خبرهای کلی

برگزاری غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حسین امینی خواه روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه جلساتی كه وزارت اقتصاد برای شركت های سرمایه گذاری استانی تعیین كرده و انتخاب مدیران آنها مغایر قوانین جاری به ویژه قوانین تجارت و سایر قوانین موجود است وی گفت کمیته اقتصادی مجلس این کار را خنثی کرده و تصمیم گرفت ایرادات مربوط به روش حفظ را برطرف کند و سپس اساسنامه شرکت های استانی را برای تغییر ارائه و تصویب کند و سپس انتخابات را برگزار کند.

وی افزود: متأسفانه وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس اوراق بهادار بار دیگر با هماهنگی و ارسال توصیه نامه به روسای اقتصاد مالی استان ها سعی در برگزاری این مجامع داشته و برگزاری مجامع را به صورت غیرقانونی آغاز کرده اند. “

یک بازرس اتحادیه تعاون قضایی اظهار داشت که در بسیاری از استانها مجامع عمومی به دستور دادستان برگزار نشده و بعضی از آنها باطل و برخی از مجامع توسط نهاد بازرسی استان غیرقانونی اعلام شده است. مدیرکل امور اقتصادی که نهاد منتخب وی توسط دولت انتخاب شد و برخلاف قانون تجارت انتخاب شد.

امینی خواه با تأکید بر اینکه برگزاری چنین انتخابات غیرقانونی در عدالت به منزله نقض وجدان سهامداران تلقی می شود ، افزود: امروز تعداد زیادی از سهامداران با ما تماس گرفتند و گفتند که ما وارد سایت «دیما» شده ایم و نمی توانیم به همه رأی بدهیم و هیچ نامزدها. و برای وجدان افرادی که از آنها خواسته اند در مجمع عمومی طی 10-15 روز گذشته از طریق رادیو ، تلویزیون و رسانه های محلی شرکت کنند ، آزار دهنده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم نمی توانند در مجامع عمومی در سمت پخش زنده ببینند یا رأی دهند ، و هیچ لیست برای رأی دادن وجود ندارد: برنامه این جنبش ها چیست؟ هدف این عجله برای برخی از سازمان های دولتی برای ترتیب دادن یک سری مروارید چیست؟ چرا علیرغم وجود نرم افزار دیگری برای انجام انتخابات ، انتخابات عمومی فقط از طریق وب سایت شرکت سپرده گذاری و تسویه حساب اوراق بهادار مرکزی انجام می شود؟ چرا بورس اوراق بهادار کلیه مزایای مالی خدمات ارائه شده به سهامداران به شرکت متولی را کنترل می کند؟

ناظر اتحادیه تعاون نظارت یادآور شد: در لرستان ، ما پیش از این ، نقض تالار گفتمان را به مقام معظم رهبری ، نهاد بازرسی و سایر نهادهای امنیتی اطلاع داده و از دستگاههای نظارتی و مسئول انتظار داریم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: ما نیاز به برگزاری مجامع غیرقانونی با کمک قوه قضائیه و نهادهای ذیصلاح داریم تا بدون دخالت دولت و مقامات دولتی ، انتخابات قانونی را بر اساس قوانین تجاری تخریب و برگزار کنیم ، و مردم باید برای انتخاب بدنه حاضر شوند ، نه و کمیته دولتی چنین مجامعی. “سرنوشت میلیاردها سرمایه در دست رهبران این شرکتها است ، بنابراین مردم باید خودشان را انتخاب کنند و هرگونه رانت ، تیم و باند را اعم از دولت یا دولت ایجاد کنند. یا دولت ،” – او گفت ، صورتجلسات و برگزاری جلسات. ما ممکن است از اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر جلوگیری کنیم.

بازرس تعاون قضایی کشور خاطرنشان کرد: پیش از این در تاریخ 20 ژوئن 1400 ، سازمان بازرسی در نامه ای به وزیر اقتصاد ، برگزاری این مجامع عمومی را غیرقانونی دانست.

دکمه بازگشت به بالا