اقتصادی

بورس و دو مسکن جدید!

بازار سرمایه هفته آینده را با دو تغییر جدید در دامنه نوسانات و حجم پایه آغاز می کند. تغییراتی که می توانند با مسکن کوتاه مدت مبادله شوند ، اما معرفی منابع جدید همچنان راه حل نهایی برای بازار است.

به گزارش رویداد برتر ، سرانجام شورای عالی بورس تصمیم گرفت پس از فراز و نشیب های فراوان دامنه نوسانات را به صورت متقارن ، مثبت و منفی افزایش دهد. در آن زمان ، دامنه نوسانات زمستان گذشته به 6 مثبت و 2 منفی رسید ، از اوایل ماه مه به سه منفی ، و انتقادات زیادی را برانگیخت. زیرا ضمن محدود کردن دامنه منفی در روزهای پیشرفت بازار سرمایه با چراغ قرمز از کاهش ارزش سهام اساسی جلوگیری کرد ، اما نقدینگی بازار را زیر سال برد.

زیرا به عنوان مثال یک سهم 1500 تومان ارزش دارد ، اما برخی معتقدند که این سهام 1300 تومان ارزش دارد؛ بنابراین برای یافتن خریدار باید قیمت سهام کاهش یابد. اما به دلیل محدودیت دامنه منفی ، سهام در 1400 تومان ثابت ماند. در چنین شرایطی ، نه فروشنده می تواند سهام را با قیمت پایین تری بفروشد (حتی اگر فکر کند این سهم ارزش پایین تری داشت) و نه خریدار می تواند 1400 سهم خریداری کند. این روند نقدینگی بازار را کاهش می دهد.

در آن زمان ، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بازار سرمایه تحت تأثیر ابهامات در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور مانند قیمت دلار ، وضعیت مذاکرات با ایالات متحده ، انتخابات ریاست جمهوری و غیره است. آنها تحت تأثیر قرار می گیرند ، بنابراین نوسان نامتقارن یک تصمیم 100٪ اشتباه است.

در هر صورت دامنه نوسان از فردا به مثبت به منفی و منفی تغییر می کند. علاوه بر این ، حداقل مقدار حجم پایه در حجم پایه به 15 میلیارد ریال در هر نماد معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران تغییر خواهد کرد.

این دو تصمیم تعدیل قیمت سهام را سریعتر انجام می دهد و اگر سهام بخواهد در آینده صعود کند ، با مقادیر معاملاتی کمتری رشد می کند و قیمت بسته شدن را می خورد ، که به افزایش نقدینگی بازار کمک می کند. البته باید توجه داشت که این تصمیم مانند سایر تصمیمات ، راه حل تعادل بازار مسکن و بورس تزریق منابع جدید است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا