هنر و فرهنگ

نگاه دولت مردان به یزد جهانی متفاوت باشد

رویداد برتر / یزد معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه یزد باید متفاوت از نحوه اداره او باشد ، تأکید کرد: “با توجه به روش متفاوت کشاورزی ، دولت مردان نیز باید نگاه دیگری به یزد داشته باشند.”

“مهدی جمالی نژاد” در یک برنامه رادیویی جوان که شب گذشته به میزبانی هتل لاله در جزد برگزار شد ، به صورت تلفنی ضمن تبریک جزیی ها به نوروز باستان اظهار داشت: روستاها و شهرهای مختلفی توسط شهرداری ها در حال برنامه ریزی است اما یزد این یک باستان است شهری با اصالت و مردمانی مهربان و در تاریخ قصه گویی دارد ، بنابراین با توجه به رهبری متفاوت ، موقعیت دولت مردان باید برای یزد متفاوت باشد.

وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر ادارات در مدیریت شهر یزد پس از جهانی شدن ، تصریح کرد: پس از این تاریخ ، مصوبات مربوط به معماری و شهرسازی تغییر کرده و موضوعات مختلفی مانند تعریف کاربری و ساخت و ساز و نحوه خدمات شهری اختلافات را در یزد مشاهده کرد.

وی با اشاره به نقش جزایی ها در حفظ بافت تاریخی شهر اظهار داشت: خود جازی ها از یزد محافظت و مراقبت می کردند تا اکنون این بافت ارزشمند به نسل ما برسد.

تعامل مثال زدنی بین شهرداری یزد و میراث فرهنگی کشور

جمال الدین عزیزی ، شهردار شهر جهانی یزد ، با تأکید بر اینکه حفظ میراث جهانی بافت تاریخی یزد وظیفه همه نهادها و مردم است ، گفت: “این میراث جهانی متعلق به آینده است و باید برای نسل های آینده حفظ شود زیرا بزرگترین بافت سنتی جهان محسوب می شود و زندگی هنوز در او ادامه دارد.

وی با بیان اینکه باید رابطه بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری یزد ایران مثال زدنی باشد ، با اشاره به اینکه برای حفظ میراث ارزشمند باید این امر را با سایر دستگاه ها ارتقا داد ، گفت: “با توجه به تفاوت شرایط زندگی در ارائه دهندگان ابزارهای سنتی نیز مجبورند خدمات مختلفی ارائه دهند و رهبران دیگر به مردم در ارائه خدمات شهری كمك می كنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوروز 1400 با وجود فوران کرونا مورد توجه شهرداری یزد قرار گرفت ، اظهار داشت: در ماه های اخیر این شهر به زیبایی و تداوم جو ادامه داده و عناصر تعاملی نصب شده است که می تواند ارتباط بین مردم را تقویت کند. و یزد

وی به ایجاد تونل های روشنایی ، نقشه برداری از تصاویر ویدئویی در زمینه های تاریخی و مرکز شهر اشاره کرد و اظهار داشت: “خوشبختانه همه این برنامه ها با استقبال خوب مردم روبرو شدند.

البته شهردار یزد به روز طبیعت نیز اشاره کرد و از مردم خواست در صورت عدم مراجعه به مراکز عمومی و پرهیز از اجتماعات ، هرچه بیشتر وی را همراهی کنند.

عزیزی به همراهی خوب گردشگران جازی تاکنون اشاره کرد و گفت: تعداد بیماران پس از 13 آذر مجدداً به بالاترین حد خود رسیده است و ما از مردم می خواهیم به دلیل مسئله تاج به مکانهای عمومی مراجعه نکنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا