جستجوی معنایی متن هستند ، حتی در متون عادی و روزنامه ها استخراج کند ، اما نسبت برای درک قوانین باید بررسی شود.

رئیس کمیته ویژه تولید و زیرساخت در دفتر مرکز تحقیقات قم افزود: می توانیم از مرکز نور و مجتمع آزمایشگاهی با کمک موتورهای مختلف استفاده کنیم. دادکوی بیایید این کار را در دانشگاه علم و صنعت انجام دهیم ، و در گذشته این کار در مورد متون حقوقی انجام شده است که بسیار دشوارتر از متون حقوقی است.

عبدالمالکی ، معاون مطالعات حقوقی مرکز تحقیقات ، ضمن تأکید بر اهمیت بازنگری در قوانین ، گفت: “اگر مجلس شورای اسلامی فقط بررسی قوانین را در طول وجود خود ارزیابی کند ، می توان گفت که یک کارنامه عالی است. “

وی با اشاره به اینکه این قوانین حاوی 12000 قانون است و تعداد کل قوانین و مقررات بیش از یکصد هزار است ، گفت: ما باید قوانین و مقررات را جدا کنیم و در مرحله اول در حال بررسی قوانین و نه قوانین هستیم ، ادامه داد: وظیفه کد تعریف و سپس تبیین مفهوم این کدها است و گام بعدی رسوب مواد در دریاچه های اصلی و فرعی است که شامل قوانین نامعتبر ، صریحاً منسوخ شده ، ضمنی منسوخ و قبلی و غیره است.

عبدالملکی تدوین قوانین بازنگری جامع و قوانین جامع استقرار وی همچنین توضیح داد: ما در بحث انتقاد از کشور ضعیف بوده ایم و این شاید به دلیل عدم شناخت کافی از انتقاد باشد و به نظر می رسد گروهی از مردم و ماشین آلات باید این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با تأکید بر اینکه کارگروه هوش مصنوعی اگر بخواهد وظیفه خود را به درستی انجام دهد ، یک پیشنهاد اولیه دارد ، اظهار داشت: اولین معرفی این کارگروه موضوع فقه و حقوق و س andال است از سوی دیگر ، آنچه با سرزنش مشخص است: اینکه بدانیم هوش مصنوعی برای قانون چیست.

دبیر کمیته حقوقی دفتر مرکز تحقیقات قم ، با اشاره به اینکه در واقع تجربه کشورهای پیشرفته در تمرکز بر هوش مصنوعی نشان داده است که تمرکز بر هوش مصنوعی می تواند حاوی ورودی های بسیار بیشتری نسبت به رد است که می تواند به قوانین کشور و مقررات ؛ به سیاست کلی قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود: موتورها جستجو کردن مفاهیم ، در بالاترین حالت خود ، ممکن است سرانجام به نظم حقوقی مفهومی حوزه اجتماعی زندگی بشر تبدیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد نیا همچنین گفت: “در گذشته تجربیات زیادی وجود داشته است و آن رمزگذاری چهارصد هزار حدیث بود که برای آن 45 کد تعریف شد ، بر اساس آن خروجی های مفهومی ساخته شد و اکنون ساخته شده اند. “

سید علی حسینی دکترای هوش مصنوعی ، حجت الاسلام والمسلمین دکترای مکانیک بیوسیستم علم الهدی ، دبیر کمیته ویژه تولید و زیرساخت دفتر مرکز تحقیقات قم ، دبیر شورای برنامه طراحی شده دفتر تحقیقات مرکز تحقیقات قم ، نیکنام ، معاون فنی مرکز تحقیقات رایانه ای نور ، حجت الاسلام والمسلمین زارع ، مشاور ارشد زاکانی الحسین، یک کارشناس روابط عمومی از مرکز رایانه نور در آنجا حضور داشت و نظراتی ارائه داد در این آنها تماشا می کردند.

نتیجه اصلی جلسه لزوم ادامه چنین بحث هایی به منظور ایجاد تفاهم متقابل بین دو طرف بود.

دکمه بازگشت به بالا