خبرهای کلی

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
دستور کار اصلی جلسه ارائه گزارش مشاوره های فنی برگزار شده در جلسات “رفع تحریم ها” و گروه های تخصصی “هسته ای” بود. نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده جلسات کارشناسی ، نتایج مشاوره با کارشناسان ایران و کشورهای 1 + 5 را به اعضای کمیته مشترک گزارش دادند.

سید عباس عراقچی ، رئیس هیئت نمایندگی ما ضمن تأکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری تعاملات جدی ، اظهار داشت که این امر به اراده سیاسی و جدیت طرف های دیگر بستگی دارد ، در غیر این صورت دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی تأکید کرد که لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوره ریاست جمهوری قبلی اعمال شده بود ، اقدامی ضروری برای احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل است و ایران تنها پس از تأیید لغو تحریم ها ، مایل به تعلیق و اجرای کامل اقدامات جبرانی خود خواهد بود. برگشت.

در پایان جلسه ، توافق شد که جلسه بعدی کمیسیون چهارشنبه هفته آینده در وین و بلافاصله در چارچوب گروه های متخصص ، مشاوره های فنی و ویژه برای تهیه و ارائه لیستی از اقدامات در کمیسیون های اروپا برگزار شود. و ادامه اقدامات هسته ای برای برقراری نظم.

لازم به ذکر است که هیئت نمایندگی ما در اجلاس وین طی چهار روز گذشته با کشورهای شرکت کننده (سه کشور اروپایی ، چین و روسیه) و انریکه مورا ، هماهنگ کننده کمیته مشترک اتحادیه اروپا ، بصورت دوجانبه و چندجانبه ، در حال رایزنی مداوم با ایالات متحده.

دکمه بازگشت به بالا