رویدادها

کدام مقامات مجاز به عبور از خط ویژه هستند؟

رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد که همه نمایندگان مجلس نمی توانند از خط ویژه سفر کنند.

به گزارش رویداد برتر ، سردار سید کمال هادیان فر ظهر امروز در نشست خبری درباره مکانیزم صدور مجوزهای خط ویژه اظهار داشت: صدور مجوزهای خط ویژه با شورای امنیت ملی است و لیستی از سمت ها و مسئولیت ها وجود دارد. طبقه بندی وجود دارد که مسئولیت هایی را که مجاز به سفر از خطوط ویژه است تعریف می کند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بر اساس این لیست مجوز صادر می کند.

وی با تأکید بر اینکه فقط مجوزهای هولوگرام معتبر است ، گفت: تنها مرجع صدور مجوزهای راهنمایی و رانندگی پلیس راهور است و سالانه رتبه های آن توسط شورای امنیت ملی تعیین می شود.

وی در پاسخ به س fromال رویداد برتر مبنی بر اینکه آیا همه نمایندگان می توانند از خط ویژه تردد کنند ، گفت: «نمایندگان در این لیست نیستند و فقط رئیس و نائب رئیس هستند و همانطور که یادآوری می کنم ، چندین رهبر کمیته مجوز دارند و مجوز حمل و نقل. “هیچ خط جداگانه ای برای هر عضو وجود ندارد. وزرا و معاونان وزیران و همچنین معاونان معین وزیران با تصویب شورای امنیت ملی نیز از جمله کسانی هستند که گواهی ثبت نام را صادر می کنند.

وی در پاسخ به س anotherال دیگر رویداد برتر مبنی بر اینکه آیا از طرف آن شخص یا اتومبیلش مجوز صادر شده است ، وی گفت: “ما به اسم آن شخص کاری نداریم ، اما برای خودرو مجوز صادر می کنیم.” شماره مربوط به یک مسئولیت شناخته شده دارای مجوز ترافیک برای خط ویژه است و نام شخص ذکر نشده است.

هادیان فر درباره پلاک های آسیب دیده نیز گفت: در صورت خراب شدن پلاک ها با تغییر پلاک نمی توان جریمه دیگری را به شخص دیگری تحمیل کرد زیرا هنگام صدور جریمه علاوه بر پلاک نوع خودرویی که گواهینامه بر روی آن نصب می شود صفحه نصب شده نیز قابل اجرا است. در همین راستا ، پلیس راهرویی نوار هوشمند را به شکل رایانه ای طراحی کرده است که قادر به انطباق با این موارد است.

وی در مورد ثبت سند وسیله نقلیه موتوری در دفاتر اسناد رسمی گفت: قانون در این زمینه روشن است و همانطور که چندین بار توسط پلیس اعلام شده ، سند پلیس سندی رسمی است و هیچ مرجعی نمی تواند سطح بالاتری صادر کند “به همین دلیل ، مردم طبق قانون ملزم شده اند برای تحویل ماشین خود به پلیس مراجعه کنند ، اما ثبت سند در دفاتر نه اجباری است و نه اجباری.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای بحث برانگیز در مورد ممنوعیت سفر در زمان نوروز و افزایش تعداد موارد و مرگ و میر در پی افزایش سفر ، گفت: “ما این موضوع را قبول می کنیم و اتفاقاً این موارد را در جلسه من و معاون وزیر بهداشت ، و من تأکید کردم که تاج باید با محدودیت های اساسی که در دوره نوروز صادر خواهد شد پایان یابد. این نگرانی برای وزارت بهداشت بود. با این حال ، ما سرانجام مصوبات مرکز ملی تاج را اجرا کردیم و تأکید کردیم در همه مصاحبه های ما مردم باید از مسافرت خودداری کنند اما این واقعیت است که حدود 92٪ از شهرهای ما آزادانه سفر می کردند و میزان ترافیک بیش از 89٪ افزایش داشت.

وی ادامه داد: ما همچنین پیشنهاد محدودیت در چهار جاده شمالی را داریم و مطمئناً اگر این محدودیت اعمال شود ، بیماری تا این حد افزایش نمی یابد ، اما همانطور که گفتم ، ما سرانجام مصوبات ملی را اجرا کردیم ستاد تاج. “

وی از اجرای طرح دیگری برای محاسبه سرعت متوسط ​​به پلیس خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای امسال اجرا شده و فاز اول آن در محور تهران-قم-اصفهان و بالعکس و در تهران- کرج -محور قزوین-زنجان و بالعکس. بر این اساس خودرو و زمان رانندگی آن در مقابل دوربین اول ثبت می شود و با توجه به سرعت متوسط ​​قابل حرکت به دوربین بعدی ، این فاصله محاسبه می شود. به عنوان مثال ، اگر فاصله بین دو دوربین 10 کیلومتر باشد ، یک ماشین به هشت ماشین می رسد. یک دقیقه باید از دوربین اول به دوربین دوم با توجه به سرعت ثبت شده در جاده طی شود. اگر این زمان کمتر باشد ، به این معنی است که راننده با سرعت بیشتری از جاده مجاز در جاده رانندگی می کند. ممکن است راننده در مقابل دو دوربین سرعت خود را کم کند اما با محاسبه سرعت متوسط ​​مشخص شد که سرعت وی مجاز نیست.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا