خبرهای کلی

در باب ارزش علم و معلم

در این باره می توان اظهارات مختلفی را بیان کرد ، اما باید توجه داشت که این یک جمله توخالی نباشد ، گزاره ای که شما یا من برای جلب رضایت اطرافیان خود که اعتقادات خاصی دارند ، بیان می کنیم و آنها آن را می پذیرند. ممکن است برخی بگویند که رایج ترین اعتقاد ایمان به خداست ، اما ما می دانیم که حتی در این مورد افراد زیادی هستند که خدا را قبول ندارند ، یا حداقل چیزهایی در مورد خدا می گویند که قبایل دیگر به هیچ وجه نمی توانند با آنها موافق باشند. اگر با کانت هستیم ، ارزشهای اخلاقی مهمترین و مطمئن ترین زمینه ای هستند که می توانند نقطه تلاقی و اتحاد همه انسانها باشند. نشان دادن ارزشهایی وجود دارد که کاملاً همه مردم به آن اعتقاد دارند. تعداد کمی هستند که با این موضوع مخالف هستند ، اما این بیانیه نیز قابل بحث است و اینگونه نیست که همه موافق باشند و باید درباره آنها بحث شود.

اما نکته ای وجود دارد که در آن می توانیم حتی بیشتر درباره ارزشهای اخلاقی بعنوان یک عنصر متحد کننده بین مردم صحبت کنیم. این عنصر وحدت بخش چیزی نیست جز علم و جستجوی حقیقت. درست است که علم ده ها تعریف دارد و نظریه های زیادی در مورد چگونگی دستیابی به علم یا علم واقعی وجود دارد که به آن حقیقت گفته می شود ، اما مردم ، همه آنها در کشف حقیقت دخیل هستند. یک نظر. همه ممکن است تا پایان سفر با هم باشند ، شاید تمام نشده باشد ، اما وقتی یک کلاس پنجاه نفره در دانشگاهی در گوشه ای از جهان تشکیل می شود که همه دانشجویان از زادگاه خود می آیند و در دوره کارشناسی ارشد شرکت می کنند ، ممکن است که همه کشف می کنند ، یعنی علم ، و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. شاید بیشتر افراد معتقد باشند که دستیابی به حقیقت دشوار یا حتی غیرممکن است ، با این وجود این احساس را دارند که حقیقت باید کشف شود.

علم و دانش مکانی دارند که می توانند همه مردم را دور هم جمع کنند زیرا ، به قول جورج سارتون ، “مردم با بالاترین اهداف خود مانند کشف حقیقت متحد می شوند”. بدیهی است که می توان درباره دین بحث کرد ، کدام دین ، ​​کدام خدا ، کدام فلسفه ، و کدام اخلاق و بسیاری از گزاره هایی که بسیاری از مردم جهان به آن علاقه مند هستند ، فقط از طریق “علم” امکان پذیر است. علم و جستجوی حقیقت در همه مردم دارای ارزشهای مشترک است ، زیرا آنها می توانند پرده را بکشند و ما را با گوشه حقیقت آشنا کنند.

ارزش معلمی که “علم” را به دیگران می آموزد تلاش در یافتن راهی برای کشف حقیقت از دست رفته برای همه مردم ، ادامه آن با عشق و گذراندن سالهای زندگی خود است. مخاطبان خود را آموزش دهید. اما آیا همه معلمان به دانش آموزان می آموزند تا حقیقت را کشف کنند یا کسانی هستند که آنها را گمراه می کنند و آنها را از حقیقت دور می کنند؟ ماموریت معلم دشوار به نظر می رسد.

دکمه بازگشت به بالا