سلامت و دانش

بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن برای ۷۵ ساله‌ها؛ احتمالا پایان هفته

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نحوه درخواست واکسیناسیون برای افراد 75 سال به بالا را تشریح کرد و گفت: افرادی که سوابق الکترونیکی سلامت دارند تا پایان هفته واکسینه می شوند و سیستم ثبت نام احتمالاً تا پایان سال دوباره بازگشایی می شود هفته.

دکتر جعفر صادق تبریزی در مصاحبه با رویداد برتر با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا از روز گذشته در مورد نحوه ثبت نام سالمندان طبق سایت salamat.gov.ir: کافی است افراد مسن وارد سیستم شده و کد ملی و شماره تماس خود را ثبت کنند. شماره تلفنی که تبلیغ می شود باید به گونه ای باشد که بتوانیم با شما تماس بگیریم (تلفن یا پیام کوتاه) و نیازی نیست که خط تلفن به نام یک فرد مسن باشد.

وی درباره زمان به روزرسانی سیستم ثبت نام برای افراد 75 سال به بالا تصریح کرد: وقتی پیامک را برای کسانی که لیستی دارند ارسال کردیم و با آنها تماس گرفتیم و برای واکسیناسیون آمده ایم ، از این سیستم برای ثبت نام افراد دیگر استفاده می شود. لیست غیبت آغاز می شود. این بدان معناست که در حال حاضر فقط افراد بالای 80 سال می توانند ثبت نام کنند و احتمالاً افراد 75 سال به بالا می توانند از پایان این هفته در سیستم ثبت نام کنند.

تبریزی ادامه داد: تا شب گذشته 67000 نفر از طریق salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند و حدود 27000 نفر واکسینه شده اند ، حدود 14900 نفر برنامه ریزی شده و پیامک هایی برای آنها ارسال شده است. بیش از 50٪ ثبت نام کنندگان (34،000 نفر) از تهران بزرگ هستند. سالمندان بالای 80 سال حدود یک میلیون و 160 نفر جمعیت دارند و از این تعداد دیروز حدود 750 هزار نفر یا 65 درصد واجدین شرایط را واکسینه کرده ایم که درصد و پوشش مناسبی است و امیدواریم که این پوشش به 70 یا 75٪ می رسد – پنج.

افراد 75 سال به بالا با اشاره به آغاز واکسیناسیون از روز گذشته گفتند: جمعیت این گروه سنی (بین 75 تا 79 سال) در کشور حدود 930 هزار نفر است و امروز صبح من آمار را بررسی کردم و حدود 130 هزار نفر از 75 سال به بالا واکسینه شدند. اگر خدا بخواهد ، افرادی که سوابق الکترونیکی دارند تا پایان هفته واکسینه می شوند و احتمالاً سیستم تا پایان هفته برای بازماندگان بازگشایی خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: هیچ گونه محدودیتی در تزریق روزانه در مراکز ما وجود ندارد. البته ، از آنجا که هنوز واکسیناسیون کافی نداشتیم ، کمی با احتیاط حرکت کردیم ، اما امروز حدود یک میلیون واکسن دریافت می کنیم و امشب نیز 1.5 واکسیناسیون دریافت می کنیم و اینگونه واکسینه می شویم. مجدداً ، این چهارشنبه و هفته آینده ، حدود 2 میلیون واکسن دریافت خواهیم کرد که این گروه سنی بعدی را نیز شامل می شود.

وی در خاتمه افزود: تاکنون سیستم salamat.gov.ir مشکلی نداشته و به کار خود ادامه می دهد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا