خبرهای کلی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

استرس مزمن می تواند به شدت به سلامت جسمی و روانی فرد آسیب برساند و خطر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و افسردگی را افزایش دهد. برای از بین بردن استرس روزانه بهتر است کمی رژیم خود را تغییر دهید.

به گزارش رویداد برتر رویداد برتر وی نوشت: “غذاهای سالم و ضد استرس وجود دارد كه برای كاهش استرس در رژیم غذایی روزانه گنجانده شده است.” در اینجا پنج ماده غذایی برای کاهش استرس آورده شده است:

1. سیر

سیر یکی از غذاهای غنی از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت انگیز و گنجاندن آن در رژیم غذایی سطح گلوتاتیون شما را افزایش می دهد. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است. خواص سیر در غلبه بر استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

۲. سیب زمینی های شیرین

علاوه بر نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، مصرف کل منابع کربوهیدرات در کاهش استرس بسیار مثر است. سیب زمینی شیرین یکی از غذاهای کربوهیدرات دار است. این ماده مغذی به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگرچه سطح کورتیزول در بدن معمولاً طبیعی است ، اما استرس مزمن می تواند منجر به اختلال در عملکرد کورتیزول شود. علائم اختلال عملکرد کورتیزول می تواند باعث التهاب ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی شیرین یک ماده غذایی مفید و مقوی است که می تواند برای کاهش استرس در رژیم غذایی روزانه شما بسیار موثر قرار گیرد. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین شامل ویتامین C و پتاسیم است.

3 عدد تخم مرغ

تخم مرغ ها اغلب به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد به عنوان مولتی ویتامین های طبیعی شناخته می شوند. غذاهای موجود در تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند. قرار دادن همه این مواد مغذی در کنار هم به کاهش استرس کمک می کند. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در غذاهای خاص یافت می شود. این ماده نقش مهمی در بهبود سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه به عنوان یک مکمل تسکین دهنده استرس بسیار توصیه می شود.

4. دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که در سلامت روان بسیار موثر است و استرس را کاهش می دهد. در مقابل ، مصرف کم مواد مغذی منجر به تغییرات خلقی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این ماده غذایی حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و B است. می توانید از دانه های آفتابگردان به عنوان سس سالاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. خاصیت تسکین دهنده این دانه ها شگفت انگیز است.

5. کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل بسیاری از فواید سلامتی در گروه سبزیجات سالم شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و اختلالات بهداشت روان را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان مسکن استرس شناخته می شود. کلم بروکلی حاوی غذاهایی است که به کاهش استرس کمک می کند و حاوی منیزیم ، فولات و ویتامین C است. کلم بروکلی سرشار از سولفافان است. این یک ترکیب گوگردی است که از بدن در برابر سلول های عصبی محافظت می کند. اثرات آرامبخش و ضد افسردگی زیادی دارد و در رفع استرس بسیار مفید است.

منبع: Healthline

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا