اقتصادی

تائید اثربخشی دستاورد محققان کشور در عرصه تولید قارچ خوراکی

محصول “محرک رشد قارچ خوراکی” که با همکاری شرکتی در زمینه تولید بذر و تولید قارچ خوراکی در م Instituteسسه تحقیقات بیوتکنولوژی کشاورزی تولید شده و باعث افزایش کارایی تولید قارچ خوراکی به میزان 10٪ در هر واحد تولیدی می شود ، به تولید انبوه خواهد رسید سال

به گزارش رویداد برتر مهندس شهناز شاهی ، مدیر تولید این شرکت تولید بذر و پرورش قارچ های خوراکی اظهار داشت: مجوز غیر انحصاری رشد سویه های میکروبی و تولید مواد محرک برای رشد قارچ های خوراکی با استفاده از این سویه ، سال گذشته با بیوتکنولوژی کشاورزی قرارداد بستیم موسسه تحقیقاتی که در ماه های اخیر با تولید و بهینه سازی این محصول ، مطالعه عملی این مکمل را در زمینه پرورش قارچ آغاز کرده ایم. با مصرف این محصول طی سه دوره آزمایشی ، مقدار و کیفیت قارچهای تولیدی را 10 درصد افزایش دادیم.

وی اعلام کرد که با شروع تولید انبوه این محصول تقویت کننده رشد از سال جاری ، مزارع تولید قارچ خوراکی می توانند از آن برای افزایش کمیت و کیفیت تولید قارچ خود با قیمتی کاملا مقرون به صرفه استفاده کنند ، خاطرنشان کرد: این محصول که از باکتریهای اصلی بومی و ساخته شده با فرمول ابتکاری ، همان الگوهای داخلی و خارجی وجود ندارد.

مهندس فلاح ، مدیر یکی از شرکت هایی که به درخواست شرکت تولید کننده ، اثر بخشی این محصول تقویت کننده رشد را به مدت چهار ماه مورد مطالعه قرار داد ، گفت: “عملکرد این محصول در دو مرحله ارزیابی شد و قارچ های خوراکی مختلف پرورش داد. “و قرعه کشی (مخلوط کردن خاک و کمپوست) بود که با افزودن یک محرک رشد ، راندمان تولید را تا 2٪ افزایش داد. یعنی به ازای هر 10 تن کمپوست ، وزن قارچ 260 کیلوگرم افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: “ارزیابی دیگری هفت تا هشت روز پس از پیوند در دهانه (كمپوست در حال چرخش) انجام شد كه طی آن محصول تقویت كننده رشد در بستر پاشیده شد.” طبق مطالعه ای با استفاده از محرک های رشد ، سرعت رشد میسلیوم افزایش یافته و مدت دوره تولید قارچ چهار تا پنج روز کاهش یافته است که این امر در کاهش هزینه های تولید واحدهای پرورش قارچ خوراکی بسیار ارزشمند است.

دکتر اکرم صادقی ، مدرس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی کشاورزی و نویسنده اصلی این پروژه ، اظهار داشت: میکروارگانیسم ها در خاک دارای ویژگی های مختلفی هستند که میکروارگانیسم های شناسایی شده قادر به تولید آنزیم های مختلف ، روند هضم سلولز قارچی خوراکی را بهبود می بخشند و دسترسی را تسهیل می کنند. به قارچ ها. روند رشد

وی با اشاره به موفقیت این محصول در تولیدات صنعتی گفت: با توجه به ارزش اقتصادی قارچ های خوراکی و تأثیر آن در افزایش تولید این مکمل رشد ، این محصول نوآورانه مبتنی بر میکروارگانیسم های بومی است ، استقبال و همکاری صنعت بی نظیر است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا