هنر و فرهنگ

پرونده شکایات مردمی از نماوا و فیلیمو روی میز کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیته اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته از بررسی شکایات مردمی علیه نماوا ، فیلیمو و روبیکا خبر داد و گفت که از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی انتظار می رود گزارش مفصلی درباره تخلفات و اقدامات قانونی تهیه کند. و نحوه جبران خسارت. افراد را به کمیته معرفی کنید.

علی خضریان در مصاحبه با رویداد برتر ، با اشاره به جلسه امشب (دوشنبه) کمیته اصل 90 ، گفت: “رسیدگی به شکایات عمومی در مورد عملکرد ترافیک و تعرفه ها برای برخی از ارائه دهندگان خدمات صوتی و تصویری. در فضای مجازی مانند ناماوا ، فیلیمو و روبیکا در همین راستا ، حسین فلاح جوشقانی ، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، صادق امامیان ، معاون رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیو و تلویزیون (ساترا) ، مشاور وزیر ارتباطات و اطلاعات و مجلس در مجلس حضور داشتند. ملاقات.

وی در مورد شکایات دریافتی و س questionsالات نمایندگان مجلس گفت: “در گذشته کاربران برای استفاده از این سیستم ها اشتراک می خریدند ، در ازای مراجعه به ترافیک نیمه مشترک ، اما در اقدامی غیرقانونی این مجموعه ها آنها را حذف کردند. این مسئله اشتراک بود. خریدها و ترافیک محاسبه شده. “آنها گفتند که این امر بدون اطلاع به آنها ضروری است و هزینه کاربران را افزایش می دهد.

سخنگوی کمیته اصل 90 در ادامه یادآور شد: به عبارت دیگر ، اپراتورها برای تولیدکنندگان محتوای داخلی برای بسته های مختلف با نرخ های نیمی از نرخ و تخفیف تعرفه اعمال می کنند و همه ارائه دهندگان خدمات داخلی باید گزینه تفکیک ترافیک داخلی و بین المللی و تعرفه ها را برای داده های محتوای داخلی: تا 50٪ تعرفه بین المللی داده ها. به گفته کارشناسان ، تعرفه ترافیک اینترنت در حال حاضر برای کاربران عادی در ازای عدم خرید اشتراک محاسبه می شود.

وی افزود: همچنین باید اذعان داشت كه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل این خدمات را منحصراً به سیستم های نمایش فیلم و سریال آنلاین مانند ناماوا ، فیلیمو و روبیكا ارائه می دهند كه این امر تخلف محسوب می شود و باید شرایط فراهم شود. سیستم های دیگر. “

خضریان ادامه داد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است که مجموعه مذکور تخلف شده است و در برخی از مواقع آنها اخطار لازم را مبنی بر مشاهده برخی موارد و برخی موارد دیگر همچنان دریافت کرده اند. بر این اساس ، اکنون خسارت به مشترکان این سیستم ها رسیده است که باید جبران شود و بنابراین تصمیم گرفته شده است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش های دقیق تخلفات ، اقدامات قانونی انجام شده و نحوه جلوگیری از تخلفات احتمالی را ارائه دهد. تا 10 روز آینده برای کمیسیون به مردم غرامت بپردازد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا