دیگر دوره مچ‌گیری فرزندان گذشته است!

دیگر دوره مچ‌گیری فرزندان گذشته است!

امروزه آموزش و معالجه كودكان به مهارت و تخصصی متفاوت از گذشته احتیاج دارد. اگر می خواهید اینستاگرام فرزند خود را بررسی کنید ، اگر می خواهید پیام های حذف شده خود را بدون توجه بخوانید یا به طور غیر مستقیم در فضای مجازی با دوستان خود آشنا شوید ، ابتدا باید اصول این جهان بزرگ را یاد بگیرید.

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه “جوان” در ادامه نوشت: اگر می خواهید او را از دنیای مواد مخدر خارج کنید ، برای کنار آمدن با آن باید دانش خود را در زمینه خاص داروها گسترش دهید و انواع داروها را بشناسید. برای اینکه بتوانید مشکلات روز را با راه حل های مناسب و متخصص حل کنید ، ابتدا باید دانش خود را گسترش دهید. فیلم های آموزشی زیادی تماشا کنید و کتابهای آموزشی زیادی بخوانید. شما فقط باید کمکی که به دیگران می کنید متفاوت باشد. زمان آن فرا رسیده است که فضای مجازی را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم تربیت فرزند خود را کنترل کنیم. ما باید اطلاعات خود را به روز کنیم و دانش خود را با آنها در میان بگذاریم. اگر یک یا دو بار برای آنها پدر و مادری سنتی هستیم که از مسائل روز آگاهی ندارند ، آنها به تدریج دور ما خط قرمز می کشند و ما را در همان منطقه آشپزخانه نگه می دارند. دیر نیست که دانش و آگاهی خود را به روز کنیم.

نمونه ای ساده از دنیای خاص امروز

چند روز پیش ، وقتی در یخچال را باز کردم ، کوهی از نگرانی روی من افتاد. یخچال پر از آب بود و من نگران مواد داخل آن و هزینه بالای خرید دوباره یخچال بودم. بدون تاخیر ، با یک مکانیک معتبر تماس گرفتم که بیاید و یخچال ما را راه اندازی کند. مرد جوان سرزنده بود و به نظر می رسید در کار خود مهارت دارد ، اما به محض دیدن یخچال ، سرش را تکان داد و بدون اینکه بخواهد وقت الکی را با خودم یا خودش بگذرانم ، گفت: “من طرفدار یخچال های جانبی هستم ؛ یخچالهای بدون یخ زدگی نسل جدید. این مدل از یخچال شما بسیار قدیمی است و من نمی توانم کاری انجام دهم. کیف ابزارم را برداشتم و رفتم. می خواهم بگویم که هر شغل مشکلات خاص خود را دارد و به مهارت های خاص خود نیاز دارد نسخه قدیمی را نمی توان برای هر مشکلی بسته بندی کرد. دنیای امروز دنیای تخصص و تقسیم کار است.

آبنبات چای دیگر کار نمی کند!

روزهایی که مسکن برای کودکان با گیاهان دارویی درمان می شد و همه باید برخی از مهارت های پزشکی را بدانند ، گذشته است. دیگر نمی توان مثل قبل جارو چوبی گرفت و کل خانه را از روی فرش جارو کرد. سپس پنجره ها را باز کرد و خاک را بیرون آورد. نمی توانید نوک قابلمه را درون بطری بریزید و آن را با نسخه خاکستر قدیمی بشویید تا بدرخشد. با روزنامه و شیشه پاک کن دیگر نمی توانید روی شیشه بیفتید و آن را روشن کنید. این مادران ممکن است در دوران خود مهارت هایی داشته باشند ، اما امروز هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد و هر دختر یا پسری که به خانه می رود باید دوره کامل نگهداری و نگهداری از خانه را طی کند. مواد وسایل خانه آنقدر متفاوت است که نمی توان همه را با یک حوله مرطوب تمیز کرد.

او زبان بچه های امروز را می داند

اکنون اینها نمونه هایی است و در این مباحثه هیچ بحثی وجود ندارد ، اما این مقدمه بود که بگوییم این روزها تربیت کودک نیز به تخصص خاص خودش نیاز دارد و نمی توان آنها را طبق نسخه پدربزرگ و مادربزرگ تربیت کرد. فرزندان این نسل با ما تفاوت اساسی دارند و نیازها و علایق آنها متفاوت است. امروز دیگر نمی توانیم از روش های تربیتی فرزندان خود استفاده کنیم و انتظار داریم کودکان سالم و با کفایت را به جامعه بیاوریم. دنیای آنها پر از رمز و راز است. به نظر می رسد که آنها از سنین ناشناخته ای آمده اند که برای درک زبان آنها باید از ابتدا کتابچه راهنمای سیاره را بخوانید. شما باید با آنها به زبان خود صحبت کنید و مانند آنها نصیحت کنید. در زمان های قدیم ، پدران پسران خود را در دست می گرفتند و مادران نیز دست دختران خود را می گرفتند و در مراسم مختلف شرکت می کردند. قبل از آنها ، آنها با مردم برخورد می کردند و بنابراین هوش اجتماعی را به کودک منتقل می کردند. وقتی مرد جوانی سیگار کشید ، سیلی به گوش پدرش زد و مدتی به چشم پدرش نگاه نکرد. او یا عشق و احترام خود را در خانه ترک کرد یا از دست داد ، اما اکنون شرایط متفاوت شده است. به بچه ها نمی توان گفت بیش از چشم آنها است. قدرت کافی نیست. آنها به چشمان شما خیره می شوند و آگاهانه نگاه می کنند. بنابراین برای صحبت با آنها باید متوقف شوید. شما باید مهارت های لازم را از قبل برای هر برخورد با کودکان کسب کنید.

در آشپزخانه ننشینید

امروزه تخصص برای والدین بسیار مهم است ، مانند یک برنامه شاد که شوک فناوری والدین بود و خیلی زود وارد این عرصه شد و از مهارتهای اساسی فناوری گوشی های هوشمند تبحر پیدا کرد. پیش از این ، تنها کاری که شما باید انجام می دادید این بود که یک تماس تلفنی برقرار کنید ، اما اکنون یک والدین مطلع باید سواد رسانه ای را افزایش دهد و اطلاعات خود را هر روز برای نظارت بر تربیت فرزند خود به روز کند. ما دیگر مسئولیت پخت و پز و پر کردن شکم مانند مادران خوب و تنها گذاشتن آنها را نداریم. برخلاف فناوری ، نمی توانیم بگوییم این موارد برای ما تمام شده است. اتفاقاً وقت آن است که فضای مجازی را بشناسیم تا بتوانیم تربیت فرزند خود را کنترل کنیم. ما باید اطلاعات خود را به روز کنیم و دانش خود را با آنها در میان بگذاریم. اگر یک یا دو بار برای آنها پدر و مادری سنتی هستیم که مسائل روز را نمی دانند ، آنها به تدریج دور ما خط قرمز می کشند و ما را در همان منطقه آشپزخانه نگه می دارند. اگر می خواهید اینستاگرام کودک خود را بررسی کنید ، اگر می خواهید پیام های حذف شده خود را بدون توجه بخوانید یا به طور غیر مستقیم در فضای مجازی با دوستان خود آشنا شوید ، ابتدا باید اصول این دنیای بزرگ را بیاموزید. اگر می خواهید او را از دنیای داروها خارج کنید ، برای کنار آمدن با آن باید دانش خود را در زمینه خاص داروها گسترش دهید و با انواع داروها آشنا باشید. برای حل مشکلات به روز با راه حل های مناسب و متخصص ، ابتدا باید دانش خود را گسترش دهید. فیلم های آموزشی زیادی تماشا کنید و کتابهای آموزشی زیادی بخوانید. شما فقط باید کمکی که به دیگران می کنید متفاوت باشد.

مچ دست دیگر کار نمی کند

یکی از مشکلات جدی والدین برخورد با اشتباهات فرزندشان است. ناگهان سیگار را در دست خود می بینند. یا با دیدن فیلم های نامناسب ، یکی پس از دیگری می روم و مچ آنها را می گیرم. بدن آنها گرم می شود و با یک حرکت گاهی سیلی محکم به گوش خود می زنند. آنها معتقدند که آنها کار درست را انجام داده و آنها را مجازات کرده و به اشتباه خود پی برده اند در حالی که قافیه را از دست داده و این راز را برای همیشه شکسته اند. با این روش کشتی ، ما واقعاً آنها را با ترس روبرو کرده ایم که مدام در سرشان است و حالا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. دوم ، اگر آنها می خواهند سیگار بکشند ، این کار را بدون ترس انجام می دهند زیرا با خود می گویند که آنها بلندتر از سیاه هستند که رنگی نیست. وقتی سیگار را در دست من دیدند ، مهم نیست که دوباره آن را ببینند. یا ببینید اشتباه می کنید والدین آگاه که اطلاعات آموزشی خود را به روز کرده اند ، در این شرایط خویشتنداری و اصل سهل انگاری را اعمال می کنند. یعنی آنها خود را به کوچه سمت چپ می اندازند و تظاهر می کنند که چیزی ندیده و نشنیده اند. در عوض ، آنها به آموزش متوسل می شوند. سخنرانی ها و مستندهای مفیدی درباره این منطقه بارگیری کنید و با کودک خود تماشا کنید تا به طور غیرمستقیم از عواقب و خطرات اشتباه آنها آگاه شوید. یک مادر آگاه در موقعیت های حساس و در لحظات جدی رفتار فرزندش از مشاوران متخصص کمک می گیرد و به آب نمی پرد.

کودک را ناز نکنید

مادری تحصیل کرده و آموزش دیده می داند که فرزندش نباید در تجملات بزرگ شود و به اصطلاح یک قو را نگه دارد. او می داند که لذت بزرگ یک کودک و دوری از رنج ها و دشواری های زندگی او را بی مسئولیت می کند و هرگز تصمیم نخواهد گرفت که آیا از فرصت طلایی زندگی خود برای یادگیری درس و مهارت استفاده می کند. وقتی کسی همه چیز را برای او آماده کرده و والدینی دارد که اجازه نمی دهند آب در قلب او حرکت کند و بلافاصله هرچه بخواهد برای او فراهم می کنند ، چرا قلب خود را به مهارت های یادگیری و یادگیری می دهد؟ چرا باید سعادت کنونی را فدای روشنایی آینده کنید؟ اما والدین آگاه می آموزند که حتی اگر شرایط مالی خوبی داشته باشند ، گاهی اوقات به شکل اسباب بازی ، شرایط دشواری را برای کودکشان ایجاد می کنند تا درک کند که زندگی همیشه خواب آلود نیست. شما همیشه نمی توانید تا ظهر بخوابید و کاری انجام ندهید ، یا همیشه نمی توانید به هر آنچه می خواهید برسید. شما باید یاد بگیرید و بدانید که اگر تلاش نکنید ، اگر اکنون مهارت را یاد نگیرید ، چند صبح دیگر پشیمان خواهید شد. وقتی خیلی دیر است! مادر آگاه از بازوی رنج استفاده می کند تا کودک خود را با شرایط دشوار آشنا کند. اگر همیشه آب داشته باشید ، هرگز معنای تشنگی را درک نخواهید کرد ، یا وقتی که همیشه یک سفره رنگی را برای گرسنگی خود آماده کرده اید ، هرگز درک نخواهید کرد که در فراز و نشیب های زندگی هم تشنگی و هم گرسنگی وجود دارد.

به نسل امروز بپیوندید

مادر آگاه اکنون به آینده فرزند خود فکر خواهد کرد و سعی می کند مهارت های لازم را کسب کند. بدانید که تحصیلات فقط رفتن به دانشگاه و گرفتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد نیست. او به شما یادآوری می کند که برای اینکه یک مدیر موفق بتواند درآمد کافی داشته باشد و برای یک ازدواج موفق ، شما باید دروس اساسی مانند فن بیان ، زبان بدن و … را یاد بگیرید. مهارت برای شروع یادگیری.

یک مادر آگاه به فرزند خود می آموزد که کسب مهارت مهمتر از گرفتن مدرک است و اگر می خواهید به یک زندگی شغلی خوب و آینده عاطفی دست پیدا کنید ، باید اکنون برای آن برنامه ریزی کنید و تنبلی و هدر دادن ساعتهای طلایی زندگی را متوقف کنید. یک مادر آگاه اکنون مهارت های مالی را فرا می گیرد و هوشمندانه برای آینده فرزندش برنامه ریزی می کند. او دائماً مهارت های والدین خود را به روز می کند.

برای پیوستن به نسل جدید ، باید از ابتدا با آنها همراه شویم و از همان ابتدا به جلو حرکت کنیم ، اما قبل از شروع این صعود جذاب و غیر قابل پیش بینی ، باید کوله پشتی های خود را پر کنیم تا دنیای آنها را بشناسیم و هر جا لازم باشد به جلو برویم. بیایید از آنها حضور داشته باشیم.

آموزش مدرن به قول فرمانده مومنان

در پایان حدیث معروف امام علی (ع) و ترجمه و تفسیر آن ، نسیم آنلاین را نقل می کنیم. یک حکمت منسوب به علی امام (ع) می گوید: «فرزندانم را به خاطر رفتار من سرزنش نکنید ، آنها موجودات عصر من هستند. “فرزندان خود را نادیده بگیرید تا عادت های او را دنبال کنند زیرا آنها برای زمانی متفاوت از شما ایجاد شده اند.” در عربی ، “قصر” به معنی مجبور کردن “علی” است ، و امام می گوید ، فرزندان خود را مجبور نکنید که آداب و رسوم خود را دنبال کنند زیرا آنها آداب و رسوم خود را دارند. به عنوان مثال ، دوران کودکی والدین ، ​​تحصیلات دختران یا کارهای اجتماعی معمول نبوده است ، اما امروزه رایج و مفید است. بنابراین نگویید زیرا در عصر ما ، دختران تحصیل نکرده اند ، نباید امروز به مدرسه بروند ، یا به دلیل اینکه قبلاً در فعالیت های اجتماعی شرکت نکرده اند ، آنها هنوز فاقد آنها هستند.

برخی از سخنان علی امام (ع) به معنای نامتناهی بودن در آزادی بود ، در حالی که هدف علی (علیه السلام) نقض حلال و حرام نیست و عمل به آداب و رسوم فعلی با رعایت ارزشهای قانونی و قانونی دینی منافاتی ندارد. یک دختر مسلمان می تواند تحصیل کند یا در فعالیت های اجتماعی شرکت کند ، اما او همچنین باید حجاب داشته باشد و خود را از نامحرم پنهان کند.

استفاده از یک برنامه (آموزش عالی ، فن آوری های مدرن مانند رایانه ، رسانه های جمعی و غیره و همچنین فرصت های آموزشی) مطلوب است و می تواند نمونه ای از سخنان امام علی (ع) باشد که فرمود: “جهان زمان به لباس حمله نمی کند: کسی “که می داند با گذشت زمان است ، شک و تردید حمله نمی کند.” با این رویکرد ، فرد می تواند خود را به عنوان یک مسلمان حفظ کند و در عین حال از دانش فعلی برای تربیت فرزندان استفاده کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا