ورزش

چرا طارمی یکساعت روی نیمکت بود؟

24 ساعت پس از پایان هشتمین فینال لیگ قهرمانان اروپا پس از بازی فینال چلسی و پورتو ، رسانه های پرتغالی و مردم همچنان Conceiç را برای مهدی طارمی نیمکت نشین کتک می زنند.

طبق گزارش ها شفاف، مهدی طارمی که از محرومیت بی دلیل برگشت ، بازی حیاتی را نیمکت نشینانه به روشی عجیب و سوال برانگیز آغاز کرد ، اما در سی دقیقه آخر ، مثل همیشه ، با تیمش گلزنی کرد. لحظه جادویی او هواداران را به فکر فرو می برد که اگر او زودتر پا بگذارد و وقت کافی داشته باشد نتیجه بازی چگونه خواهد بود؟ حتی رسانه های انگلیسی مانند گاردین نیز به لطف تصور اشتباه Conceiç ، چلسی را زیر و رو کرده اند. این مسئله ای است که منجر به انتقاد گسترده طرفداران پورتو از مربی پورتو ، Conceiç و o ، در شبکه های اجتماعی شده است.

طارمی که اکنون در اوج محبوبیت و شهرت خود قرار دارد ، برای سه ماه متوالی عنوان بهترین مهاجم فوتبال پرتغال را به دست آورد و احتمالاً از قبل تصمیم گرفته است به تیم بزرگ دیگری برود. وی از الغرافه وارد پرتغال شد و در اوج ناآگاهی لنگر انداخت و قصد موفقیت در سواحل جنوبی اروپا را داشت. طارمی در مصاحبه با روزنامه پرتغالی O Jogo گفت كه او از رفتن به یك معامله بزرگ قطر به ارزش 2.9 میلیون دلار (2.5 میلیون یورو) برای رفتن به خیابان ریو امتناع كرده و به زودی از شیرجه های بی نظیر و هوش او متعجب خواهد شد.

حمله جهانی به رئیس پورتو: چرا طارمی یک ساعت روی نیمکت بود؟

مهدی در سال 2020 از تیم رقیب پرتغالی ریو آوی به پورتو نقل مکان کرد و اکنون یکی از اعضای حیاتی این تیم است ، اگرچه در لیگ قرعه کشی لیگ قهرمانان شانس کمتری در لیگ به او داده شد. ایرانیان داخل و خارج از کشور ، روزنامه نگاران ، بازیکنان فعلی و پیشین ، بازیگران ، ورزشکاران و حتی مقامات سیاسی پس از اینکه شب گذشته طارمی چنین گلی را به ثمر رساند ، با حمله به شبکه های اجتماعی این احساس غرور را داشتند. البته او تنها ایرانی نیست که چنین ضرباتی می زند.

در ژانویه 2020 ، علیرضا جهانبخش ایرانی برای برایتون در لیگ برتر غافلگیر شد ، اما مقابل کدام تیم؟ چلسی تیمی که نود دقیقه عالی را پشت سر بگذارد به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود می کند ، جایی که آنها برابر رئال مادرید یا لیورپول بازی می کنند.

پس از پایان بازی ، توماس توخل ، مربی آبی ها در یک سخنرانی باورنکردنی تلاش طارمی را “خوش شانس” خواند و تیمش را به دلیل عملکرد عملی در بازی برگشت تحسین کرد. وی گفت: “بازی در برابر آنها برای جلوگیری از فشار بسیار سخت بود ، اما ما در هر دقیقه بهتر و بهتر عمل کردیم” ، اما شاید خوش شانس بود که مربی پرتغالی چنین تصمیمی گرفت. راستی چرا طارمی یک ساعت روی نیمکت نشسته بود؟

دکمه بازگشت به بالا