خارجی

اخبار ضد و نقیض از کشته شدن رهبر بوکوحرام

به گزارش اسپوتنیک ، مقامات روزنامه گاردین گفتند ابو بکر شیکاو رهبر بوکو حرام روز چهارشنبه توسط شبه نظامیان داعش محاصره شد و متوجه شد که نیروهای وی کوچکتر از شبه نظامیان داعش هستند.

در اوایل سال جاری ، شاخه آفریقای غربی داعش حمله ای به جنگل سامبیسا ، یکی از مخفیگاه های بوکوحرام آغاز کرد.

تحلیلگران می گویند داعش اکنون با در دست گرفتن کنترل مناطق وسیع ، به یک نیروی قوی در منطقه “ساحلی” آفریقا تبدیل شده است.

با این حال ، یک مقام بوکوحرام در یکی از ایالت های بورنو ادعاها علیه ابوبکر شیکاو را رد کرد و آنها را آخرین مورد از ادعاهای جعلی اطلاعاتی درباره ناپدید شدن یک رهبر تروریست خواند.

مقامات به نقل از روزنامه گاردین گفتند: “این گروهها با شدت بیشتری با یکدیگر جنگیده اند و روشن است که بوکوحرام هنگام برخورد با قدرت آتش کمتری دارد.” باید منتظر بررسی گزارش ها باشیم.

مقامات همچنین ادعا كردند كه شیكاووت و گروهی از شبه نظامیان تحت فرماندهی وی در غرب آفریقا از جمله ده ها دستگاه مسلسل آنها توسط شبه نظامیان داعش محاصره شده اند و بسیاری از محافظان شیكاو پس از تعداد زیادی شیكاو كشته شده اند. داعش از او خواسته است تا با رهبر آنها ، ابومصعب البرناوی بیعت کند.

براساس این گزارش ، در این زمان ، رهبر بوکو حرام سعی کرد با اسلحه ، نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری خودکشی کند.

یک منبع گفت که وی “به شدت زخمی شده است”: “شیکاو با اسلحه به سینه خود شلیک کرد و به شانه او شلیک کرد تا گرفتار نشود.”

به گفته یک منبع دیگر ، وی پس از منفجر شدن یک ماده منفجره در خانه ای که وی و پیروانش در آن پناه داشتند ، آسیب جدی دید.

بولاما بوكارتی ، تحلیلگر افراطی در موسسه جهانی چانگ تونی بلر ، گفت: “اگر این گزارش ها درست باشد ، مرگ شیكاگو نقطه عطف بزرگی خواهد بود.”

وی گفت: “این یک پیشرفت منفی برای بوکوحرام و یک پیشرفت مثبت در منطقه دریاچه چاد است اگر مرگ شیکاگو اختلافات فرقه ای را تشدید کرده باشد.” با این حال ، اگر منجر به اتحاد مجدد شود ، این می تواند یک پیشرفت مثبت برای گروه باشد.

23311

دکمه بازگشت به بالا