اقتصادی

پیش از آسیب دیدن «ساویز» بالگرد ناشناس در اطراف کِشتی گشت‌زنی کرده بود

کشتی ایرانی ساویز سه شنبه 7 آوریل در دریای سرخ سقوط کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: “کشتی تجاری ساویز در ساحل جیبوتی در اثر انفجار کمی آسیب دید که منشا و شکل گیری آن در حال بررسی است. نورنیوز جزئیات کشتی را منتشر کرده و خاطرنشان کرده است که” مورد حمله قرار گرفته است ”

به گزارش رویداد برتر ، یکی از کارکنان کشتی به نورنیوز گفت: یک روز قبل از حادثه یک بالگرد ناشناس حدود 10 دقیقه در کشتی گشت زنی کرد. روز حادثه ، حدود 4 ساعت پس از حمله ، دو قایق تندروی ناشناخته بین ساعت 10 صبح تا 11 شب در کشتی گشت زنی کردند. کشتی غیرنظامی ساویز برای مقابله با امنیت و مبارزه با دزدی دریایی در ایستگاه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود.

نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گفت رژیم صهیونیستی حمله به ساویس را به ایالات متحده اطلاع داده است. بنجیگانس در پاسخ به این گزارش گفت: “تل آویو به هر جایی می رود و در صورت لزوم از منافع امنیتی خود محافظت می كند.”

این رسانه ادامه داد: “با ایجاد جو رسانه ای بدون ارائه هیچ سندی در حالی كه ایران را به حمله به كشتی های اسرائیلی متهم می كنید ، این شرارت را تلافی جویانه خوانده اند.” احتمال شرکت کشور دیگری در این رویداد. “

به دنبال این خبر ، چند عکس در داخل کشتی ظاهر شد:

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا