خبرهای کلی

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۳ ماه دو و نیم برابر شد

روز دوشنبه ، دکتر مصطفی سالاری در دیدار با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضای انجمن بازنشستگان فوقانی و متعاقب آن ویدئو کنفرانس با مدیران تأمین اجتماعی و روسای مراکز بازنشستگی استان گفت: برای افزایش این بعلاوه ، و اگر منابعی وجود داشته باشد ، هیچ شکی و نگرانی نداریم و حداکثر ظرفیت به بهبود خدمات برای بازنشستگان و کارگران اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درآمد کل بازنشستگان حداقل دستمزد در مدت 13 ماه بیش از دو برابر و سایر سطوح بیش از دو برابر شده است و با هر معیار و معیاری که انتظار داشته باشید نرخ تورم به همان اندازه نخواهد بود در این دوره. “آنها کار بسیار ارزشمندی انجام دادند.

سالاری افزود: مرحله اول تعدیل حقوق بازنشستگی در آگوست سال 1999 یعنی یک هفته پس از اعلام مصوبه مجلس انجام شد و ما با تمام توان و توان خود در جهت بهبود خدمات تأمین اجتماعی و بهبود معیشت مستمری بگیران اقدام کردیم. “

وی گفت که از ابتدای برنامه سازگاری ، ما از اهمیت و حساسیت این مسئله و مشکلات این مسیر آگاه بودیم. وی گفت: “از همان ابتدا ، ما سعی کردیم نیازهای قانونی جامعه را برآورده کنیم و می دانستیم که برای ما بسیار مهم است که بتوانیم گام موثری برای این جمعیت عظیم که معیشت آنها به امنیت اجتماعی بستگی دارد ، برداریم.

سالاری با اعلام اینکه در روزهای آینده سهام مربوط به مرحله اول اجرای تناسب پرداخت حقوق بازنشستگان را دریافت خواهد کرد ، افزود: علاوه بر 32000 میلیارد گوجه فرنگی که قانون به طور خاص برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته است ؛ 5.4 تریلیون گوجه فرنگی نیز از 12 تریلیون گوجه فرنگی مصوب سال گذشته برای کلیه صندوق های بازنشستگی به تأمین اجتماعی رسیده است و طی روزهای آینده از این شرکت ها استقبال می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش دستمزد قبلی در سایر صندوق های بازنشستگی را مبنایی برای توجیه انتظارات قانونی در میان بازنشستگان تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: “در ماههای آخر سال گذشته ، ما برای بدست آوردن سرمایه بیشتر تلاش کردیم.

سالاری گفت: سازمان تأمین اجتماعی همچنین تلاش کرد در ماه آوریل سال جاری برای بازنشستگان قضاوت کند. “این نتیجه حمایت تعاونی ها ، وزیر کار و رفاه اجتماعی و نظارت و مشارکت نمایندگان جمهوری فدرال است. سازمان های بازنشستگی.” و نیازهای بازنشستگان از اهمیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه پرداخت برای تعدیل و تضمین خدمات ارائه شده از طریق تأمین اجتماعی به جامعه را امری بدیهی دانست و افزود: در تأمین 89000 میلیارد منابع گوجه فرنگی تردیدی نداریم و روش جمع آوری و مراحل جمع آوری را به سرعت دنبال خواهیم کرد.

سالاری وصول مطالبات تأمین اجتماعی سال گذشته و امسال را بی نظیر ارزیابی کرد و گفت: با دریافت 89 هزار میلیارد تومان که طبق قانون بودجه امسال روند آن آغاز شده و قطعاً به زودی پایان می یابد ، در مجموع 144 هزار دریافت خواهیم کرد. میلیارد تومان و تعهدات فعلی دولت برای اولین بار در قانون بودجه ذکر شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تغییر شدید خدمات بهداشتی سازمان اظهار داشت: در بیمارستانهای دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی تأمین اجتماعی هزینه خدمات درمانی برای کلیه بیمه شدگان رایگان و در تمام اجزا. تأمین اجتماعی هزینه کامل درمان در بیمارستان را پوشش می دهد.
وی نسخه الکترونیکی این طرح را افتخاری بیشتر برای سازمان تأمین اجتماعی ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح نیز افتخاری برای دولت و گامی بسیار ارزشمند در جهت ارتقا comprehensive جامع خدمات پزشکی در سراسر کشور است.

سالاری از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان تأمین اجتماعی ، توسعه خدمات غیبت و كاهش انتقال افراد به شعب تأمین اجتماعی عنوان كرد و گفت: اجرای برنامه 3070 برای 3070 غیبت و 70٪ كاهش افراد موارد ارجاع فقط توسط شعب تأمین اجتماعی کنترل می شوند تا در اسرع وقت مشکلات را برطرف کنیم ، و برای این خدمات به زودی به نقطه ای خواهیم رسید که تعلیق این خدمات در حسابهای شما متوقف خواهد شد.

وی با قدردانی از همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بودجه 1400 کلیه پیشنهادهایی که به ضرر سازمان تأمین اجتماعی بود حذف و کلیه قوانین لازم برای این سازمان تصویب شد. “

علی اصغر بیات ، رئیس انجمن عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ما از تلاش های صادقانه مدیر عامل و تلاش های رهبری و تخصص سازمان تأمین اجتماعی در پیگیری بازنشستگی تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: مرحله دوم تعدیل 89000 میلیارد تومانی موضوع را از هفته دوم آوریل آغاز کردیم و روزهای شلوغ زیادی داشتیم. احکام اولیه صادر شده با دستور و موافقت دکتر سالاری اصلاح شد تا اجازه افزایش قابل توجه بازنشستگان را پس از سال 1995 بدهد و بازنشستگان سخت و زیان آور را در سالهای موافقت لحاظ کند.

بیات ادامه داد: “با اقدامات انجام شده ، در پایان هیچ یک از افزایش حقوق بازنشستگان کمتر از 50٪ نخواهد بود و به طور کلی از تمام ظرفیت های ممکن برای افزایش حقوق بازنشستگان استفاده شده است.”

وی با تشکر از همه مسئولان و سران کشور و دستگاه های مختلف برای همراهی و حمایت از سازمان تأمین اجتماعی در تنظیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: همچنین مورد توجه قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا