خبرهای کلی

تغییر دامنه نوسان نماد‌های بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵ از امروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
مهدی محمود رباطی ، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی در ساعت 6:30 بعد از ظهر گفت که فلسفه ایجاد نوساناتی برای جلوگیری از وقایع غیر منتظره ، صعودهای نامعقول و سقوط های ناگهانی و نامعقول است تا تعادل بازار بر هم نخورد.

وی افزود: این ابزار در بازار ما نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در مورد بورس اوراق بهادار تهران ، توجه به این نکته مهم است که ریزساختارهای آن متناسب با تحولات بازار و استانداردهای بین المللی سالهاست که مورد توجه قرار نگرفته و اصلاح نشده است. ”

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: دامنه نوسانات بورس های سهام توسعه یافته در سراسر جهان باز است و پس از تغییر در قیمت های بازار موقتاً متوقف می شود و پس از این مدت تجارت خود را از سر می گیرد. هرچه انتخاب گسترده تر باشد ، تعادل بیشتری در بازار خواهد داشت.

مهدی محمود رباطی با اعلام رشد 40 ساله فعالان بازار سرمایه طی 2 سال افزود: بورس سهام ما بسیار سریع در حال پیشرفت است و نرخ نفوذ بازار سرمایه در کشور ما با سرعت باورنکردنی در حال توسعه است و این خبر خوبی برای ما است اقتصاد “

وی تأکید کرد: “در دوره ای که با رکود بی سابقه ای در بازار سرمایه روبرو بودیم و قیمت سرمایه به شدت کاهش یافته بود ، تصمیم گیرنده تصمیم گرفته بود جو هیجانی و تسریع رکود را کاهش دهد اما از نظر ما بیش از اعتماد به نفس در بازار حاکم بود ، نقدینگی بازار آسیب دید و سرمایه از بازار خارج شد.

وی ادامه داد: “زمان نشان داد که این تصمیم اشتباه بوده است.”

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: دامنه نوسانات متقارن مثبت بین 5 و منفی 5 باعث پویایی بازار می شود.

چگونه می توان از امروز مبنای نماد را در بورس اوراق بهادار تغییر داد

جواد عشقی نژاد ، کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفتگو: “با روش جدید ، نمادها سریعتر به قیمت نهایی می رسند.”

دکمه بازگشت به بالا