هنر و فرهنگ

آلمان برنزهای بنین را بازمی‌گرداند

آلمان اعلام کرده است که روند بازیابی برنزهای بنین را که در سال آینده در نهادهای دولتی برگزار می شود ، آغاز خواهد کرد.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از آرت نیوز ، وزیر فرهنگ آلمان اعلام کرد که بازگشت برنزهای بنین به نیجریه از موزه های این کشور در سال 2022 آغاز می شود.

برنزهای بنین مجموعه ای از هزاران یادگار تاریخی است که در طول جنگ انگلیس در سال 1897 از پادشاهی بنین (نیجریه امروزی) به یغما رفته است. طی حدود 120 سال گذشته ، این آثار در جهان گشته اند و هم اکنون در موزه هایی مانند موزه بریتانیا در لندن ، موزه هنر متروپولیتن در نیویورک ، موزه مردم شناسی در برلین و غیره نگهداری می شوند.

در آلمان ، سرانجام طی یک بحث آنلاین بین مقامات دولتی و مدیران موزه ها ، توافق شد که برنزهای بنین از سال آینده به نیجریه بازگردانده شود.

پس از این تصمیم ، آلمان لیستی از برنزهای بنین را که در موزه های خود نگهداری می شود ، تهیه می کند و اطلاعاتی در مورد منشا origin آنها و اینکه آیا آنها غارت شده اند ، ارائه می دهد.

بازگشت این آثار به نیجریه سال هاست که یک مسئله بحث برانگیز است. در چند ماه اخیر ، چندین موسسه در انگلیس و اسکاتلند این آثار را به نیجریه برده اند. در ماه مارس ، مقامات موزه دانشگاه ابردین در اسکاتلند از بازگشت مجسمه برنز بنین خبر دادند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا