اقتصادی

خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی

یک تیم تحقیقاتی از یک شرکت دانش بنیان یکی از پرکاربردترین مواد دندانپزشکی را ارائه کردند ، بنابراین کشور مجبور به وارد کردن این مواد نبود.

به گزارش رویداد برتر H- اسید متداول ترین ماده دندانی است که در ترمیم دندان استفاده می شود. طبق آمارهای وزارت بهداشت ، ما سالانه 194000 دلار برای واردات محصول تولید داریم كه یك تیم تحقیقاتی در یك شركت دانش بنیان آن را برای كشور در دستیابی به مواد خودكفایی كرده است.

امید عرب ، مدیر طراحی و ساخت یک شرکت دانش بنیان در مصاحبه با رویداد برتر وی با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را در زمینه دندانپزشکی از سال 2006 آغاز کرد ، گفت: “در ابتدا این شرکت به فعالیت های تجاری اشتغال داشت و با وارد کردن مواد دندانپزشکی و راه اندازی تدریجی بخش تحقیق و توسعه ، نیازهای بخش را برآورده می کرد. در کشور.

وی اسید دندانی را به عنوان یکی از محصولات این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: اچ اسید بیشترین استفاده از دندان در ترمیم دندان است.

عرب افزود: برای ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی و سایر مواد باید سطح دندان نرم شود تا پیوند به دندان بچسبد تا خاک کافی برای استفاده از کامپوزیت فراهم شود.

وی با بیان اینکه این محصول در حال حاضر به بازار عرضه شده است ، خاطرنشان کرد: طبق آماری که از وزارت بهداشت ارائه شده ، این محصول سالانه با مقادیر 194 هزار دلار به کشور وارد می شود که شرکت قادر به تهیه آن در داخل است.

به گفته رئیس طراحی و تولید شرکت ، این محصول به صورت ژل و خمیر تولید می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا