هنر و فرهنگ

خبرنگاران را سریع‌تر واکسینه کنید!

نماینده مدیران رسانه ای هیئت مطبوعات و خبرگزاری ها در نامه ای به وزیر بهداشت و رئیس ستاد فرماندهی ملی ضد تاج ، از خبرنگاران خواست که کادر پزشکی ، جانبازان و بیماران خاص را شامل شوند.

به گزارش رویداد برتر ، پدرام پاک آیین ، نماینده مدیران رسانه در نامه ای به رئیس ستاد کرونا ، بر لزوم حضور روزنامه نگاران به صورت روزانه در یک فضای بسته مانند بیمارستان ها ، کنفرانس های مطبوعاتی ، کنفرانس ها ، و غیره. نمایشگاه ها و حتی در اجتماعات برخلاف پروتکل های بهداشتی بر هدف هشدار دادن به جامعه تأکید داشتند.

نامه Pak Ain به دکتر Nam Ain به شرح زیر است:

“برادر عزیز ، دکتر سعید نمکی
رئیس ستاد عالی کرونا ملی

سلام و من می خواهم اطاعت را بپذیرم

ما در شرایطی بودیم که اپیدمی کرونا تا ماه ها در رسانه ها پیشتاز بود ، بیشتر کنفرانس های مطبوعاتی توسط کادر پزشکی تهیه می شد و گزارش های زیادی از محیط بیمارستان ، بیماران عروق ویروس کرونا یا جوامع مغایر با دستورالعمل های بهداشتی بود.
در چنین شرایطی ، طبق گفته وزارت بهداشت ، روزنامه نگاران جز the گروه سوم هستند که واکسن تاج را دریافت می کنند ، با وجود اینکه جمعیت آماری حدود 10 هزار نفر است.
شما مطلع هستید که خبرنگاران و عکاسان خبری دائماً درمورد نیاز به تهیه محتوای رسانه ای ، در درجه اول در داخل منزل و در متن جوامعی مانند کنفرانس مطبوعاتی ، نمایشگاه ها ، کنفرانس ها ، اردوهای ورزشی ، دادگاه ها ، پادگان ها ، با افراد جامعه در تماس هستند. ، شهرداری ها و ادارات و حتی دفن های مختلف افراد ، که برخی از آنها در اثر تاج گذاری جان خود را از دست داده اند ، وجود دارد. از برخی جهات ، خبرنگار مجبور است هر روز ، حتی در روزهای تعطیل ، از چندین مطبوعات بازدید کند و از افراد و محیط های مختلف اطلاعات کسب کند. به عنوان مثال ، یک گزارشگر اجتماعی که موظف است جوامعی را نقض کند که قوانین بهداشتی را نقض می کنند و به جامعه هشدار می دهد ، مجبور است برای توصیف آنها در متن چنین رویدادهایی ظاهر شود. رسانه های ملی غالباً گزارش داده اند كه روزنامه نگاران با افراد نامعلوم مصاحبه می كنند و از آنها انتقاد می كنند یا از اجتماعات پرخطری كه استانداردهای بهداشتی را نقض می كنند ، گزارش می دهند. آنها ساعتها در بیمارستانها می گذرانند و حتی با بیماران ویروس کرونا یا کارکنان پزشکی در بخشهای مراقبت ویژه مصاحبه می کنند.
همانطور که در بالا توضیح داده شد ، پس از پرسنل پزشکی ، در بین صاحبان مشاغل ، روزنامه نگاران از یک طرف بالاترین سطح تماس با افراد و جمعیت و بیشترین نیاز به حضور در مراکز پر خطر بیماری را دارند.
البته شکی نیست که روزنامه نگاران نسبت به واکسیناسیون نسبت به کادر پزشکی ، کهنه سربازان و بیماران خاص اولویت دارند ، اما گنجاندن آنها در گروه شغلی سوم با توجه به ماموریت های پرخطر و جامعه کوچک در کلاس منصفانه به نظر نمی رسد.
بنابراین ، ما توصیه می کنیم که روزنامه نگاران برای حفظ ایمنی و منابع خبری خود ، اولویت لازم برای دریافت واکسن کرونا را همزمان با گروه دوم داشته باشند.
پدرام پاک عین
نماینده رهبران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها »

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا